Bilişim Teknolojileri Hizmet Yönetimi - ITIL Çalıştayı
29.03.2011

Yazılım Mühendisliği ve Bilişim Sistemleri Mühendisliği Bölümlerinin ortaklaşa düzenlediği Bilişim Teknolojileri Hizmet Yönetimi ITIL Çalıştayı 07 Nisan 2011 günü 14:30 – 17:00 saatleri arasında Cevdet Kösemen Konferans Salonunda gerçekleştirilmiştir.

 

ITIL (Information Technology Infrastructure Library - Bilgi Teknolojisi Altyapı Kütüphanesi) bilgi teknolojileri/sistemleri geliştirme ve işletimine yönelik bir seri konsept ve tecrübeyi kapsayan bir kütüphanedir. Amacı, yüksek kalitede bilgi teknolojisi hizmetlerinin sunulmasına yönelik sistematik bir yaklaşım sağlamaktır. ITIL, bilgi teknolojisi firmaları ve bilgi teknolojisini kullanan organizasyonlar için iyi bir rehberdir. ITIL konusunda eğitimler ve sertifikasyon verilmesi uygulamaları da hızla yaygınlaşmaktadır.

 

Türkiye’de ITIL eğitim çalışmalarına öncülük eden BT Bilgi Teknolojileri Limited Şirketinin desteğiyle, Atılım Üniversitesi personelini ve öğrencilerini konuyla ilgili bilgilendirmek amacıyla bu çalıştay düzenlenmiştir. Konu aynı zamanda, 2010-2011 Akademik yılında başlatılan Bilgi Teknolojileri Hizmet Yönetimi Yüksek Lisans Programıyla da doğrudan ilgilidir. Çalıştay kapsamında, ITIL’in tanıtımı ve sertifikasyonu ile Türkiye’deki durumu irdelenmiştir.