AKTS - Sanatın Şifası
Sanatın Şifası (ART281) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Sanatın Şifası | ART281 | Güz ve Bahar | 1 | 2 | 0 | 2 | 4 | 
| Ön Koşul Ders(ler)i | 
|---|
| N/A | 
| Dersin Dili | Türkçe | 
|---|---|
| Dersin Türü | Seçmeli Dersler | 
| Dersin Seviyesi | Lisans | 
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze | 
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Uygulama-Alıştırma. | 
| Dersin Öğretmen(ler)i | 
                         | 
                
| Dersin Amacı | Sanatın çeşitli dallarıyla tanışıp, kendine en uygun sanatsal ifade aracını araştırabilme Sanatı terapötik bir ifade aracı olarak kullanarak, beden, ruh, zihin sağlığı ve bütünlüğü sağlayabilme Ruhsal ve sanatsal farkındalık kazanabilme | 
| Dersin Eğitim Çıktıları | 
                        Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  | 
                
| Dersin İçeriği | Kişinin sanat aracılığı ile kendi içsel yolculuğuna çıkması, sanat ve şifa teknikleri ile (nefes, meditasyon vb.) özdeki iç sanatçı ile tanışma; hareket, beden perküsyonu, müzik, masal, görsel sanatlar (fotoğraf, kolaj, sezgisel çizim, meditatif boyama, kil, vb.) aracılığıyla en uygun sanatsal alanın keşfi. | 
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Ders hakkında genel bilgilendirme, sanatın şifası nedir? | |
| 2 | İçsel sanatçı ve şifacı ile tanışma, sanatçı portföyü oluşturma prensibleri | |
| 3 | İç kritikle başa çıkma teknikleri, rehber eşliğinde imgeleme | |
| 4 | Hareketin Şifası - Özgür hareket, nefes ve iç ritim | Belirtilen konulara hazırlık | 
| 5 | Hareketin Şifası - Doğaçlama | Belirtilen konulara hazırlık | 
| 6 | Hareketin şifası - Uygulamalı deneyimleme | Belirtilen konulara hazırlık | 
| 7 | Görsel Sanatlar ve Şifa - Sezgisel sanat nedir? Sezgisel çizim, serbest boyama çalışmaları | Sanatçı portföyü çalışmaları | 
| 8 | Görsel Sanatlar ve Şifa - Meditatif sanat nedir? Mandala, Zendala ve Zentangle çalışmaları | Sanatçı portföyü çalışmaları | 
| 9 | Sunum | |
| 10 | Görsel Sanatlar ve Şifa - Kendi tekniğini keşfet | Sanatçı portföyü çalışmaları | 
| 11 | Görsel Sanatlar ve Şifa - Uygulamalı deneyimleme | Sanatçı portföyü çalışmaları | 
| 12 | İçgüdüsel sanat terapi, Grup çalışması | Sanatçı portföyü çalışmaları | 
| 13 | İçgüdüsel sanat terapi, Grup çalışması | Sanatçı portföyü çalışmaları | 
| 14 | İçgüdüsel sanat terapi, grup çalışması | Sanatçı portföyü çalışmaları | 
| 15 | İçgüdüsel sanat terapi - Grup çalışması | Sanatçı portföyü çalışmaları | 
| 16 | Final Sunumu (Sanatçı portföyleri sunumu) | 
Kaynaklar
| Diğer Kaynaklar | 1. Cameron, J. (2009). Sanatçının Yolu; Daha Üstün Yaratıcılık İçin Spiritüel Bir Yol. İstanbul: Butik | 
|---|---|
| 2. Liberman, J. M. (2015). Masal Terapi. İstanbul: Doğan Egmont | |
| 3. Özevin, B. ve Bilen, S. (2011). Yaratıcı Dans. Ankara: Müzik Eğitimi | 
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı | 
|---|---|---|
| Devam/Katılım | 15 | 10 | 
| Laboratuar | - | - | 
| Uygulama | - | - | 
| Alan Çalışması | - | - | 
| Derse Özgü Staj | - | - | 
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - | 
| Ödevler | 1 | 20 | 
| Sunum | 2 | 20 | 
| Projeler | - | - | 
| Rapor | - | - | 
| Seminer | - | - | 
| Ara Sınavlar/Ara Juri | - | - | 
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 50 | 
| Toplam | 19 | 100 | 
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 50 | 
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 50 | 
| Toplam | 100 | 
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | X | 
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | 
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Sanat ve tasarım alanında çok yönlü teorik ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | X | ||||
| 2 | Alanı ile ilgili kavramları, düşünceleri, olgu ve problemleri araştırır, betimler, çok boyutlu olarak algılar, tasarlar, doğru yöntem ve tekniklerle uygular. | |||||
| 3 | Alanıyla ilgili bilgileri yaratıcılığa dönüştürür. | |||||
| 4 | Alanı ile ilgili projelerde, kavramsal boyuttan ürün aşamasına kadar bireysel ve grup üyesi olarak planlama ve uygulama yapar. Toplumla paylaşır ve değerlendirir. | X | ||||
| 5 | Alana özgü öğrenme gereksinimlerini belirleyerek, yaşam boyu toplumsal sorumluluk bilinci ve eleştirel yaklaşımla kendisini geliştirir. | |||||
| 6 | En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte alanının gerektirdiği bilişim teknolojilerini etkileşimli olarak kullanır | |||||
| 7 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile etkili iletişim kurar | |||||
| 8 | Alanında sorunların çözümüne ilişkin nicel ve nitel verileri kullanarak projeler üretir, projeleri yürütür, uzman olan veya olmayanlarla paylaşır | |||||
| 9 | Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslar arası değerlerin farkına varır ve etik değerlere göre hareket eder. | X | ||||
| 10 | Soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, özgün eserlere dönüştürür. | X | ||||
| 11 | Sanat kültürü ve tarihi konusunda donanımlı ve estetik duyarlığa sahiptir. | X | ||||
| 12 | Evrensel adalet duygusuna, kültürel, etik değerlerin ve çevrenin korunması, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilgi duyarlığa sahip olur. | X | ||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü | 
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 | 
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 4 | 4 | 16 | 
| Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 12 | 12 | 
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | 2 | 6 | 12 | 
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 12 | 12 | 
| Toplam İş Yükü | 100 | ||
