AKTS - Enerji (Modül 2-2)
Enerji (Modül 2-2) (APM114) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Enerji (Modül 2-2) | APM114 | 2. Dönem | 4 | 0 | 0 | 4 | 4.5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Soru Yanıt, Takım/Grup Çalışması. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Akışkanlar dinamiği ve termodinamik hakkında temel teorik bilgileri öğrenmek Optik hakkında temel teorik bilgileri öğrenmek Dalga hareketi ve ses hakkında temel teorik bilgileri öğrenmek |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Akışkanlar Dinamiği, Termodinamik, Optik (Işık Bilimi), Dalga Hareketi ve Ses |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Özgül ağırlık ve yoğunluk (Modül 2.2) | ICAT Module 2 sayfalar 236-243 |
2 | Viskozite, akışkan direnci, streamlining etkileri; Sıkıştırılabilirliğin akışkanlar üzerindeki etkileri (Modül 2.2) | ICAT Module 2 sayfalar 244-249 |
3 | Statik, dinamik ve toplam basınç: Bernoulli Teoremi, venturi (Modül 2.2) | ICAT Module 2 sayfalar 250-266 |
4 | Sıcaklık: termometreler ve sıcaklık ölçekleri: Celsius, Fahrenheit ve Kelvin; Isı tanımı (Modül 2.3) | ICAT Module 2- sayfalar 273-278 |
5 | Isı kapasitesi, özgül ısı; Isı transferi: konveksiyon, radyasyon ve iletim (Modül 2.3) | ICAT Module 2- sayfalar 278-281 |
6 | Hacimsel genleşme; Termodinamiğin birinci ve ikinci yasası (Modül 2.3) | ICAT Module 2 sayfalar 284-289 |
7 | Gazlar: İdeal gaz yasaları; sabit hacim ve sabit basınçta özgül ısı, gazın genleşmesiyle yapılan iş; İzotermal, adiabatik genleşme ve sıkıştırma (Modül 2.3) | ICAT Module 2 sayfalar 289-299 |
8 | Motor çevrimleri, sabit hacim ve sabit basınç (Modül 2.3) | ICAT Module 2 sayfalar 299-306 |
9 | Buzdolapları ve ısı pompaları; Erime ve buharlaşmanın gizli ısıları, termal enerji, yanma ısısı (Modül 2.3) | ICAT Module 2 sayfalar 312-323 |
10 | Işığın doğası; ışık hızı; Yansıma ve kırılma kanunları: Düz yüzeylerde yansıma (Modül 2.4) | ICAT Module 2 sayfalar 331-351 |
11 | Yansıma ve kırılma kanunları: Küresel aynalarda yansıma, kırılma (Modül 2.4) | ICAT Module 2 sayfalar 333-351 |
12 | Mercekler; Fiber optik (Modül 2.4) | ICAT Module 2 sayfalar 363-392 |
13 | Dalga hareketi: Mekanik dalgalar, sinüzoidal dalga hareketi, girişim olayları, duran dalgalar (Modül 2.5) | ICAT Module 2 sayfalar 403-423 |
14 | Ses: Ses hızı, ses üretimi, yoğunluk, perde ve kalite, Doppler etkisi. (Modül 2.5) | ICAT Module 2 sayfalar 424-432 |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. ICAT Module 2 |
---|---|
2. TTS Module 2 | |
Diğer Kaynaklar | 3. APM114 Moodle Slaytları |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 45 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 55 |
Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Havacılık ve temel bilimlerle ilgili bilgi birikimine sahip olur. | X | ||||
2 | Zaman baskısı altında ekip üyeleriyle koordineli çalışır. | |||||
3 | Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri ve becerileri meslek hayatında kullanır. | X | ||||
4 | Havacılık faaliyetlerinde karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları analitik bakışla ile çözer. | |||||
5 | Alanıyla ilgili ulusal/uluslararası konulara ilişkin çözüm önerilerini uluslararası dillerde yazılı ve sözlü olarak aktarır. | |||||
6 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |||||
7 | Konuyu tanımlayan kroki, şema. grafik, teknik resim vb. dokümanları okur, anlar ve hazırlar. | |||||
8 | Alanı ile ilgili teknik/idari doküman ve kitaplara, veri tabanlarına ve diğer bilgi kaynaklarına ulaşır, arşivler ve güncel olarak takip eder. | |||||
9 | Alanı ile ilgili verilerin kurallara uygun olarak toplanması/yorumlanması/ duyurulması/uygulanması aşamalarında mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahiptir. | |||||
10 | Çalışmalarında emniyet faktörünü ön planda tutacak biçimde mesleki etik ve iş güvenliği bilincine sahiptir. | |||||
11 | Bakım uygulamaları için gerekli olan teknik, beceri ve modern bakım araçlarını kullanır. | |||||
12 | Muhtelif kaynaklardan ve ölçümlerden elde edilen sonuçları yorumlar ve uygun olduğu yerlerde düzeltici tedbirleri tatbik eder. | |||||
13 | İmalatçının talimatlarından istifade ederek bilgisini pratik bir şekilde tatbik eder. | |||||
14 | Sosyal, kültürel ve tarih alanlarında kendini geliştirir. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 14 | 4 | 56 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 12 | 2 | 24 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 15 | 15 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü | 113 |