AKTS - Uçuş Teorisi (Modül 13-1)
Uçuş Teorisi (Modül 13-1) (APM112) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uçuş Teorisi (Modül 13-1) | APM112 | 2. Dönem | 2 | 0 | 0 | 2 | 3.5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Uçuş Teorisi |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Uçak aerodinamiği ve uçuş kumandaları | Moodle'dan ders notlarının indirilmesi, okunması. |
2 | Yuvarlanma kontrolü: aileronlar ve spoylerler | Moodle'dan ders notlarının indirilmesi, okunması. |
3 | Yunuslama kontrolü: elevatörler, stabilatörler, insidans açısı ayarlanabilir stabilizeler ve kanardlar | Moodle'dan ders notlarının indirilmesi, okunması. |
4 | Yalpalama kontrolü, dümen sınırlayıcılar | Moodle'dan ders notlarının indirilmesi, okunması. |
5 | Elevonları ve dümenvatörleri kullanarak kontrol | Moodle'dan ders notlarının indirilmesi, okunması. |
6 | Yüksek kaldırma kuvveti cihazları: slotlar, slatlar, flaplar | Moodle'dan ders notlarının indirilmesi, okunması. |
7 | Sürükleme kuvveti indükleyen cihazlar: spoylerler, kaldırma kuvveti damperleri, hız frenleri | Moodle'dan ders notlarının indirilmesi, okunması. |
8 | Trim tablarının, servo tablarının çalışma prensibi, etkileri ve kontrolü | Moodle'dan ders notlarının indirilmesi, okunması. |
9 | Yüksek hızlı uçuş | Moodle'dan ders notlarının indirilmesi, okunması. |
10 | Ses hızı, ses altı uçuş, transonik uçuş, ses üstü uçuş | Moodle'dan ders notlarının indirilmesi, okunması. |
11 | Mach sayısı, kritik Mach sayısı | Moodle'dan ders notlarının indirilmesi, okunması. |
12 | Döner kanat aerodinamiği | Moodle'dan ders notlarının indirilmesi, okunması. |
13 | Terminoloji | Moodle'dan ders notlarının indirilmesi, okunması. |
14 | Cyclic, collective ve anti-tork kontrolleri | Moodle'dan ders notlarının indirilmesi, okunması. |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. ICAT Module 13.1 |
---|---|
3. TTS Module 13.1 | |
Diğer Kaynaklar | 2. Module 13.1 Lecture Notes |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 1 | 20 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 50 |
Toplam | 3 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 50 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 50 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Matematik ve fiziğin temel konularını anlar ve uygular | X | ||||
2 | Temel elektrik ve elektronik devre kavramlarını teorik ve pratik olarak bilir ve uygular | |||||
3 | Bilgisayar yapısını, veri yollarını ve hava aracının analog ve sayısal cihazlarını ayrıntılı bir şekilde bilir | |||||
4 | Hava aracı malzeme ve donanımlarını tanır ve bu bilgileri bakım-onarımda kullanır. | X | ||||
5 | Tüm aviyonik cihazların montajını yapar, arızalarını giderir, sökümü ve değişimini yapar ve de testlerinini yapar. | |||||
6 | Hava aracı elektrik ve elektronik sistemleri ve bileşenlerinin bakım, onarım ve yenileme standartlarını bilir ve bunları uygular. | |||||
7 | Aviyonik bakım uygulamaları için gerekli olan teknik, beceri ve modern bakım araçlarını kullanır. | |||||
8 | Değişken disiplinli ortamlarda çalışır; bireysel ve takım çalışması becerisine sahip olur. | |||||
9 | Çok dilli ortamlarda ( İngilizce, Türkçe vb.) sözlü ve yazılı olarak etkin bir şekilde iletişim kurar. | |||||
10 | Hayat boyu öğrenmenin gerekliliğini kavrar ve buna adapte olur; bilgiye ulaşmak için gerekli araçları kullanır, bilim ve teknolojideki yenilikleri takip eder. | |||||
11 | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | |||
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 1 | 1 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 34 |