AKTS - Dünya Müzik Kültürleri
Dünya Müzik Kültürleri (ART226) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Dünya Müzik Kültürleri | ART226 | Güz ve Bahar | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 | 
| Ön Koşul Ders(ler)i | 
|---|
| N/A | 
| Dersin Dili | İngilizce | 
|---|---|
| Dersin Türü | Seçmeli Dersler | 
| Dersin Seviyesi | Lisans | 
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze | 
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma. | 
| Dersin Öğretmen(ler)i | 
                         | 
                
| Dersin Amacı | Dünyadaki müzik kültürlerinin çeşitliliğini etnomüzikoloji esasları üzerinde tanıtmaktır. Yerel müzikleri toplumların teknolojik seviyeleri, iktisadi şartları, kültürel değerleri ve gelenekleri ile müziğin oluşum sürecindeki etkileşimle bağlantılı olarak açıklamaktır. | 
| Dersin Eğitim Çıktıları | 
                        Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  | 
                
| Dersin İçeriği | Dünyanın belli başlı bölgelerindeki müziklerin özellikleri ve bu özellikleri kazandıran coğrafi, kültürel, dinsel, sosyal, iktisadi ve siyasi etmenler bağlamında ele alınması. | 
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Müzik ve İnsan, Müzik ve Teknoloji, Müziğin Toplumdaki İşlevi, Batı Müziğinin ‘Evrensellik’ İddiasına Karşılık Olarak Dünya Müzik Kültürlerinin Konumlanması. | |
| 2 | Genel Hatlarıyla Etnomüzikoloji ve Esasları, Genel Olarak Organoloji (Çalgı Bilimi) | |
| 3 | Çin Müzik Kültürü | |
| 4 | Japonya ve Kore Müzik Kültürleri | |
| 5 | Tayland ve Hindistan Müzik Kültürleri | |
| 6 | Türk Halklarının (Orta Asya, Sibirya, Kafkasya, Balkan, İran, Irak ve Anadolu) Müzik Kültürü | |
| 7 | Ara Değerlendirme | |
| 8 | Arap ve Yahudi Müzik Kültürleri | |
| 9 | Slav Halklarının (Rusya, Ukrayna, Belarusya, Sırbistan, Polonya, Çekya) Müzik Kültürleri | |
| 10 | İspanya, Karayip, Latin Amerika Müzik Kültürleri | |
| 11 | Okyanusya (Avustralya ve Yeni Zelanda Yerli Halklarının) Müzik Kültürleri | |
| 12 | Sahra Altı Afrika Müzik Kültürleri | |
| 13 | Batı Avrupa ve Balkan (Cermen, Birleşik Krallık, İtalya, Fransa, Macaristan, Yunanistan) Müzik Kültürleri | |
| 14 | Kuzey Amerika (Kızılderili, Afro-Amerikan ve Amerikan Folk) Müzik Kültürleri | |
| 15 | Dönem Konularının Genel Tekrarı | |
| 16 | Final Değerlendirme | 
Kaynaklar
| Diğer Kaynaklar | 1. Haviland, A. W. (ed.). (2008). Kültürel Antropoloji. İstanbul: Kaknüs Yayınları. | 
|---|---|
| 2. Hood, M (ed.). (1980). Musics of Many Cultures. Berkeley: University of California Press. | |
| 3. Kaplan, A. (2005). Kültürel Müzikoloji. İstanbul: Bağlam Yayıncılık. | |
| 4. McLean, M. (2006) Pioneers of Ethnomusicology. Florida: Llumina Press. | |
| 5. Myers, H. (ed.). (1993). Ethnomusicology, Historical and Regional Studies. London: MacMillan Press. | |
| 6. Myers, H. (ed.). (1992). Ethnomusicology. London: MacMillan Press. | 
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı | 
|---|---|---|
| Devam/Katılım | 15 | 5 | 
| Laboratuar | - | - | 
| Uygulama | - | - | 
| Alan Çalışması | - | - | 
| Derse Özgü Staj | - | - | 
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - | 
| Ödevler | 2 | 15 | 
| Sunum | - | - | 
| Projeler | - | - | 
| Rapor | - | - | 
| Seminer | - | - | 
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 | 
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 50 | 
| Toplam | 19 | 100 | 
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 50 | 
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 50 | 
| Toplam | 100 | 
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | X | 
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | 
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Matematik ve fiziğin temel konularını anlar ve uygular | |||||
| 2 | Temel elektrik ve elektronik devre kavramlarını teorik ve pratik olarak bilir ve uygular | |||||
| 3 | Bilgisayar yapısını, veri yollarını ve hava aracının analog ve sayısal cihazlarını ayrıntılı bir şekilde bilir | |||||
| 4 | Hava aracı malzeme ve donanımlarını tanır ve bu bilgileri bakım-onarımda kullanır. | |||||
| 5 | Tüm aviyonik cihazların montajını yapar, arızalarını giderir, sökümü ve değişimini yapar ve de testlerinini yapar. | |||||
| 6 | Hava aracı elektrik ve elektronik sistemleri ve bileşenlerinin bakım, onarım ve yenileme standartlarını bilir ve bunları uygular. | |||||
| 7 | Aviyonik bakım uygulamaları için gerekli olan teknik, beceri ve modern bakım araçlarını kullanır. | |||||
| 8 | Değişken disiplinli ortamlarda çalışır; bireysel ve takım çalışması becerisine sahip olur. | |||||
| 9 | Çok dilli ortamlarda ( İngilizce, Türkçe vb.) sözlü ve yazılı olarak etkin bir şekilde iletişim kurar. | X | ||||
| 10 | Hayat boyu öğrenmenin gerekliliğini kavrar ve buna adapte olur; bilgiye ulaşmak için gerekli araçları kullanır, bilim ve teknolojideki yenilikleri takip eder. | X | ||||
| 11 | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur. | |||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü | 
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 | 
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 4 | 4 | 16 | 
| Sunum/Seminer Hazırlama | |||
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | 2 | 8 | 16 | 
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 | 
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 | 
| Toplam İş Yükü | 100 | ||
