AKTS - Türk Dili I

Türk Dili I (TURK401) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Türk Dili I TURK401 1. Dönem 2 0 0 2 2
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili Türkçe
Dersin Türü Diğer Bölümlerden Alınan Servis Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Uzaktan
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Gözlem Örnek Olay İncelemesi, Beyin Fırtınası.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Öğr. Gör. Dr. Gökçe Ulus
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı - Öğrencilere, Türk dilinin yapısını, işleyiş düzenini, zenginliğini ve diğer özelliklerini kavratarak onlarda ana dil bilincinin ve sevgisinin uyanmasını sağlamak. - Öğrencilerin kişisel ve/veya akademik gelişim süreçlerine bilinç kazandırmak. - Türkiye Cumhuriyeti’nin dil ve kültür mirası hakkında bir görüş oluşturmak.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • YERYÜZÜNDE KULLANILAN DİLLERİ VE TÜRKÇENİN DÜNYA DİLLERİ ARASINDAKİ YERİNİ BİLECEK.
  • TÜRKÇEYİ İYİCE ÖZÜMSEYEREK KENDİNİ İFADE EDEBİLECEK VE TOPLUMDA KABUL GÖREBİLECEK.
  • ANA DİLİNİ DAHA İYİ ANLAYIP KULLANABİLECEK.
  • ANA DİLİNE HÂKİM OLARAK BİLİMİ DAHA İYİ KULLANABİLECEK.
Dersin İçeriği Yeryüzündeki diller ve sınıflandırılmaları; Türk diilinin tarihi, dünyadaki dağılışı ve diğer diller arasındaki yeri; Cumhuriyet döneminde Türk dili; yazım dili; Türkçenin söyleyiş özellikleri; yabancı kelimeler ve ekler; noktalama işaretleri; metinlerde dil ve anlatım.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Tanışma/ Türk Dili dersinin içeriği ve amaçlarının anlatılması
2 Dilin ortaya çıkışı/ Dilin niteliği ve özellikleri
3 Dil ve iletişim/ Dil ve kültür/ Dil ve düşünce
4 Dille ilgili diğer kavramlar: Konuşma dili-yazı dili-lehçe-ağız-argo
5 Dille ilgili diğer kavramlar: Yapay dil-özel dil-ölçünlü dil vb.
6 Yapısal/ Kaynaksal/ Sözdizimsel Özellikler
7 Türkçenin Yazım Özellikleri/ Noktalama
8 Dil Devrimi: Nedenleri ve Sonuçları
9 Dünya Dillerinin sınıflandırılması/ Dil aileleri
10 Ara sınav
11 Türkçede Yabancı Sözcükler
12 Dil kullanımındaki yanlışlar: Anlam ve Yapı Bakımından Yanlışlar
13 Çeviri yanlışları ve anlatım bozuklukları
14 Genel Tekrar
15 Genel Tekrar
16 Final Sınavı

Kaynaklar

Diğer Kaynaklar 1. Anadolu Üniversitesi Türk Dili Ders Notları
3. Genel Dilbilgisi Kitapları
Ders Kitabı 3. Ergin, Muharrem (2001). Üniversiteler İçin Türk Dili. Bayrak Basım, Yayım. Türkçe Sözlük (2011). Ankara: TDK Yayınları.

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler - -
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 40
Genel Sınav/Final Juri 1 60
Toplam 2 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 100
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri X
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Matematik ve fiziğin temel konularını anlar ve uygular
2 Temel elektrik ve elektronik devre kavramlarını teorik ve pratik olarak bilir ve uygular
3 Bilgisayar yapısını, veri yollarını ve hava aracının analog ve sayısal cihazlarını ayrıntılı bir şekilde bilir
4 Hava aracı malzeme ve donanımlarını tanır ve bu bilgileri bakım-onarımda kullanır.
5 Tüm aviyonik cihazların montajını yapar, arızalarını giderir, sökümü ve değişimini yapar ve de testlerinini yapar.
6 Hava aracı elektrik ve elektronik sistemleri ve bileşenlerinin bakım, onarım ve yenileme standartlarını bilir ve bunları uygular.
7 Aviyonik bakım uygulamaları için gerekli olan teknik, beceri ve modern bakım araçlarını kullanır.
8 Değişken disiplinli ortamlarda çalışır; bireysel ve takım çalışması becerisine sahip olur.
9 Çok dilli ortamlarda ( İngilizce, Türkçe vb.) sözlü ve yazılı olarak etkin bir şekilde iletişim kurar. X
10 Hayat boyu öğrenmenin gerekliliğini kavrar ve buna adapte olur; bilgiye ulaşmak için gerekli araçları kullanır, bilim ve teknolojideki yenilikleri takip eder. X
11 Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur.

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 2 32
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 3 42
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 2 2
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 4 4
Toplam İş Yükü 80