AKTS - Tez
Tez (ICM599) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Tez | ICM599 | 1. Dönem | 0 | 0 | 0 | 0 | 80 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| N/A |
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
| Dersin Seviyesi | Sosyal Bilimler Yüksek Lisans |
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze, Karma |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Tartışma, Soru Yanıt, Sorun/Problem Çözme, Beyin Fırtınası. |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | İç mimarlık ve çevre tasarımı konusunun çeşitli alanlarında çalışmaya değer bir konu belirlemek, bilimsel tabanlı bir araştırma yapmak, ve araştırmanın hedeflerine ulaştığını ve bilime bir katkının yapıldığını gösteren bir tez yazmak |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | Tez çalışmalarının değerlendirilmesi. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Tez danışmanı ile görüşme | Tez konusu ile ilgili araştırma yapma |
| 2 | Tez danışmanı ile görüşme | Tez konusu ile ilgili araştırma yapma ve tez yazımı |
| 3 | Tez danışmanı ile görüşme | Tez konusu ile ilgili araştırma yapma ve tez yazımı |
| 4 | Tez danışmanı ile görüşme | Tez konusu ile ilgili araştırma yapma ve tez yazımı |
| 5 | Tez danışmanı ile görüşme | Tez konusu ile ilgili araştırma yapma ve tez yazımı |
| 6 | Tez danışmanı ile görüşme | Tez konusu ile ilgili araştırma yapma ve tez yazımı |
| 7 | Tez danışmanı ile görüşme | Tez konusu ile ilgili araştırma yapma ve tez yazımı |
| 8 | Tez danışmanı ile görüşme | Tez konusu ile ilgili araştırma yapma ve tez yazımı |
| 9 | Tez danışmanı ile görüşme | Tez konusu ile ilgili araştırma yapma ve tez yazımı |
| 10 | Tez danışmanı ile görüşme | Tez konusu ile ilgili araştırma yapma ve tez yazımı |
| 11 | Tez danışmanı ile görüşme | Tez konusu ile ilgili araştırma yapma ve tez yazımı |
| 12 | Tez danışmanı ile görüşme | Tez konusu ile ilgili araştırma yapma ve tez yazımı |
| 13 | Tez danışmanı ile görüşme | Tez konusu ile ilgili araştırma yapma ve tez yazımı |
| 14 | Tez danışmanı ile görüşme | Tez konusu ile ilgili araştırma yapma ve tez yazımı |
| 15 | Tez jürisi | Tez jürisine hazırlık |
Kaynaklar
| Diğer Kaynaklar | 1. Tez konusuna göre belirlenir |
|---|
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | - | - |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
| Ödevler | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | - | - |
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 100 |
| Toplam | 1 | 100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | X |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Lisans düzeyinde kazanılan yetkinlikler alanında özgün çalışmalar için gerekli temeli sağlayan ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahiptir. | X | ||||
| 2 | Alanı ile ilgili diğer alanlar arasındaki ara yüzlerde bilginin doğası, kaynakları, bilgi üretimi ve bilginin sınanmasına ilişkin sorunlar konusunda eleştirel farkındalığa sahiptir. | X | ||||
| 3 | Kazanılan bilgi, kavrayış ve problem çözme becerilerini yeni ve alışılagelenin dışındaki ortamlarda, alanıyla ilgili daha geniş, disiplinler arası, çok disiplinli ve disiplinler üstü bağlamlar içerisinde uygular. | X | ||||
| 4 | İlgili araştırma alanında yeni bilgi ve yöntemler geliştirebilme ve farklı alanlardan gelen bilgiyi tümleştirmek için gerekli uzmanlaşmış problem çözme becerilerine sahip olur. | X | ||||
| 5 | Bir akademik araştırmayı eleştirel olarak yürütür, akademik diyalogu eleştirel ve kategorik sonuçları için yürütür. | X | ||||
| 6 | Karmaşık, öngörülemeyen ve yeni stratejik yaklaşımları gerektiren çalışma veya öğrenim bağlamlarını yönetir ve dönüştürür. | X | ||||
| 7 | Öğrenimini büyük ölçüde kendi başına yönlendirmeye ya da bağımsız olarak sürdürmeye olanak veren öğrenme becerilerine sahiptir. | X | ||||
| 8 | Bir çalışmada ulaşılan bulgular ve sonuçlar ile bunların temelinde yatan bilgi ve rasyoneli uzman olan ve olmayan gruplarla açık ve sistemli bir biçimde paylaşır. | X | ||||
| 9 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar ve gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde etkileşimli olarak kullanır. | X | ||||
| 10 | Bir akademik araştırmayı sistemli ve eleştirel olarak yürütür, akademik diyalogu eleştirel ve kategorik sonuçları için yürütür; ulusal ve uluslararası ortamlarda bildiri sunar ve yayın yapar. | X | ||||
| 11 | Alanıyla ilgili kapsamlı projeler üretir: kazandığı bilgi, kavrayış ve becerileri kullanarak [disiplinler arası, çok disiplinli disiplinler üstü bir yaklaşımla] farklı ölçeklerde tasarım / planlama kararları verme konusundaki kapasitesini ortaya koyan, kapsamlı bir proje üretir. | X | ||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | |||
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 100 | 1400 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 100 | 100 |
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | 2 | 100 | 200 |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 100 | 100 |
| Toplam İş Yükü | 1800 | ||
