AKTS - Moda Grafiği
Moda Grafiği (MTT365) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Moda Grafiği | MTT365 | Alan Seçmeli | 1 | 2 | 0 | 2 | 5 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| N/A |
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri, Uygulama-Alıştırma. |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | Bu ders; dijital ortamda etkili illüstrasyon çizimleri ve kolajları yapabilmeyi, temaya uygun detaylı desen tasarımları kurgulayabilmeyi amaçlar. |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | Bilgisayar ortamında moda fotoğraflarından yararlanılarak figür ergonomisine uygun bireysel stiller (bireysel silüetler) oluşturulması, silüetler üzerine giysilerin giydirilmesi ve desen varyasyonlarının uygulanması. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Dersin tanıtılması, dijital moda illüstrasyon çizimleri hakkında genel bilgi, örneklerin incelenmesi. | Gelecek derse hazırlık |
| 2 | Bilgisayar programları moda illüstrasyon figürleri (bireysel silüetler) geliştirme teknikleri. | Gelecek derse hazırlık |
| 3 | Bilgisayar programları aracılığı ile moda illüstrasyon figürleri (bireysel silüetler) çizme. | Gelecek derse hazırlık |
| 4 | Model ve moda fotoğraflarından yararlanılarak figür ergonomisine uygun bireysel stiller (bireysel silüetler) çizme. | Gelecek derse hazırlık |
| 5 | Belirlenen tema doğrultusunda giysi tasarımı için fikir ve eskiz üretme aşaması. | Gelecek derse hazırlık |
| 6 | Eskizlerin bilgisayar ortamına aktarılarak Adobe İllustrator ve Photoshop programlarına aktarılması. | Gelecek derse hazırlık |
| 7 | Eskizler doğrultusunda tasarımların ilerletilmesi ve yaratıcı kompozisyonların oluşturulması. | Gelecek derse hazırlık |
| 8 | Vize | -- |
| 9 | Dijital giysi tasarımlarının oluşturulan artistik siluetlere giydirilmesi. | Gelecek derse hazırlık |
| 10 | Giysi tasarımlarına uygun desen tasarımlarının yapılması. | Gelecek derse hazırlık |
| 11 | Desenlerin renklendirilmesi ve farklı renk varyasyonları ile sunumlarının yapılması. | Gelecek derse hazırlık |
| 12 | Uygulaması yapılan çalışmalarının sunum tekniklerine karar verilmesi ve kompozisyon çalışması . | Gelecek derse hazırlık |
| 13 | Komposizyon çalışmalarına devam edilmesi | Gelecek derse hazırlık |
| 14 | Dönem çalışmalarının genel değerlendirmesi | Gelecek derse hazırlık |
| 15 | Değerlendirmeler sonucunda son düzenleme ve düzeltmelerin yapılması | Gelecek derse hazırlık |
| 16 | Final | -- |
Kaynaklar
| Diğer Kaynaklar | 1. ABLING, Bina, 2000, “FashionSketchbook”, Fairchild Publications, New York, USA. |
|---|---|
| Ders Kitabı | 2. ANONİM, 2008, “The Language of FashionIllustration”, Maomao Publications, Barcelona, Spain. |
| 3. BOWLES, Melanie, ISAAC, Ceri, 2009, “Dijital Tekstil Tasarımı”, Güncel Yayıncılık, İstanbul. | |
| 4. ÇORUH, Esen, 2003, “Bilgisayar Destekli Moda Tasarımı”, YA-PA Yayınları, İstanbul. | |
| 5. GÜMÜŞTEPE, Yavuz, 2010, “AdobeIllustrator CS5”, KODLAB Yayın Dağıtım, Şefik Matbaası, İstanbul. | |
| 6. GÜRKAN, Osman, 2009, “AdobeIllustrator CS3”, Nirvana Yayınları, Ankara. | |
| 7. IRELAND, Patrick John, 2009, “Şablon Çizim Teknikleri”, Güncel Yayıncılık |
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | - | - |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
| Ödevler | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 40 |
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 60 |
| Toplam | 2 | 100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | X |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Sanat ve tasarım alanında çok yönlü teorik ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | X | ||||
| 2 | Alanı ile ilgili kavramları, düşünceleri, olgu ve problemleri araştırır, betimler, çok boyutlu olarak algılar, tasarlar, doğru yöntem ve tekniklerle uygular. | X | ||||
| 3 | Alanıyla ilgili bilgileri yaratıcılığa dönüştürür. | X | ||||
| 4 | Alanı ile ilgili projelerde, kavramsal boyuttan ürün aşamasına kadar bireysel ve grup üyesi olarak planlama ve uygulama yapar. Toplumla paylaşır ve değerlendirir. | X | ||||
| 5 | Alana özgü öğrenme gereksinimlerini belirleyerek, yaşam boyu toplumsal sorumluluk bilinci ve eleştirel yaklaşımla kendisini geliştirir. | |||||
| 6 | En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte alanının gerektirdiği bilişim teknolojilerini etkileşimli olarak kullanır | X | ||||
| 7 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile etkili iletişim kurar | |||||
| 8 | Alanında sorunların çözümüne ilişkin nicel ve nitel verileri kullanarak projeler üretir, projeleri yürütür, uzman olan veya olmayanlarla paylaşır | X | ||||
| 9 | Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslar arası değerlerin farkına varır ve etik değerlere göre hareket eder. | |||||
| 10 | Soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, özgün eserlere dönüştürür. | X | ||||
| 11 | Sanat kültürü ve tarihi konusunda donanımlı ve estetik duyarlığa sahiptir. | |||||
| 12 | Evrensel adalet duygusuna, kültürel, etik değerlerin ve çevrenin korunması, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilgi duyarlığa sahip olur. | |||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 9 | 5 | 45 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 3 | 3 |
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | 5 | 4 | 20 |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 4 | 4 |
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 5 | 5 |
| Toplam İş Yükü | 125 | ||
