AKTS - Uçuş Teorisi (Modül 13-1)
Uçuş Teorisi (Modül 13-1) (APM112) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Uçuş Teorisi (Modül 13-1) | APM112 | 2. Dönem | 2 | 0 | 0 | 2 | 3.5 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| N/A |
| Dersin Dili | İngilizce |
|---|---|
| Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım. |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | Uçuş Teorisi |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Uçak aerodinamiği ve uçuş kumandaları | Moodle'dan ders notlarının indirilmesi, okunması. |
| 2 | Yuvarlanma kontrolü: aileronlar ve spoylerler | Moodle'dan ders notlarının indirilmesi, okunması. |
| 3 | Yunuslama kontrolü: elevatörler, stabilatörler, insidans açısı ayarlanabilir stabilizeler ve kanardlar | Moodle'dan ders notlarının indirilmesi, okunması. |
| 4 | Yalpalama kontrolü, dümen sınırlayıcılar | Moodle'dan ders notlarının indirilmesi, okunması. |
| 5 | Elevonları ve dümenvatörleri kullanarak kontrol | Moodle'dan ders notlarının indirilmesi, okunması. |
| 6 | Yüksek kaldırma kuvveti cihazları: slotlar, slatlar, flaplar | Moodle'dan ders notlarının indirilmesi, okunması. |
| 7 | Sürükleme kuvveti indükleyen cihazlar: spoylerler, kaldırma kuvveti damperleri, hız frenleri | Moodle'dan ders notlarının indirilmesi, okunması. |
| 8 | Trim tablarının, servo tablarının çalışma prensibi, etkileri ve kontrolü | Moodle'dan ders notlarının indirilmesi, okunması. |
| 9 | Yüksek hızlı uçuş | Moodle'dan ders notlarının indirilmesi, okunması. |
| 10 | Ses hızı, ses altı uçuş, transonik uçuş, ses üstü uçuş | Moodle'dan ders notlarının indirilmesi, okunması. |
| 11 | Mach sayısı, kritik Mach sayısı | Moodle'dan ders notlarının indirilmesi, okunması. |
| 12 | Döner kanat aerodinamiği | Moodle'dan ders notlarının indirilmesi, okunması. |
| 13 | Terminoloji | Moodle'dan ders notlarının indirilmesi, okunması. |
| 14 | Cyclic, collective ve anti-tork kontrolleri | Moodle'dan ders notlarının indirilmesi, okunması. |
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. ICAT Module 13.1 |
|---|---|
| 3. TTS Module 13.1 | |
| Diğer Kaynaklar | 2. Module 13.1 Lecture Notes |
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | 1 | 20 |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
| Ödevler | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 50 |
| Toplam | 3 | 100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 50 |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 50 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | X |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Matematik ve fiziğin temel konularını anlar ve uygular | X | ||||
| 2 | Temel elektrik ve elektronik devre kavramlarını teorik ve pratik olarak bilir ve uygular | |||||
| 3 | Bilgisayar yapısını, veri yollarını ve hava aracının analog ve sayısal cihazlarını ayrıntılı bir şekilde bilir | |||||
| 4 | Hava aracı malzeme ve donanımlarını tanır ve bu bilgileri bakım-onarımda kullanır. | X | ||||
| 5 | Tüm aviyonik cihazların montajını yapar, arızalarını giderir, sökümü ve değişimini yapar ve de testlerinini yapar. | |||||
| 6 | Hava aracı elektrik ve elektronik sistemleri ve bileşenlerinin bakım, onarım ve yenileme standartlarını bilir ve bunları uygular. | |||||
| 7 | Aviyonik bakım uygulamaları için gerekli olan teknik, beceri ve modern bakım araçlarını kullanır. | |||||
| 8 | Değişken disiplinli ortamlarda çalışır; bireysel ve takım çalışması becerisine sahip olur. | |||||
| 9 | Çok dilli ortamlarda ( İngilizce, Türkçe vb.) sözlü ve yazılı olarak etkin bir şekilde iletişim kurar. | |||||
| 10 | Hayat boyu öğrenmenin gerekliliğini kavrar ve buna adapte olur; bilgiye ulaşmak için gerekli araçları kullanır, bilim ve teknolojideki yenilikleri takip eder. | |||||
| 11 | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur. | |||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | |||
| Sunum/Seminer Hazırlama | |||
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 1 | 1 |
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü | 34 | ||
