AKTS - Kalite Yönetim Sistemleri
Kalite Yönetim Sistemleri (AVM429) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kalite Yönetim Sistemleri | AVM429 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| N/A |
| Dersin Dili | İngilizce |
|---|---|
| Dersin Türü | Teknik Seçmeli Dersler |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Soru Yanıt, Alan Gezi, Sorun/Problem Çözme, Beyin Fırtınası. |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı kalite yönetimi alanında yasa, ilke ve olayların anlaşılmasını sağlamaktır. Ayrıca kalite yönetimi alanında teorik bilgi ve becerilerin edinilmesi amaçlanmaktadır. |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | Kaliteye Giriş, Yalın İşletme , Altı Sigma, İstatistiksel Süreç Kontrolü, Değişkenler için Kontrol Grafikleri, Kabul Örneklemesi, Güvenilirlilik, Yönetim ve Planlama Araçları, Deneysel Tasarım. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Kaliteye Giriş | |
| 2 | Yalın İşletme | |
| 3 | Altı Sigma | |
| 4 | İstatistiksel Süreç Kontrolü | |
| 5 | İstatistiksel Süreç Kontrolü | |
| 6 | Değişkenler için Kontrol Grafikleri | |
| 7 | Nitelik/Özellikler için Kontrol Grafikleri | |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Kabul Örneklemesi | |
| 10 | Kabul Örneklemesi | |
| 11 | Güvenilirlilik | |
| 12 | Yönetim ve Planlama Araçları | |
| 13 | Yönetim ve Planlama Araçları | |
| 14 | Deneysel Tasarım | |
| 15 | Genel Değerlendirme | |
| 16 | Genel Sınav |
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. Besterfield Dale H., Quality Improvement, Pearson Publishing Company, 9th Edition, 2003. |
|---|---|
| 2. Foster Thomas S., Managing Quality: Integrating the Supply Chain, Pearson Publishing Company, 6th Edition, 2017. |
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | - | - |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
| Ödevler | 1 | 10 |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 40 |
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 50 |
| Toplam | 3 | 100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 50 |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 50 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Havacılık Yönetimi alanında problemleri saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi kazanır. | X | ||||
| 2 | İşletme, Yönetim ve Havacılık Yönetimi konularında yeterli bilgi birikimi kazanır ve bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, hava ulaştırma işletmeciliği alanında karşılaşılan problemleri tanımlama ve çözme için uygulayabilme becerisi edinir. | X | ||||
| 3 | Havacılık yönetimine ilişkin karmaşık bir sistemi veya süreci, gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi edinir; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi kazanır (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar, tasarımın niteliğine göre; ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi öğeleri içerir). | X | ||||
| 4 | Havacılık yönetiminde ihtiyaç duyulan uygulamalar için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi edinir; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi kazanır. | X | ||||
| 5 | Havacılık yönetimi problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır. | |||||
| 6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi elde eder; ek olarak bireysel çalışma becerisi kazanır. | |||||
| 7 | İngilizce sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi kazanır; alanındaki bilgileri ve gelişmeleri izleyebilecek ve diğer insanlarla paylaşabilecek Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde en az bir yabancı dil bilgisine sahip olur. | X | ||||
| 8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci geliştirir; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi kazanır. | |||||
| 9 | Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi edinir; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık kazanır. | |||||
| 10 | Havacılık yönetimi uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri konusunda bilgi edinir ve yapılacak uygulamaların hukuksal sonuçları konusunda farkındalık kazanır. | |||||
| 11 | Havacılık yönetimi sektöründeki işletmelerin yönetimi ve işyeri uygulamalarının, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği üzerine etkileri konularında bilince sahip olur ve bu alanlardaki uygulamaların hukuksal sonuçları hakkında farkındalık kazanır. | |||||
| 12 | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur. | |||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 4 | 56 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | |||
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | 1 | 8 | 8 |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 12 | 12 |
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | |||
| Toplam İş Yükü | 124 | ||
