AKTS - Bilgisayar Destekli Moda Tasarımı I
Bilgisayar Destekli Moda Tasarımı I (MTT331) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bilgisayar Destekli Moda Tasarımı I | MTT331 | 5. Dönem | 2 | 2 | 0 | 3 | 4 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| N/A |
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma. |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | Bu ders, dijital ortamda hikaye/ilham panosu kolajları, moda figürü kolajları, fotoğraf manipülasyonları, moda figürü ve giysi detay çizimleri, basit teknik çizimler, kumaş desen çizim/kolajları yaparak etkili görsel sunumlar oluşturabilmek için bitmap (piksel) ve vektör tabanlı bilgisayar programlarını temel seviyede kullanabilmeyi amaçlar. |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | Moda sektöründe kullanılan bilgisayar destekli tasarım programları ile kullanım sahaları. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Photoshop ve Illustrator programının genel yapısı hakkında bilgi verme, Photoshop’un genel arayüzü hakkında bilgi verme, kaydetme, farklı formatlarda kaydetme | Bir sonraki ders için çalışmaların yapılması |
| 2 | Photoshop programında basit kırpma, ölçeklendirme, yerleştirme çalışmaları yapma | " |
| 3 | Photoshop programında seçim ve manipülasyon araçlarıyla kolaj ve basit desen çalışmaları yapma | " |
| 4 | Photoshop programında hikaye panosu, line-up paftaları ve çizimler yapabilme, figürlere gölge ve arkaplan ekleme | " |
| 5 | Photoshop programında desen ve kumaş oluşturma, moda illüstrasyonlarına ekleme, ışık ve gölge verme | " |
| 6 | Photoshop programında yapılan giysi tasarımlarını sunuma hazırlama, rötüşleme | " |
| 7 | ARA SINAV | -- |
| 8 | Illustrator programının genel arayüzü hakkında bilgi verme, araç ve menüleri anlama, kaydetme ve farklı kaydetme seçeneklerini öğrenme, programında basit çizimler yapma, yapılan çizimleri seçme, yerleştirme ve düzenleme | " |
| 9 | Illustrator programında basit çizimler yapma, yapılan çizimleri seçme, yerleştirme ve düzenleme, moda figürlerinden kopya alma, çizgi değerleriyle oynama | " |
| 10 | Illustrator programında boyama ve renklendirme, katmanlarla çalışma | " |
| 11 | Illustrator programında çizimler ve yollar üzerinde işlemler yapma | " |
| 12 | Illustrator programında teknik şablonları kullanarak basit teknik çizim yapma, reflect tool kısayol kullanımı | " |
| 13 | Illustrator programında teknik çizimler yapma, siluet çizimleri yapma, illustrator çizimi jpg/png olarak kaydederek photoshop programına taşıma ve rötüşleme | " |
| 14 | Illustrator programında moda ilüstrasyonları çizimleri yapma, moda figüründe giysi boyamaları, alternatif ışık gölge verme seçeneklerini görme | " |
| 15 | Illustrator programında moda ilüstrasyonları çizimi, kumaş ve desen tasarımı yapma, giysilere desen uygulamaları yapma | " |
| 16 | FİNAL SINAVI | -- |
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. Fashion computing : design techniques and CAD / Sandra Burke |
|---|---|
| 2. LAZEAR, SUSAN (2008). Adobe Photoshop for fashion design. Prentice Hall. New Jersey | |
| 3. CENTNER, M., VEREKER, F (2011). Fashion Designer’s Handbook for Adobe Illustrator. Wiley, West Sussex, US | |
| 4. TALLON, Kevin, 2009, “Dijital Moda Çizimi”, Güncel Yayıncılık, İstanbul. | |
| 5. Fashion Sketchbook ,Bina Abling | |
| 6. Dijital Tekstil Tasarımı ,Melanie Bowles & Ceri Isaac | |
| 7. Fashion Designer’s Handbook for Adobe Illustrator ,Marianne Centner, Frances Vereker | |
| 8. Adobe Photoshop for fashion design ,Susan Lazear | |
| 9. Fashion and Textile Design with Photoshop and Illustrator ,Robert Hume | |
| 10. Şablon Çizim Teknikleri ,Patrick John Ireland | |
| 11. Dijital Moda Çizimi ,Kevin Tallon | |
| 12. Adobe Illustrator CC ,Yavuz Gümüştepe | |
| 13. Photoshop CC ,Özge Mardi Bayar |
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | - | - |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
| Ödevler | 2 | 10 |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 35 |
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 55 |
| Toplam | 4 | 100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 40 |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 60 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Sanat ve tasarım alanında çok yönlü teorik ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | X | ||||
| 2 | Alanı ile ilgili kavramları, düşünceleri, olgu ve problemleri araştırır, betimler, çok boyutlu olarak algılar, tasarlar, doğru yöntem ve tekniklerle uygular. | X | ||||
| 3 | Alanıyla ilgili bilgileri yaratıcılığa dönüştürür. | X | ||||
| 4 | Alanı ile ilgili projelerde, kavramsal boyuttan ürün aşamasına kadar bireysel ve grup üyesi olarak planlama ve uygulama yapar. Toplumla paylaşır ve değerlendirir. | X | ||||
| 5 | Alana özgü öğrenme gereksinimlerini belirleyerek, yaşam boyu toplumsal sorumluluk bilinci ve eleştirel yaklaşımla kendisini geliştirir. | |||||
| 6 | En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte alanının gerektirdiği bilişim teknolojilerini etkileşimli olarak kullanır | X | ||||
| 7 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile etkili iletişim kurar | |||||
| 8 | Alanında sorunların çözümüne ilişkin nicel ve nitel verileri kullanarak projeler üretir, projeleri yürütür, uzman olan veya olmayanlarla paylaşır | X | ||||
| 9 | Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslar arası değerlerin farkına varır ve etik değerlere göre hareket eder. | |||||
| 10 | Soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, özgün eserlere dönüştürür. | X | ||||
| 11 | Sanat kültürü ve tarihi konusunda donanımlı ve estetik duyarlığa sahiptir. | |||||
| 12 | Evrensel adalet duygusuna, kültürel, etik değerlerin ve çevrenin korunması, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilgi duyarlığa sahip olur. | |||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 10 | 1 | 10 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | |||
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | 13 | 2 | 26 |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 120 | ||
