AKTS - Kentsel Tasarım

Kentsel Tasarım (ICM503) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Kentsel Tasarım ICM503 3 0 0 3 5
Ön Koşul Ders(ler)i
-
Dersin Dili Türkçe
Dersin Türü N/A
Dersin Seviyesi Sosyal Bilimler Yüksek Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Gözlem Örnek Olay İncelemesi, Alan Gezi, Sorun/Problem Çözme, Beyin Fırtınası.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Yrd. Doç. Dr. Çılga Resuloğlu
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Kentsel tasarımının kuramsal ve metodolojik yaklaşımlarıyla ilgili bilgi seviyesinin arttırılmasını amaçlar. Ayrıca, kentsel alanları, sosyo-mekansal kalitenin geliştirilmesine yönelik uygulamaların üzerinden tartışmayı hedefler.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Edindiği bilgiyi disiplinlerarası platformda kullanma becerisi kazanır.
  • Okuyarak edindiği bilgiyi sorgulayarak ve tartışarak akademik ortama yansıtır.
  • Kent ve mimarlık ölçeğinde araştırma araştırma yapar ve yorumlar.
  • Çalışmalara uygun araştırma yöntemlerini uygular.
  • Bilimsel yazım kurallarına uygun yazılı bir rapor olarak sunar.
Dersin İçeriği Dünyadaki ve Türkiye?deki kent ve kentsel tasarım alanındaki gelişmelerin, sosyo-mekânsal oluşum ve dönüşümlerin tarihsel süreçleri içerisinde kültürel, sosyal, politik ve ekonomik anlamda karşılaştırmalı olarak irdelenmesi.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dersin tanımı ve işleyiş sürecinin açıklanması. Kentsel tasarım üzerinde hazırlık olarak okuma yapılması.
2 Kent ve kentsel tasarımın tanımı, amacı, anlamı ve kentsel tasarım süreci (aşamaları) Konu çerçevesinde verilen okuma parçalarının irdelenmesi.
3 Kentsel tasarım süreci Birinci ödevin konusunun belirlenmesi. Konu çerçevesinde verilen okuma parçalarının irdelenmesi
4 Kentsel tasarım yaklaşımları ve dönem ödeviyle ilgil tartışma. Dönem ödeviyle ilgili araştırma.Konu çerçevesinde verilen okuma parçalarının irdelenmesi.
5 Kentsel tasarım metotları ve dönem ödeviyle ilgili tartışma. Konu çerçevesinde verilen okuma parçalarının irdelenmesi.
6 Kentsel tasarım tarihi Birinci ödevin teslimi. İkinci ödevin konusunun belirlenmesi. Konu çerçevesinde verilen okuma parçalarının irdelenmesi.
7 Kentsel tasarım tarihi Literatür taraması yapılması. Konu çerçevesinde verilen okuma parçalarının irdelenmesi.
8 Kentsel tasarım ve disiplinlerarası yaklaşım Dönem ödeviyle ilgili araştırma. Literatür taraması yapılması. Konu çerçevesinde verilen okuma parçalarının irdelenmesi.
9 Kentsel tasarım ve disiplinlerarası yaklaşım İkinci ödevin teslimi. Üçüncü ödevin konusunun belirlenmesi. Konu çerçevesinde verilen okuma parçalarının irdelenmesi.
10 Kentsel tasarım ve disiplinlerarası yaklaşım Birinci ve ikinci ödevin sunumuna hazırlık.
11 Birinci ve ikinci ödevin sunumu Konu çerçevesinde verilen okuma parçalarının irdelenmesi.
12 Dönem ödeviyle ilgili tartışma Üçüncü ödevin sunumuna hazırlık.
13 Üçüncü ödevin sunumu. Dönem ödeviyle ilgili araştırma.
14 Kaynakçalar hakkında değerlendirme Dönem ödeviyle ilgili araştırma.
15 Genel değerlendirme (Dönem Ödevi) Dönem ödevi sunuma hazırlık.
16 Dönem ödevi teslim ve değerlendirmeleri. Dönem ödevi sunuma hazırlık.

Kaynaklar

Diğer Kaynaklar 1. Anderson, S. (ed.). (1978) On Streets. Cambridge: MIT Press
2. Curran, R. J. (1980) Architecture and the Urban Experience. New York: Van Nostrand Reinhold.
3. Çelik, Z., Favro, D. ve Ingersoll, R. (2007) Şehirler ve Sokaklar (çev. Altınok, B.). İstanbul: Kitap Yayınevi.
4. Gehl, J. (1987) Life between Buildings: Using Public Space. New York: Van Noostrand Reinhold Company.
5. Krier, R. (1979) Urban Space. London : Academy Editions.
6. Lynch, K. (1960) The Image of the City. (Kent İmgesi) Cambridge: Technology Press.
7. Madanipour, A. (1996) Design of Urban Space: An Inquiry into a Socio-spatial Process. Chichester: Wiley.
8. Moughtin, C. (1992) Urban Design: Street and Square. Oxford: Architectural Press.
9. Nasar (1998) The Evaluative Image of the City. Thousand Oaks: Sage Publications.

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği 2 20
Ödevler 3 30
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri - -
Genel Sınav/Final Juri 1 50
Toplam 6 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 50
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık/Alan Dersleri X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Lisans düzeyinde kazanılan yetkinlikler alanında özgün çalışmalar için gerekli temeli sağlayan ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahiptir. X
2 Alanı ile ilgili diğer alanlar arasındaki ara yüzlerde bilginin doğası, kaynakları, bilgi üretimi ve bilginin sınanmasına ilişkin sorunlar konusunda eleştirel farkındalığa sahiptir. X
3 Kazanılan bilgi, kavrayış ve problem çözme becerilerini yeni ve alışılagelenin dışındaki ortamlarda, alanıyla ilgili daha geniş, disiplinler arası, çok disiplinli ve disiplinler üstü bağlamlar içerisinde uygular. X
4 İlgili araştırma alanında yeni bilgi ve yöntemler geliştirebilme ve farklı alanlardan gelen bilgiyi tümleştirmek için gerekli uzmanlaşmış problem çözme becerilerine sahip olur. X
5 Bir akademik araştırmayı eleştirel olarak yürütür, akademik diyalogu eleştirel ve kategorik sonuçları için yürütür. X
6 Karmaşık, öngörülemeyen ve yeni stratejik yaklaşımları gerektiren çalışma veya öğrenim bağlamlarını yönetir ve dönüştürür. X
7 Öğrenimini büyük ölçüde kendi başına yönlendirmeye ya da bağımsız olarak sürdürmeye olanak veren öğrenme becerilerine sahiptir. X
8 Bir çalışmada ulaşılan bulgular ve sonuçlar ile bunların temelinde yatan bilgi ve rasyoneli uzman olan ve olmayan gruplarla açık ve sistemli bir biçimde paylaşır. X
9 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar ve gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde etkileşimli olarak kullanır. X
10 Bir akademik araştırmayı sistemli ve eleştirel olarak yürütür, akademik diyalogu eleştirel ve kategorik sonuçları için yürütür; ulusal ve uluslararası ortamlarda bildiri sunar ve yayın yapar. X
11 Alanıyla ilgili kapsamlı projeler üretir: kazandığı bilgi, kavrayış ve becerileri kullanarak [disiplinler arası, çok disiplinli disiplinler üstü bir yaklaşımla] farklı ölçeklerde tasarım / planlama kararları verme konusundaki kapasitesini ortaya koyan, kapsamlı bir proje üretir. X

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler 3 30 90
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği 2 10 20
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 67 67
Toplam İş Yükü 225