AKTS - Enerji (Modül 2-2)
Enerji (Modül 2-2) (APM114) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Enerji (Modül 2-2) | APM114 | 2. Dönem | 4 | 0 | 0 | 4 | 4.5 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| N/A |
| Dersin Dili | İngilizce |
|---|---|
| Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Soru Yanıt, Takım/Grup Çalışması. |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | Akışkanlar dinamiği ve termodinamik hakkında temel teorik bilgileri öğrenmek Optik hakkında temel teorik bilgileri öğrenmek Dalga hareketi ve ses hakkında temel teorik bilgileri öğrenmek |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | Akışkanlar Dinamiği, Termodinamik, Optik (Işık Bilimi), Dalga Hareketi ve Ses |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Özgül ağırlık ve yoğunluk (Modül 2.2) | ICAT Module 2 sayfalar 236-243 |
| 2 | Viskozite, akışkan direnci, streamlining etkileri; Sıkıştırılabilirliğin akışkanlar üzerindeki etkileri (Modül 2.2) | ICAT Module 2 sayfalar 244-249 |
| 3 | Statik, dinamik ve toplam basınç: Bernoulli Teoremi, venturi (Modül 2.2) | ICAT Module 2 sayfalar 250-266 |
| 4 | Sıcaklık: termometreler ve sıcaklık ölçekleri: Celsius, Fahrenheit ve Kelvin; Isı tanımı (Modül 2.3) | ICAT Module 2- sayfalar 273-278 |
| 5 | Isı kapasitesi, özgül ısı; Isı transferi: konveksiyon, radyasyon ve iletim (Modül 2.3) | ICAT Module 2- sayfalar 278-281 |
| 6 | Hacimsel genleşme; Termodinamiğin birinci ve ikinci yasası (Modül 2.3) | ICAT Module 2 sayfalar 284-289 |
| 7 | Gazlar: İdeal gaz yasaları; sabit hacim ve sabit basınçta özgül ısı, gazın genleşmesiyle yapılan iş; İzotermal, adiabatik genleşme ve sıkıştırma (Modül 2.3) | ICAT Module 2 sayfalar 289-299 |
| 8 | Motor çevrimleri, sabit hacim ve sabit basınç (Modül 2.3) | ICAT Module 2 sayfalar 299-306 |
| 9 | Buzdolapları ve ısı pompaları; Erime ve buharlaşmanın gizli ısıları, termal enerji, yanma ısısı (Modül 2.3) | ICAT Module 2 sayfalar 312-323 |
| 10 | Işığın doğası; ışık hızı; Yansıma ve kırılma kanunları: Düz yüzeylerde yansıma (Modül 2.4) | ICAT Module 2 sayfalar 331-351 |
| 11 | Yansıma ve kırılma kanunları: Küresel aynalarda yansıma, kırılma (Modül 2.4) | ICAT Module 2 sayfalar 333-351 |
| 12 | Mercekler; Fiber optik (Modül 2.4) | ICAT Module 2 sayfalar 363-392 |
| 13 | Dalga hareketi: Mekanik dalgalar, sinüzoidal dalga hareketi, girişim olayları, duran dalgalar (Modül 2.5) | ICAT Module 2 sayfalar 403-423 |
| 14 | Ses: Ses hızı, ses üretimi, yoğunluk, perde ve kalite, Doppler etkisi. (Modül 2.5) | ICAT Module 2 sayfalar 424-432 |
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. ICAT Module 2 |
|---|---|
| 2. TTS Module 2 | |
| Diğer Kaynaklar | 3. APM114 Moodle Slaytları |
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | - | - |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
| Ödevler | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 45 |
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 55 |
| Toplam | 2 | 100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | X |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Havacılık ve temel bilimlerle ilgili bilgi birikimine sahip olur. | X | ||||
| 2 | Zaman baskısı altında ekip üyeleriyle koordineli çalışır. | |||||
| 3 | Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri ve becerileri meslek hayatında kullanır. | X | ||||
| 4 | Havacılık faaliyetlerinde karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları analitik bakışla ile çözer. | |||||
| 5 | Alanıyla ilgili ulusal/uluslararası konulara ilişkin çözüm önerilerini uluslararası dillerde yazılı ve sözlü olarak aktarır. | |||||
| 6 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |||||
| 7 | Konuyu tanımlayan kroki, şema. grafik, teknik resim vb. dokümanları okur, anlar ve hazırlar. | |||||
| 8 | Alanı ile ilgili teknik/idari doküman ve kitaplara, veri tabanlarına ve diğer bilgi kaynaklarına ulaşır, arşivler ve güncel olarak takip eder. | |||||
| 9 | Alanı ile ilgili verilerin kurallara uygun olarak toplanması/yorumlanması/ duyurulması/uygulanması aşamalarında mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahiptir. | |||||
| 10 | Çalışmalarında emniyet faktörünü ön planda tutacak biçimde mesleki etik ve iş güvenliği bilincine sahiptir. | |||||
| 11 | Bakım uygulamaları için gerekli olan teknik, beceri ve modern bakım araçlarını kullanır. | |||||
| 12 | Muhtelif kaynaklardan ve ölçümlerden elde edilen sonuçları yorumlar ve uygun olduğu yerlerde düzeltici tedbirleri tatbik eder. | |||||
| 13 | İmalatçının talimatlarından istifade ederek bilgisini pratik bir şekilde tatbik eder. | |||||
| 14 | Sosyal, kültürel ve tarih alanlarında kendini geliştirir. | |||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 14 | 4 | 56 |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 12 | 2 | 24 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | |||
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 15 | 15 |
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 18 | 18 |
| Toplam İş Yükü | 113 | ||
