AKTS - Bilgisayar Destekli Moda Tasarımı II
Bilgisayar Destekli Moda Tasarımı II (MTT332) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bilgisayar Destekli Moda Tasarımı II | MTT332 | 6. Dönem | 2 | 2 | 0 | 3 | 4 | 
| Ön Koşul Ders(ler)i | 
|---|
| MTT331 | 
| Dersin Dili | Türkçe | 
|---|---|
| Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri | 
| Dersin Seviyesi | Lisans | 
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze | 
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma. | 
| Dersin Öğretmen(ler)i | 
                        
  | 
                
| Dersin Amacı | Bu ders, dijital ortamda hikaye/ilham panosu kolajları, moda ilüstrasyonları, detaylı giysi teknik çizimleri, detaylı kumaş desen çizim/kolajları yaparak etkili görsel sunumlar oluşturabilmek için bitmap (piksel) ve vektör tabanlı bilgisayar programlarını ileri seviyede kullanabilmeyi amaçlar. | 
| Dersin Eğitim Çıktıları | 
                        Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  | 
                
| Dersin İçeriği | Vektör tabanlı bir programı kullanarak kumaş ve giysi tasarımları yapma ve tasarımları sunuma hazırlama. | 
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Photoshop programında ileri seçim araçlarını kullanma, select and mask uygulamaları, filtreleme efektleri, moda aksesuarı tasarımlarında uygulamalar | Bir sonraki ders için çalışmaların yapılması | 
| 2 | Photoshop programında fontların kullanımı ve ayrıntılı ayarları, yeni fontlar yükleme, brush ayarları ve yeni fırçalar yükleme, kumaş deseni oluşturma, baskı grafikleri oluşturma | " | 
| 3 | Photoshop programında verilen temayla desenler oluşturarak giysi modellerinin üzerine eklemeler yapma, hikaye panosu kolajları oluşturma | " | 
| 4 | Photoshop programında perspektif arka planları ekleme, vitrin tasarımı yapma, giysi renklendirme ve desen uygulamaları | " | 
| 5 | Photoshop programında renk ve doku değiştirme uygulamları, hikaye panosu alıştırmaları, moda reklam afişleri oluşturma | " | 
| 6 | Photoshop programında giysi ve aksesuar grafikleri oluşturma, moda dergisi kombin sayfaları hazırlama | " | 
| 7 | Ara sınav | -- | 
| 8 | Illustrator programında ileri moda figürü çizimi ve renklendirmesi yapma, gölgelendirme | " | 
| 9 | Illustrator programında desen oluşturma, kumaş tasarımları yapma, clipping mask uygulamaları yapma | " | 
| 10 | Illustrator programında moda teknik çizimi ileri detay uygulamaları yapma | " | 
| 11 | Illustrator programında teknik çizim detay kütüphanesi oluşturma, fırça yaratma | " | 
| 12 | Illustrator programında lookbook çekimlerinden gerçek giysi görsellerini ilüstrasyon çizimlerine dönüştürme | " | 
| 13 | Illustrator programında yazı yazma araçlarını inceleme, filtreleme, etkili düzenleme ve çoğaltma | " | 
| 14 | Illustrator programında hazır desen ve grafik kullanımları, image trace seçenekleri | |
| 15 | Illustrator programında ilüstrasyon ve teknik çizimlerden oluşan pafta sunumları hazırlama | " | 
| 16 | Genel Sınav | -- | 
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. ABLING, Bina, 2000, “Fashion Sketchbook”, Fairchild Publications, New York, USA. | 
|---|---|
| 2. ANONİM, 2008, “The Language of Fashion Illustration”, Maomao Publications, Barcelona, Spain. | |
| 3. BOWLES, Melanie, ISAAC, Ceri, 2009, “Dijital Tekstil Tasarımı”, Güncel Yayıncılık, İstanbul. | |
| 4. ÇORUH, Esen, 2003, “Bilgisayar Destekli Moda Tasarımı”, YA-PA Yayınları, İstanbul. | |
| 5. GÜMÜŞTEPE, Yavuz, 2010, “Adobe Illustrator CS5”, KODLAB Yayın Dağıtım, Şefik Matbaası, İstanbul. | |
| 6. GÜRKAN, Osman, 2009, “Adobe Illustrator CS3”, Nirvana Yayınları, Ankara. | |
| 7. IRELAND, Patrick John, 2009, “Şablon Çizim Teknikleri”, Güncel Yayıncılık, İstanbul. | |
| 8. JONES, Sue Jenkyn, 2009, “Moda Tasarımı”, Güncel Yayıncılık, İstanbul. | |
| 9. JOYCE, Carol, 1993, “Textile Design”, Watson-Guptill Publications, New York. | |
| 10. TALLON, Kevin, 2009, “Dijital Moda Çizimi”, Güncel Yayıncılık, İstanbul. | |
| 11. Fashion Sketchbook ,Bina Abling | |
| 12. Dijital Tekstil Tasarımı ,Melanie Bowles & Ceri Isaac | |
| 13. Fashion Designer’s Handbook for Adobe Illustrator ,Marianne Centner, Frances Vereker | |
| 14. Adobe Photoshop for fashion design ,Susan Lazear | |
| 15. Fashion and Textile Design with Photoshop and Illustrator ,Robert Hume | |
| 16. Şablon Çizim Teknikleri ,Patrick John Ireland | |
| 17. Dijital Moda Çizimi ,Kevin Tallon | 
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı | 
|---|---|---|
| Devam/Katılım | - | - | 
| Laboratuar | - | - | 
| Uygulama | - | - | 
| Alan Çalışması | - | - | 
| Derse Özgü Staj | - | - | 
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - | 
| Ödevler | 2 | 10 | 
| Sunum | - | - | 
| Projeler | - | - | 
| Rapor | - | - | 
| Seminer | - | - | 
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 35 | 
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 55 | 
| Toplam | 4 | 100 | 
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 40 | 
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 60 | 
| Toplam | 100 | 
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | X | 
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | 
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Sanat ve tasarım alanında çok yönlü teorik ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | X | ||||
| 2 | Alanı ile ilgili kavramları, düşünceleri, olgu ve problemleri araştırır, betimler, çok boyutlu olarak algılar, tasarlar, doğru yöntem ve tekniklerle uygular. | X | ||||
| 3 | Alanıyla ilgili bilgileri yaratıcılığa dönüştürür. | X | ||||
| 4 | Alanı ile ilgili projelerde, kavramsal boyuttan ürün aşamasına kadar bireysel ve grup üyesi olarak planlama ve uygulama yapar. Toplumla paylaşır ve değerlendirir. | X | ||||
| 5 | Alana özgü öğrenme gereksinimlerini belirleyerek, yaşam boyu toplumsal sorumluluk bilinci ve eleştirel yaklaşımla kendisini geliştirir. | |||||
| 6 | En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte alanının gerektirdiği bilişim teknolojilerini etkileşimli olarak kullanır | X | ||||
| 7 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile etkili iletişim kurar | |||||
| 8 | Alanında sorunların çözümüne ilişkin nicel ve nitel verileri kullanarak projeler üretir, projeleri yürütür, uzman olan veya olmayanlarla paylaşır | X | ||||
| 9 | Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslar arası değerlerin farkına varır ve etik değerlere göre hareket eder. | |||||
| 10 | Soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, özgün eserlere dönüştürür. | X | ||||
| 11 | Sanat kültürü ve tarihi konusunda donanımlı ve estetik duyarlığa sahiptir. | |||||
| 12 | Evrensel adalet duygusuna, kültürel, etik değerlerin ve çevrenin korunması, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilgi duyarlığa sahip olur. | |||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü | 
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 | 
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 10 | 1 | 10 | 
| Sunum/Seminer Hazırlama | |||
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | 13 | 2 | 26 | 
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 | 
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 | 
| Toplam İş Yükü | 120 | ||
