AKTS - Polimer Nanokompozitler
Polimer Nanokompozitler (CEAC558) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Polimer Nanokompozitler | CEAC558 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| N/A |
| Dersin Dili | İngilizce |
|---|---|
| Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
| Dersin Seviyesi | Fen Bilimleri Yüksek Lisans |
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt. |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı polimerik malzemelerin nano-malzemeler ile harmanlandığında fiziksel, mekanik ve kimyasal davranımlarında oluşan değişimleri incelemektir. Ders boyunca literatürde polimer matrislerine karıştırılan nano-malzemeler tanıtılacaktır. Sonrasında elde edilen nanokompozitlerin işlenme yolları ve karakterize edilme şekilleri incelenecektir. Dersin kalan zamanı bu polimer nanokompozitlerin elde edilme amaçlarının anlatılması ile son bulacaktır. |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | Nano-malzeme çeşitleri, nano-malzemelerin polimer matrisler ile uyumu ve karışım yöntemleri, elde edilen polimer nanokompozitlerin nasıl üretim gördüğü ve bu ürünlerin nasıl karakterize edildiği ve amaca özel polimer nanokompozitlerin eldesi ve literatür kıyaslamaları. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Mikro ve Makro polimer kompozitlere genel bakış | |
| 2 | Polimer Nanokompozit nedir? | |
| 3 | Kullanılan polimerik matris malzemeler | |
| 4 | Kullanılan nano-parçacıklar | |
| 5 | Matris ve Nano-faz arasındaki yüzeyin önemi | |
| 6 | Polimer nanokompozitlerin üretimi | |
| 7 | Polimer nanokompozitlerin yapısal karakterizasyonu | |
| 8 | Polimer nanokompozitlerin mekanik davranımları | |
| 9 | Polimer nanokompozitlerin termal davranımları | |
| 10 | Polimer nanokompozitlerin yanma dayanımları | |
| 11 | Polimer nanokompozitlerin kimyasal davranımları, Polimer nanokompozitlerin elektriksel, manyetik ve optik davranımları | |
| 12 | Polimer nanokompozitlerin uygulamaları ve gelecek eğilimleri | |
| 13 | Dönem projelerinin sunumları ve sınıf içi tartışılması | |
| 14 | Dönem projelerinin sunumları ve sınıf içi tartışılması |
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. Koo J.H., Polymer Nanocomposites, McGraw-Hill Ma Y.-W., Yu Z.-Z., Polymer Nanocomposites, Woodhead-CRC Press. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar | 2. Gupta R.K., Kennel E., Kim K.-J., Polymer Nanocomposites Handbook, CRC Press. |
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | - | - |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
| Ödevler | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | 1 | 20 |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 2 | 50 |
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 30 |
| Toplam | 4 | 100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | X |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | İleri düzeydeki kimya mühendisliği ve uygulamalı kimya problemlerinin çözümü için gerekli bilgiye ulaşır, ulaşılan bilgiyi analiz eder ve değerlendirir. | X | ||||
| 2 | Bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izler, yaşam boyu eğitim felsefesi çerçevesinde kendini sürekli yeniler. | X | ||||
| 3 | Kimya ve kimya mühendisliği uygulamalarının ve getirdiği yeniliklerin toplumsal, çevresel ve küresel etkilerinin bilincindedir. | X | ||||
| 4 | Özgün araştırma-geliştirme çalışmaları yapar ve elde ettiği sonuçları yayın, patent ve teknolojiye dönüştürür. | X | ||||
| 5 | Gelişmiş matematik, temel bilimler ve mühendislik bilgilerini, ileri düzeydeki mühendislik problemlerine uygular. | X | ||||
| 6 | Bilimsel ve teknolojik deneyleri laboratuvar ve pilot çapta tasarlayıp gerçekleştirir, sonuçları analiz eder ve yorumlar. | X | ||||
| 7 | İstenilen özelliklerde bir sistemi, sistemin bir parçasını veya bir süreci tasarlar ve endüstriye uygular. | X | ||||
| 8 | Bağımsız araştırma yapabilme becerisi kazanır. | X | ||||
| 9 | Çok-disiplinli ortamda çalışır ve takım çalışmasına yatkın olur. | X | ||||
| 10 | Profesyonel ve mesleki sorumluluklarının bilincinde olur. | X | ||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | |||
| Sunum/Seminer Hazırlama | |||
| Projeler | 1 | 30 | 30 |
| Raporlar | |||
| Ödevler | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 2 | 15 | 30 |
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 128 | ||
