AKTS - Eleştirel Düşünmeye Giriş
Eleştirel Düşünmeye Giriş (HUM323) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Eleştirel Düşünmeye Giriş | HUM323 | Alan Dışı Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Dersin amacı, öğrencilere fikirlerin, savunuların, varsayımların ve usavurma çeşitlerinin analiz edilmesi ve ayrıca yanlış düşünme biçimlerinin belirlenmesi gibi eleştirel düşünmenin temel kavramlarını öğretmektir. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Anlaşılır şekilde yazma ve düşünme, uslamlamaların ve savunuların çeşitlerini öğrenme ve analiz etme, akılcı kararlar alma, yanlış düşünme biçimlerini öğrenme gibi konuların irdelenmesi ve tartışılması, tüm bunları anlaşılır kılmak adına yapılacak olan alıştırmalar. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Konuya Giriş. | Eleştirel Düşünmeye ve Yaratıcılığa Giriş: Daha Fazla Düşün, Daha İyi Düşün, ss. 1-9. Eleştirel Düşünme: Kısa Bir Rehber, ss. 1-20. Eleştirel Düşünme: Akla Yapılan Bir Çağrı, ss. 3-26. |
2 | Anlaşılır Biçimde Düşünme ve Yazma. Tanımlar. | Eleştirel Düşünmeye ve Yaratıcılığa Giriş: Daha Fazla Düşün, Daha İyi Düşün, ss. 11-31. Eleştirel Düşünme: Kısa Bir Rehber, ss. 168-215. Eleştirel Düşünme: Akla Yapılan Bir Çağrı, ss. 27-54. |
3 | Gerekli ve Yeterli Koşullar. Dilsel Tuzaklar. | Eleştirel Düşünmeye ve Yaratıcılığa Giriş: Daha Fazla Düşün, Daha İyi Düşün, ss. 33-52. Eleştirel Düşünme: Kısa Bir Rehber, ss. 108-142. Eleştirel Düşünme: Akla Yapılan Bir Çağrı, ss. 55-72. |
4 | Doğruluk. Temel Mantık. | Eleştirel Düşünmeye ve Yaratıcılığa Giriş: Daha Fazla Düşün, Daha İyi Düşün, ss. 53-67. Eleştirel Düşünme: Kısa Bir Rehber, ss. 216-240. Eleştirel Düşünme: Akla Yapılan Bir Çağrı, ss. 73-88. |
5 | Savunuları Belirlemek. Geçerli ve Tutarlı Savunular. | Eleştirel Düşünmeye ve Yaratıcılığa Giriş: Daha Fazla Düşün, Daha İyi Düşün, ss. 69-85. Eleştirel Düşünme: Kısa Bir Rehber, ss. 21-61. Eleştirel Düşünme: Akla Yapılan Bir Çağrı, ss. 89-105. |
6 | Tümevarımlı Usavurma. Savununun Haritalandırılması. | Eleştirel Düşünmeye ve Yaratıcılığa Giriş: Daha Fazla Düşün, Daha İyi Düşün, ss. 87-105. Eleştirel Düşünme: Kısa Bir Rehber, ss. 61-80. Eleştirel Düşünme: Akla Yapılan Bir Çağrı, ss. 105-117. |
7 | Ara sınav | Ders sorumlusu tarafından hazırlanan sorular |
8 | Savununun Analiz Edilmesi. Bilimsel Usavurma. | Eleştirel Düşünmeye ve Yaratıcılığa Giriş: Daha Fazla Düşün, Daha İyi Düşün, ss. 107-124. Eleştirel Düşünme: Kısa Bir Rehber, ss. 81-107. Eleştirel Düşünme: Akla Yapılan Bir Çağrı, ss. 118-144. |
9 | Mill’in Kullandığı Yöntemler. Neden-Sonuç İlişkisi Üzerine Usavurma. | Eleştirel Düşünmeye ve Yaratıcılığa Giriş: Daha Fazla Düşün, Daha İyi Düşün, ss. 125-140. Eleştirel Düşünme: Kısa Bir Rehber, ss. 241-282. Eleştirel Düşünme: Akla Yapılan Bir Çağrı, ss. 144-168. |
10 | Nedensel Süreçlerin Şemalandırılması. İstatistik ve Olasılık. | Eleştirel Düşünmeye ve Yaratıcılığa Giriş: Daha Fazla Düşün, Daha İyi Düşün, ss. 141-157. Eleştirel Düşünme: Kısa Bir Rehber, ss. 283-321. Eleştirel Düşünme: Akla Yapılan Bir Çağrı, ss. 169-184. |
11 | Değerler Üzerine Düşünme. Yanlış Düşünce. | Eleştirel Düşünmeye ve Yaratıcılığa Giriş: Daha Fazla Düşün, Daha İyi Düşün, ss. 159-184. Eleştirel Düşünme: Kısa Bir Rehber, ss. 143-167. Eleştirel Düşünme: Akla Yapılan Bir Çağrı, ss. 202-227. |
12 | Bilişsel Önyargılar. Benzeşim Yoluyla Usavurma. | Eleştirel Düşünmeye ve Yaratıcılığa Giriş: Daha Fazla Düşün, Daha İyi Düşün, ss. 185-199. Eleştirel Düşünme: Kısa Bir Rehber, ss. 322-334. Eleştirel Düşünme: Akla Yapılan Bir Çağrı, ss.228-241. |
13 | Akılcı Kararlar Alma. Yaratıcılık Nedir? | Eleştirel Düşünmeye ve Yaratıcılığa Giriş: Daha Fazla Düşün, Daha İyi Düşün, ss. 201-221. Eleştirel Düşünme: Kısa Bir Rehber, ss. 335-368. Eleştirel Düşünme: Akla Yapılan Bir Çağrı, ss. 185-201. |
14 | Yaratıcı Düşünce Alışkanlıkları. | Eleştirel Düşünmeye ve Yaratıcılığa Giriş: Daha Fazla Düşün, Daha İyi Düşün, ss. 223-231. Eleştirel Düşünme: Kısa Bir Rehber, ss. 369-432. Eleştirel Düşünme: Akla Yapılan Bir Çağrı, ss. 242-265. |
15 | Genel Değerlendirme. | |
16 | Genel Sınav | Ders sorumlusu tarafından hazırlanan sorular |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Joe Y. F. Lau, An Introduction to Critical Thinking and Creativity: Think More, Think Better [Eleştirel Düşünmeye ve Yaratıcılığa Giriş: Daha Fazla Düşün, Daha İyi Düşün], New Jersey: Wiley, 2011. |
---|---|
2. Tracy Bowell, Gary Kemp, Critical Thinking: A Concise Guide [Eleştirel Düşünme: Kısa Bir Rehber], London: Routledge, 2010. | |
3. Peg Tittle, Critical Thinking: An Appeal to Reason [Eleştirel Düşünme: Akla Yapılan Bir Çağrı], London: Routledge, 2011. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 40 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Matematik ve fiziğin temel konularını anlar ve uygular | |||||
2 | Temel elektrik ve elektronik devre kavramlarını teorik ve pratik olarak bilir ve uygular | |||||
3 | Bilgisayar yapısını, veri yollarını ve hava aracının analog ve sayısal cihazlarını ayrıntılı bir şekilde bilir | |||||
4 | Hava aracı malzeme ve donanımlarını tanır ve bu bilgileri bakım-onarımda kullanır. | |||||
5 | Tüm aviyonik cihazların montajını yapar, arızalarını giderir, sökümü ve değişimini yapar ve de testlerinini yapar. | |||||
6 | Hava aracı elektrik ve elektronik sistemleri ve bileşenlerinin bakım, onarım ve yenileme standartlarını bilir ve bunları uygular. | |||||
7 | Aviyonik bakım uygulamaları için gerekli olan teknik, beceri ve modern bakım araçlarını kullanır. | |||||
8 | Değişken disiplinli ortamlarda çalışır; bireysel ve takım çalışması becerisine sahip olur. | |||||
9 | Çok dilli ortamlarda ( İngilizce, Türkçe vb.) sözlü ve yazılı olarak etkin bir şekilde iletişim kurar. | |||||
10 | Hayat boyu öğrenmenin gerekliliğini kavrar ve buna adapte olur; bilgiye ulaşmak için gerekli araçları kullanır, bilim ve teknolojideki yenilikleri takip eder. | |||||
11 | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 4 | 4 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü | 100 |