AKTS - Hava Aracı Kontrol Sistemleri (Modül 13-12)
Hava Aracı Kontrol Sistemleri (Modül 13-12) (AEE222) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Hava Aracı Kontrol Sistemleri (Modül 13-12) | AEE222 | 4. Dönem | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | 
| Ön Koşul Ders(ler)i | 
|---|
| N/A | 
| Dersin Dili | İngilizce | 
|---|---|
| Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri | 
| Dersin Seviyesi | Lisans | 
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze | 
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım. | 
| Dersin Öğretmen(ler)i | 
                        
  | 
                
| Dersin Amacı | |
| Dersin Eğitim Çıktıları | 
                        Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  | 
                
| Dersin İçeriği | Uçuş Kontrolleri, Manuel Olarak Çalıştırılan Sistemler, Güç ile Çalıştırılan Uçuş Kontrol Sistemleri,Hissetme ve Merkezleme, Uçuş Kontrol Sistemleri, Otopilot, Kaldırma Kuvveti Artırma Cihazları,Hücum Kenarı ve Firar Kenarı Cihazları, Stall Koruma / Uyarı Sistemleri | 
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Uçuş Kumandaları: Birincil Kumandalar, İkincil Kumandalar, İlişkili Sistemler, Sistem Konfigürasyonları | Moodle'dan ders notlarının indirilmesi, okunması. | 
| 2 | Manuel Çalıştırılan Sistemler: Zincirler ve dişliler, kontrol kabloları, gergi çubukları, ayarsız sistemler, kablo gerginlik regülatörü, kasnaklar, kılavuzlar, kadranlar ve tork kolları, çan krankları, kontrol boruları, kontrol durdurucuları, manuel sistemler, trim sistemleri | Moodle'dan ders notlarının indirilmesi, okunması. | 
| 3 | Güç ile Çalıştırılan Uçuş Kontrol Sistemleri: Aerodinamik kuvvet, güç destekli uçuş kontrolleri, güçlendirilmiş uçuş kontrolleri, çoklu sistemler, paralel jaklar, tandem jaklar, bölünmüş kontrol yüzeyleri, manuel geri dönüş, kontrol durdurucuları | Moodle'dan ders notlarının indirilmesi, okunması. | 
| 4 | His ve Merkezleme: Yay Hissi, Trimlemeli elektrikli kumandalar, Q hissi, Basit Q hissi sistemi, hidrolik Q hissi sistemi Rüzgar Kilitleri: Manuel olarak çalıştırılan kumandaları kilitleme, elektrikli kumanda ünitesi sönümlemesi | Moodle'dan ders notlarının indirilmesi, okunması. | 
| 5 | Uçuş Kontrol Sistemleri: Aileron Kontrol Sistemi, Aileron/Spoiler Kontrolü, Spoiler/Hız Freni Kontrol Sistemi | Moodle'dan ders notlarının indirilmesi, okunması. | 
| 6 | Uçuş Kontrol Sistemleri: Hız Freni Kolu, Spoiler Güç Kontrol Ünitesi, Kaldırma Kuvveti Boşaltma | Moodle'dan ders notlarının indirilmesi, okunması. | 
| 7 | Uçuş Kontrol Sistemleri: Aktif Yük Azaltma Kontrolü, Dümen Kontrol Sistemi, Dümen Kontrol Sistemi | Moodle'dan ders notlarının indirilmesi, okunması. | 
| 8 | Otopilot: Elektrikli Servo Motorlar, Hidrolik Servo Aktüatörler Fly By Wire: Sistem Açıklaması, Pitch kontrolü, Roll kontrolü, Yaw kontrolü | Moodle'dan ders notlarının indirilmesi, okunması. | 
| 9 | Yüksek Kaldırma Kuvveti Cihazları: Basit Firar Kenarı Kanat İşletim Sistemleri, Manuel Çalıştırılan Kanat Sistemi, Elektrikle Çalışan Kanat Sistemi, Basit Hidrolik Kanat Tahrik Sistemi, Senkronize Krikolar | Moodle'dan ders notlarının indirilmesi, okunması. | 
| 10 | Hücum ve Firar Kenarı Cihazları: Slat ve Flap Çalışması, Flap/Slat Çalışma Sistemi, Flap Yükleyici Sınırlayıcı, Asimetrik Flap Koruma Sistemi, Alternatif Flap Çalışması | Moodle'dan ders notlarının indirilmesi, okunması. | 
| 11 | Hücum ve Firar Kenarı Cihazları: Arka Kenar Flap Aktarma Üniteleri, Ön Kenar Flapları, Krueger Flapları, Değişken Eğimli Flaplar, Ön Kenar Flap Pnömatik Sistemi, Pnömatik Tahrik Ünitesi (PDU) | Moodle'dan ders notlarının indirilmesi, okunması. | 
| 12 | Stall Koruması / Uyarı Sistemleri: Stall, Stall Sensörleri | Moodle'dan ders notlarının indirilmesi, okunması. | 
| 13 | Stall Koruması / Uyarı Sistemleri: Stall Uyarı Sistemi, Stall Koruma Sistemleri | Moodle'dan ders notlarının indirilmesi, okunması. | 
| 14 | Stall Koruması / Uyarı Sistemleri: Güvenli Olmayan Kalkış Uyarı Sistemi, Duplike Muayene | Moodle'dan ders notlarının indirilmesi, okunması. | 
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. ICAT Module 13.7 | 
|---|---|
| 3. TTS Module 13.7 | |
| Diğer Kaynaklar | 2. Module13.7 Lecture Notes | 
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı | 
|---|---|---|
| Devam/Katılım | 1 | 20 | 
| Laboratuar | - | - | 
| Uygulama | - | - | 
| Alan Çalışması | - | - | 
| Derse Özgü Staj | - | - | 
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - | 
| Ödevler | - | - | 
| Sunum | - | - | 
| Projeler | - | - | 
| Rapor | - | - | 
| Seminer | - | - | 
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 | 
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 50 | 
| Toplam | 3 | 100 | 
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 50 | 
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 50 | 
| Toplam | 100 | 
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | X | 
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | 
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Matematik ve fiziğin temel konularını anlar ve uygular | |||||
| 2 | Temel elektrik ve elektronik devre kavramlarını teorik ve pratik olarak bilir ve uygular | |||||
| 3 | Bilgisayar yapısını, veri yollarını ve hava aracının analog ve sayısal cihazlarını ayrıntılı bir şekilde bilir | |||||
| 4 | Hava aracı malzeme ve donanımlarını tanır ve bu bilgileri bakım-onarımda kullanır. | |||||
| 5 | Tüm aviyonik cihazların montajını yapar, arızalarını giderir, sökümü ve değişimini yapar ve de testlerinini yapar. | |||||
| 6 | Hava aracı elektrik ve elektronik sistemleri ve bileşenlerinin bakım, onarım ve yenileme standartlarını bilir ve bunları uygular. | |||||
| 7 | Aviyonik bakım uygulamaları için gerekli olan teknik, beceri ve modern bakım araçlarını kullanır. | |||||
| 8 | Değişken disiplinli ortamlarda çalışır; bireysel ve takım çalışması becerisine sahip olur. | |||||
| 9 | Çok dilli ortamlarda ( İngilizce, Türkçe vb.) sözlü ve yazılı olarak etkin bir şekilde iletişim kurar. | |||||
| 10 | Hayat boyu öğrenmenin gerekliliğini kavrar ve buna adapte olur; bilgiye ulaşmak için gerekli araçları kullanır, bilim ve teknolojideki yenilikleri takip eder. | |||||
| 11 | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur. | |||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü | 
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 | 
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 2 | 28 | 
| Sunum/Seminer Hazırlama | |||
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 8 | 8 | 
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 8 | 8 | 
| Toplam İş Yükü | 76 | ||
