mPAD4 ile Mobil Eğitimde Atılım
01.05.2018

mPAD Nedir?

mPAD, Üniversitemizin, öğrencilerimizin eğitim-öğretim süreci içerisinde ihtiyaç duydukları her türlü bilgiye anında ve hızlı bir şekilde erişebilmelerine olanak sağlayabilmeleri amacı ile Mobil Eğitim Projesi kapsamında geliştirdiği, üst düzey yazılımsal ve donanımsal teknolojiye sahip bir mobil eğitim cihazıdır.

Ülkemizde İngilizce eğitiminde tablet üzerinden derslerin takip edilerek, eğitim materyallerine ulaşabileceği ilk uygulama olan bu yöntemin, bilgi erişimi ve öğrenimi açısından kolaylık yaratması amaçlanmıştır. Proje hedefleri arasında, üretimin yanı sıra, öğrencilerin sürekli üniversite ile bağlantı halinde olmalarının sağlanması, öğrencinin eğitim-öğretim ile ilgili sistemlere her zaman ve her yerden erişebilmesi, öğrenim seviyesinin ve derslere ilginin arttırılması ve Atılım sosyal ağının oluşturulması da yer almaktadır.

 

mPAD’in Teknik Özellikleri

 

Piyasadaki benzerleriyle teknik olarak yarışan mPAD’in özellikleri aşağıda listelenmiştir.

 

mPAD4 Özellikleri

 

İşletim Sistemi

Android (>= 7.0)

İşlemci

MTK (8 çekirdek)

Dahili Hafıza

64 GB

Harici Hafıza Desteği

256 GB e kadar

Kablosuz Ağ Bağlantısı

WiFi + Bluetooth (4)

Veri Haberleşmesi

3G + 4G + GSM + LTE

SIM Kart Yuvası

Evet

Dahili GPS

Evet

Ekran Boyutu

10.1 inch

Ekran Teknolojisi

Kapasitif ve Çoklu Dokunmatik

Ekran Çözünürlüğü

2048*1536

Ekran Görüntü Döndürme

Evet

Bellek ve Hız (RAM)

4 GB + 800 Mhz

Batarya Kapasitesi

8000 mAh

Kamera Ön

5 MP

Kamera Arka

13 MP

Video Desteği

4K

Dahili Mikrofon, Hoparlaör ve Stereo Kulaklık Çıkışı

Evet

Kılıf, Dokunmatik Kalem, Stereo Kulak İçi Kulaklık, AC adaptörü

Evet

Klavye, Taşınabilir Şarj Cihazı, Bluetooth Hoparlör

Evet

 

 

Neden mPAD ile Eğitime Geçtik?

 

Yükseköğretimde mobil eğitimi hem üretim hem de kullanım yönleriyle geliştirmek için yürütülen mPAD projesinde dördüncü sürüm olan mPAD4'ün, İngilizce hazırlık eğitiminde kullanılmaya başlanmasıyla yeni bir aşama daha kaydedildi. İlk etapta İngilizce hazırlık eğitimi için kullanılacak ders içeriklerinin yüklendiği mPAD 'in önümüzdeki dönemlerde üst sınıflardaki ders içeriklerini de barındırması planlanıyor. 

Aşağıda, eğitimimize Mpad4 ile devam etmemizin nedenleri sıralanmıştır:

 

-mPAD4 üzerinden eksiksiz orijinal eğitim materyali/e-kitap üzerinden aynı şartlarda ders görülebiliyor.

-Okutman, fiziki kitaba göre daha hızlı ve etkin ders işleyebildiği için, öğrencilere daha çok zaman ayırabiliyor.

-mPAD4 üzerinden e-kitap ile eğitim sayesinde fiziki kitapların kapsamı ötesinde görsel ve işitsel ek özellikleri (multimedya) takip edilebiliyor. Böylelikle öğrencinin derse olan ilgisi artarken, ders takibi kolaylaşıyor.  

-Ödev ve ders içi aktivite yapmak daha kolay, eğlenceli ve pratik hale geliyor. Okutman ile beraber ya da ayrı ortamda izleme ve dinleme aktivitesi yapılabiliyor. 

-Öğrenci, ders esnasında veya kendi çalışırken notlarını özel kalem ile mPAD4 üzerinde alabiliyor. Mevcut görüntüyü (ekranı) PDF olarak mPAD4 de saklayabilmesi  ya da kâğıt üzerine bastırabilmesi mümkün oluyor.

-Yabancı dilde kelime özümseme (ezberleme) pratik hale geliyor. Kelime üzerine gelerek anlamını görebilmek, telaffuzunu duyabilmek ve böylelikle kelimenin cümle içinde kullanımını anlayabilmek kolaylaşıyor.

-mPAD4 aynı zamanda, farklı sağlık sorunları (göz, kulak vb.) olan öğrencilerimiz için kolaylık sağlıyor. Videoyu ya da görsel işitsel herhangi bir aktiviteyi, yansıtılan ortamda (okutman perdesi) tam göremez ve duyamazken, mPAD4 sayesinde bu sorunlar ortadan kalkıyor.

-Fiziki özellik olarak minyon olan ya da ve kitap taşımada zorluk çeken öğrenciler için iyi haberlerden biri de, mPAD4’ler ile tüm kitaplarını her türlü ortamda bulundurabilme imkânının olması. Fiziki kitapta olduğu gibi, ağırlıklar ve hacimsel büyüklükler artık sorun olmaktan çıkıyor.

-E-kitapların işlevselliği, Üniversitemiz için özel üretilen mPAD4 üzerinden kullanılacak şekilde düzenlendi. mPAD4 piyasada yer alan tüm tabletlerin ötesinde farklı teknolojik özelliklere sahip.  Bir başka ifade ile gelişmiş bir dizüstü bilgisayarı özellikleri olan hibrit teknolojik yapısı bulunuyor. Üniversitemiz bu ürünü öğrencilerine,  maliyetin çok altında belirlenen bir ücret ile sunuyor.

- E-kitaplar sadece mPAD4 tabletler üzerinde çalışacak şekilde kurgulandığından dolayı, farklı bir tablet ve benzeri bir cihaz ile bu eğitimin sürekliliğinin sağlanması mümkün görünmüyor.

 

İlk İzlenimler ve Kullanıcı Deneyimleri

Öğrencilerimizin günümüz teknolojisinin kolaylıklarından yararlanarak her zaman, her yerde eğitimlerini sürdürmeleri, birçok kaynağı yanlarında taşıma zorunluluğu olmadan derslerini yapabilmelerine olanak tanıyan mPAD4 ile ilgili olarak Yabancı Diller Yüksekokulu Müdürü Yrd. Doç. Dr. Abdullah Ertaş tarafından iletilen ilk izlenimler şöyledir:

"Klasik eğitimin olmazsa olmazı kitap ile öğretimden gelen öğrencilerimizin tablete ilgisi hayli yüksek. Aktiviteleri büyük bir dikkatle yapıyorlar ve sınıfta hocaları ile genel kontrol yapmadan önce self-check tuşuyla kendi hatalarını kontrol edip derse daha güvenli katılabiliyorlar. Ayrıca tablet büyük-küçük harf, noktalama işaretleri gibi imla kurallarına duyarlı olduğu için cevapları yazarken daha dikkatli davranıyorlar.

Tablet sayesinde öğrencilerimiz bir deftere not almanın faydasını anlamış bulunmaktalar. Geçtiğimiz senelerde her ne kadar defter kullanımının dil öğretimindeki önemi vurgulansa da öğrencilerimizin bir kısmı ısrarla kitapta boş bulduğu yere veya arkadaşından istediği bir kâğıt parçası üzerine çalışmalarını yapıyordu. Bu sene tablet kullanılmaya başlanmasıyla birlikte defter kullanımı arttı çünkü öğrenciler içgüdüsel olarak önemli gördükleri yerleri not almak istiyorlar.

Tabletin bir başka artı yönü ise öğrencilerin derse her zaman ders materyalleri ile gelmeleri. Tek bir tablette her türlü ders materyali yüklü olduğu için, ders materyalini unutma olasılığı ortadan kalkmış oldu.”

Okutmanlarımızdan aldığımız geribildirimler ise şöyledir:

“Öğrencilerimiz akıllı telefonlarıyla artık daha az meşgul oluyorlar. Ders esnasında bilmediği bir kelimeye bakmak isteyen öğrenci telefonunda çevrimiçi bir sözlüğe başvuruyordu ve bu esnada gözü telefonuna gelen mesajlara takılıyor ve onlara cevap yazma isteği duyup dikkatini dağıtabiliyordu. Tablet ile anlamadıkları bir kelimeyi internette istedikleri sözlükte arayabiliyorlar ve tekrar ders materyaline geri dönebiliyorlar. Hem dikkat dağılması bir nebze de olsa azalmış oldu hem de zamandan tasarruf sağlamış oldular.

Dil öğreniminde dinleme-anlama çalışmalarının önemi kaçınılmaz bir gerçektir. Geçtiğimiz senelerde sınıfta yapılan dinleme anlama çalışmalarını öğrencilerimizin evde tekrar edebilmeleri için kitabın arkasında verilen CD’yi dinlemeleri gerekiyordu. Ancak öğrencilerimizin birçoğunun CD çaları olmadığı ya da evde bu çalışmaları yapmak için birden fazla aşama gerektiği için (CD’yi kitabın arkasından çıkar, bilgisayarı ya da CD çaları aktif konuma getir, CD’yi tak, açılmasını bekle, dinle, bitince CD’yi yerinden çıkar, özenle sakla ki çizilmesin, vs) dinleme anlama çalışmalarını tekrar etmeye pek hevesli değillerdi. Tablet ile bu tür prosedürler ortadan kalktı. Öğrencilerimiz çalıştıkları sayfa üzerindeki dinleme anlama ikonuna tıklayıp, istedikleri zaman, istedikleri yerde kendilerine sağlanan kaliteli kulaklıklar sayesinde bu çalışmaları yapabilmekteler. Ayrıca dinleme parçalarının hızlarını da ayarlayabilmekte ve kaçırdıkları noktaları rahatlıkla dinleyip anlayabilmekteler. Aynı avantajlar video aktiviteleri içinde geçerlidir. Eskiden sadece sınıfta izleme şansına sahiplerdi, şimdi ise istedikleri zaman.

Tablet ile birlikte öğrencilerimiz 25 (A1-A2 seviyesi) + 25 (B1-B2 seviyesi) toplamda 50 adetten oluşan (hikaye kitapları) küçük bir kütüphaneyi de yanlarında taşıyabiliyorlar. Kendi seviyelerine uygun olan kitapları seçip okuyabiliyor ve dinleyebiliyorlar. Kitapların arkasında verilen alıştırmaları yapıp, self-check tuşu ile cevaplarını kontrol edebiliyorlar.

Sınıf içinde yaptıkları alıştırmaları evde tekrar etmek için tablet üzerinde cevaplarını kolaylıkla temizleyip, alıştırmaları tekrar yapıp ve self-check ile cevaplarını kontrol edip bilgilerini pekiştirebiliyorlar.”

Öğrencilerimizin konuya ilişkin görüşleri ise aşağıdaki gibidir:

mPAD4 ile İngilizce öğreniminde görsel, işitsel içerikle ilk derslerini yapmaya başlayan öğrencilerimizden Mekatronik Bölümü hazırlık sınıfı öğrencisi Osman Arda Yılmazer konuyla ilgili düşüncelerini şöyle ifade etti: “İlk olarak kitap taşıma zorunda kalmıyoruz, deftere bir şey yazmayacaksak kalem bile taşımak zorunda değiliz. Lisede zaten kitap kalem taşımaktan yorulmuştuk. Mpad ile, kaynaklara kolaylıkla ulaşabiliyor, ödevlerimizi çok daha verimli bir şekilde tamamlayabiliyoruz. “Listening” ve “writing” çalışmalarımızı evde kolayca yapabiliyoruz; çünkü çok daha hızlı ve herkesin okuyabileceği gibi yazabiliyoruz. Tabletin yanında şarj aleti de vermeleri çok iyi olmuş, çünkü ders sırasında bazen şarjımız bitiyor.”

Beslenme ve Diyetetik Bölümü hazırlık sınıfı öğrencisi Simge Elif Yılmaz ise, “Kendi telefonumuzda kullandığımız sistem ile aynı olduğu için mPAD öğrenmekle ilgili herhangi bir zorluk yaşamadım. Kullanımı kolay. Teknolojisi derslerimiz için yeterli, ancak elbette her zaman eklenebilecek bir şeyler vardır. Bu konuda mühendislik ve geliştirme bölümümüze güveniyorum. mPAD’i ileriki sınıflarınızda da kullanabileceğiz, bence bunun eğitim açısından şöyle bir avantajı olabilir: Ders sırasında internete erişmemiz gerekebiliyor. Telefonlarımızı çıkarmamız sorun olabiliyor. O yüzden herkesin önünde bir tane mPAD olursa, internet erişimimiz olabilir. Herkesin gördüğü duyduğu şeyler bağlantılı olabilir. Okul içerisindeki internet ağından istifade ediyoruz, ancak ders içerisinde internete erişmek için bir araca ihtiyacımız vardı. İşte şimdi, mPAD’leri bu araç olarak kullanabiliyoruz. Ayrıca içine sözlük yüklenmesi de ekstra ağırlık yaratmadığından taşımada kolaylık sağlıyor.”