AKTS - Kentsel Tasarım
Kentsel Tasarım (ICM503) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kentsel Tasarım | ICM503 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | 
| Ön Koşul Ders(ler)i | 
|---|
| N/A | 
| Dersin Dili | Türkçe | 
|---|---|
| Dersin Türü | Seçmeli Dersler | 
| Dersin Seviyesi | Sosyal Bilimler Yüksek Lisans | 
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze | 
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Gözlem Örnek Olay İncelemesi, Alan Gezi, Sorun/Problem Çözme, Beyin Fırtınası. | 
| Dersin Öğretmen(ler)i | 
                        
  | 
                
| Dersin Amacı | Kentsel tasarımının kuramsal ve metodolojik yaklaşımlarıyla ilgili bilgi seviyesinin arttırılmasını amaçlar. Ayrıca, kentsel alanları, sosyo-mekansal kalitenin geliştirilmesine yönelik uygulamaların üzerinden tartışmayı hedefler. | 
| Dersin Eğitim Çıktıları | 
                        Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  | 
                
| Dersin İçeriği | Dünyadaki ve Türkiye?deki kent ve kentsel tasarım alanındaki gelişmelerin, sosyo-mekânsal oluşum ve dönüşümlerin tarihsel süreçleri içerisinde kültürel, sosyal, politik ve ekonomik anlamda karşılaştırmalı olarak irdelenmesi. | 
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Dersin tanımı ve işleyiş sürecinin açıklanması. | Kentsel tasarım üzerinde hazırlık olarak okuma yapılması. | 
| 2 | Kent ve kentsel tasarımın tanımı, amacı, anlamı ve kentsel tasarım süreci (aşamaları) | Konu çerçevesinde verilen okuma parçalarının irdelenmesi. | 
| 3 | Kentsel tasarım süreci | Birinci ödevin konusunun belirlenmesi. Konu çerçevesinde verilen okuma parçalarının irdelenmesi | 
| 4 | Kentsel tasarım yaklaşımları ve dönem ödeviyle ilgil tartışma. | Dönem ödeviyle ilgili araştırma.Konu çerçevesinde verilen okuma parçalarının irdelenmesi. | 
| 5 | Kentsel tasarım metotları ve dönem ödeviyle ilgili tartışma. | Konu çerçevesinde verilen okuma parçalarının irdelenmesi. | 
| 6 | Kentsel tasarım tarihi | Birinci ödevin teslimi. İkinci ödevin konusunun belirlenmesi. Konu çerçevesinde verilen okuma parçalarının irdelenmesi. | 
| 7 | Kentsel tasarım tarihi | Literatür taraması yapılması. Konu çerçevesinde verilen okuma parçalarının irdelenmesi. | 
| 8 | Kentsel tasarım ve disiplinlerarası yaklaşım | Dönem ödeviyle ilgili araştırma. Literatür taraması yapılması. Konu çerçevesinde verilen okuma parçalarının irdelenmesi. | 
| 9 | Kentsel tasarım ve disiplinlerarası yaklaşım | İkinci ödevin teslimi. Üçüncü ödevin konusunun belirlenmesi. Konu çerçevesinde verilen okuma parçalarının irdelenmesi. | 
| 10 | Kentsel tasarım ve disiplinlerarası yaklaşım | Birinci ve ikinci ödevin sunumuna hazırlık. | 
| 11 | Birinci ve ikinci ödevin sunumu | Konu çerçevesinde verilen okuma parçalarının irdelenmesi. | 
| 12 | Dönem ödeviyle ilgili tartışma | Üçüncü ödevin sunumuna hazırlık. | 
| 13 | Üçüncü ödevin sunumu. | Dönem ödeviyle ilgili araştırma. | 
| 14 | Kaynakçalar hakkında değerlendirme | Dönem ödeviyle ilgili araştırma. | 
| 15 | Genel değerlendirme (Dönem Ödevi) | Dönem ödevi sunuma hazırlık. | 
| 16 | Dönem ödevi teslim ve değerlendirmeleri. | Dönem ödevi sunuma hazırlık. | 
Kaynaklar
| Diğer Kaynaklar | 1. Anderson, S. (ed.). (1978) On Streets. Cambridge: MIT Press | 
|---|---|
| 2. Curran, R. J. (1980) Architecture and the Urban Experience. New York: Van Nostrand Reinhold. | |
| 3. Çelik, Z., Favro, D. ve Ingersoll, R. (2007) Şehirler ve Sokaklar (çev. Altınok, B.). İstanbul: Kitap Yayınevi. | |
| 4. Gehl, J. (1987) Life between Buildings: Using Public Space. New York: Van Noostrand Reinhold Company. | |
| 5. Krier, R. (1979) Urban Space. London : Academy Editions. | |
| 6. Lynch, K. (1960) The Image of the City. (Kent İmgesi) Cambridge: Technology Press. | |
| 7. Madanipour, A. (1996) Design of Urban Space: An Inquiry into a Socio-spatial Process. Chichester: Wiley. | |
| 8. Moughtin, C. (1992) Urban Design: Street and Square. Oxford: Architectural Press. | |
| 9. Nasar (1998) The Evaluative Image of the City. Thousand Oaks: Sage Publications. | 
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı | 
|---|---|---|
| Devam/Katılım | - | - | 
| Laboratuar | - | - | 
| Uygulama | - | - | 
| Alan Çalışması | - | - | 
| Derse Özgü Staj | - | - | 
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 2 | 20 | 
| Ödevler | 3 | 30 | 
| Sunum | - | - | 
| Projeler | - | - | 
| Rapor | - | - | 
| Seminer | - | - | 
| Ara Sınavlar/Ara Juri | - | - | 
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 50 | 
| Toplam | 6 | 100 | 
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 50 | 
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 50 | 
| Toplam | 100 | 
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | X | 
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | 
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Lisans düzeyinde kazanılan yetkinlikler alanında özgün çalışmalar için gerekli temeli sağlayan ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahiptir. | X | ||||
| 2 | Alanı ile ilgili diğer alanlar arasındaki ara yüzlerde bilginin doğası, kaynakları, bilgi üretimi ve bilginin sınanmasına ilişkin sorunlar konusunda eleştirel farkındalığa sahiptir. | X | ||||
| 3 | Kazanılan bilgi, kavrayış ve problem çözme becerilerini yeni ve alışılagelenin dışındaki ortamlarda, alanıyla ilgili daha geniş, disiplinler arası, çok disiplinli ve disiplinler üstü bağlamlar içerisinde uygular. | X | ||||
| 4 | İlgili araştırma alanında yeni bilgi ve yöntemler geliştirebilme ve farklı alanlardan gelen bilgiyi tümleştirmek için gerekli uzmanlaşmış problem çözme becerilerine sahip olur. | X | ||||
| 5 | Bir akademik araştırmayı eleştirel olarak yürütür, akademik diyalogu eleştirel ve kategorik sonuçları için yürütür. | X | ||||
| 6 | Karmaşık, öngörülemeyen ve yeni stratejik yaklaşımları gerektiren çalışma veya öğrenim bağlamlarını yönetir ve dönüştürür. | X | ||||
| 7 | Öğrenimini büyük ölçüde kendi başına yönlendirmeye ya da bağımsız olarak sürdürmeye olanak veren öğrenme becerilerine sahiptir. | X | ||||
| 8 | Bir çalışmada ulaşılan bulgular ve sonuçlar ile bunların temelinde yatan bilgi ve rasyoneli uzman olan ve olmayan gruplarla açık ve sistemli bir biçimde paylaşır. | X | ||||
| 9 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar ve gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde etkileşimli olarak kullanır. | X | ||||
| 10 | Bir akademik araştırmayı sistemli ve eleştirel olarak yürütür, akademik diyalogu eleştirel ve kategorik sonuçları için yürütür; ulusal ve uluslararası ortamlarda bildiri sunar ve yayın yapar. | X | ||||
| 11 | Alanıyla ilgili kapsamlı projeler üretir: kazandığı bilgi, kavrayış ve becerileri kullanarak [disiplinler arası, çok disiplinli disiplinler üstü bir yaklaşımla] farklı ölçeklerde tasarım / planlama kararları verme konusundaki kapasitesini ortaya koyan, kapsamlı bir proje üretir. | X | ||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü | 
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 | 
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | |||
| Sunum/Seminer Hazırlama | |||
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | 3 | 30 | 90 | 
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 2 | 10 | 20 | 
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 67 | 67 | 
| Toplam İş Yükü | 225 | ||
