AKTS - Aviyonik Sistemler Bakım ve Uygulamaları II (Modül 13-9)
Aviyonik Sistemler Bakım ve Uygulamaları II (Modül 13-9) (AEE321) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Aviyonik Sistemler Bakım ve Uygulamaları II (Modül 13-9) | AEE321 | 5. Dönem | 0 | 10 | 0 | 5 | 4 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Uygulama-Alıştırma. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Dersin temel amacı, öğrencilerin SHY-66 Modül 13’ün ihtiyaçları doğrultusunda, hava aracı aerodinamiği, yapı ve sistemleri alt konularını anlayabilmelerini sağlamaktır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Haberleşme/Seyrüsefer, Elektrik gücü, Uçuş kumandaları, Aletler (Cihazlar), Işıklar, Entegre modüler aviyonikler, Bilgilendirme sistemleri, Uçuş teorisi, Yapılar, Oto uçuş, Yangından koruma, Yakıt sistemleri, Hidrolik güç, Buz ve yağmurdan koruma, İniş takımları, Oksijen, Pnömatik/Vakum, Kabin sistemleri konularında bakım pratikleri. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Uçak bakım el kitabı ATA-100 (ISPEC 2100) sisteminin kullanımını açıklar, | ATA sistemini anlama |
2 | Bakım el kitabı ve kompenent bakım el kitabının kullanılması ve yorumlamasını gösterme, | AMM yorumlamayı öğrenme |
3 | Resimli parça kataloğunun doğru okunmasını ve yorumlanmasını gösterme, | IPC okumasını kavrama |
4 | Kontaktör/Röleyi AMM'ye göre değiştirilmesi, | Röle değişimini bilme |
5 | Kontaktör/Röleyi AMM'ye göre değiştirilmesi, | Röle değişimini bilme |
6 | Harici elektrik gücünü bağlanması ve kullanımı, | Harici güç güvenliğini bilme |
7 | İnverterin fonksiyonel kontrolü ve AC gerilim ölçümü, | AC ölçümünü anlama |
8 | İnverterin fonksiyonel kontrolü ve AC gerilim ölçümü, | AC ölçümünü anlama |
9 | Uçak bataryasının sökülmesi ve takılması | Batarya sökümü öğrenme |
10 | Uçak bataryasının sökülmesi ve takılması | Batarya sökümü öğrenme |
11 | Batarya (Ni/Cad) Hücre Kontrolü, | Ni/Cad hücre tanıma |
12 | Batarya (Ni/Cad) Hücre Kontrolü, | Ni/Cad hücre tanıma |
13 | Uçak gösterge sistemlerinin çalışma testini gerçekleştirilmesi, Örnek: motor devri, yağ basıncı ve sıcaklığı, yakıt akışı, pervane devri, motor torku vb. | Gösterge testini anlama |
14 | Uçak gösterge sistemlerinin çalışma testini gerçekleştirilmesi, Örnek: motor devri, yağ basıncı ve sıcaklığı, yakıt akışı, pervane devri, motor torku vb. | Gösterge testini anlama |
15 | Uçak gösterge sistemlerinin çalışma testini gerçekleştirilmesi, Örnek: motor devri, yağ basıncı ve sıcaklığı, yakıt akışı, pervane devri, motor torku vb. | Gösterge testini anlama |
16 | Final Sınavı | Genel dönem tekrarı yapma |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Practical Task Manuals for Aircraft Aerodynamics, Structures and Systems, Deparment of Avionics |
---|---|
Diğer Kaynaklar | 2. Aircraft Inspection, Repair & Alterations: Acceptable Methods, Techniques & Practices (FAA AC 43.13-1B and 43.13-2B) (FAA Handbooks series) |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | 14 | 50 |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | - | - |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 50 |
Toplam | 15 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Matematik ve fiziğin temel konularını anlar ve uygular | |||||
2 | Temel elektrik ve elektronik devre kavramlarını teorik ve pratik olarak bilir ve uygular | X | ||||
3 | Bilgisayar yapısını, veri yollarını ve hava aracının analog ve sayısal cihazlarını ayrıntılı bir şekilde bilir | X | ||||
4 | Hava aracı malzeme ve donanımlarını tanır ve bu bilgileri bakım-onarımda kullanır. | X | ||||
5 | Tüm aviyonik cihazların montajını yapar, arızalarını giderir, sökümü ve değişimini yapar ve de testlerinini yapar. | X | ||||
6 | Hava aracı elektrik ve elektronik sistemleri ve bileşenlerinin bakım, onarım ve yenileme standartlarını bilir ve bunları uygular. | X | ||||
7 | Aviyonik bakım uygulamaları için gerekli olan teknik, beceri ve modern bakım araçlarını kullanır. | X | ||||
8 | Değişken disiplinli ortamlarda çalışır; bireysel ve takım çalışması becerisine sahip olur. | |||||
9 | Çok dilli ortamlarda ( İngilizce, Türkçe vb.) sözlü ve yazılı olarak etkin bir şekilde iletişim kurar. | |||||
10 | Hayat boyu öğrenmenin gerekliliğini kavrar ve buna adapte olur; bilgiye ulaşmak için gerekli araçları kullanır, bilim ve teknolojideki yenilikleri takip eder. | |||||
11 | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | |||
Laboratuar | 14 | 10 | 140 |
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | |||
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Toplam İş Yükü | 140 |