AKTS - Akıllı Kontrol
Akıllı Kontrol (MECE525) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Akıllı Kontrol | MECE525 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
MECE 306 |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Proje Tasarımı/Yönetimi. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu ders, akıllı denetim konusundaki temel teori ve araştırmaları içermektedir. Bilgi gösterimlerini, arama ve sonuç çıkarma mekanizmalarını akıllı denetimin temel teknikleri olarak aktarmaktadır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Akıllı denetim metodolojileri, öğrenen denetim sistemleri, puslu denetim, nörodenetim, nöro-puslu denetim. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Model benzetimlerinde belirsizlik Belirsizlik modelleri ve bilgi gösterimi: belirsizlik çeşitleri ve ölçüleri. | Geçerli Değil |
2 | Akıllı denetim metodolojileri Akıllı denetim yöntemlerinin incelenmesi ve karşılaştırılmaları | Geçerli Değil |
3 | Doğrusal olmayan sistemlerin öğrenen denetim sistemleri ile denetlenmesi | Geçerli Değil |
4 | Doğrusal olmayan sistemlerin puslu denetim sistemleri ile denetlenmesi | Geçerli Değil |
5 | Bilgi tabanlı çokdeğişkenli puslu denetim. Model tabanlı çokdeğişkenli puslu denetim. | Geçerli Değil |
6 | Nörodenetim | Geçerli Değil |
7 | Nöro-puslu denetim | Geçerli Değil |
8 | Proje çalışması | Geçerli Değil |
9 | Proje çalışması | Geçerli Değil |
10 | Proje çalışması | Geçerli Değil |
11 | Proje çalışması | Geçerli Değil |
12 | Proje çalışması | Geçerli Değil |
13 | Proje çalışması | Geçerli Değil |
14 | Proje çalışması | Geçerli Değil |
15 | Proje çalışması | Geçerli Değil |
16 | Genel Sınav | Geçerli Değil |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Intelligent systems : modeling, optimization, and control. By Yung C. Shin and Chengying Xu. ISBN 978-1-4200-5176-6 |
---|---|
Diğer Kaynaklar | 2. Intelligent control: principles, techniques and applications. By Zi-Xing Cai. ISBN 981-02-2564-4 |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | 1 | 30 |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 3 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Bireysel ve ekip üyesi olarak ileri düzey araştırma faaliyetlerini yürütme yeteneği | |||||
2 | Araştırma konularını irdeleme, değerlendirme ve bilimsel muhakeme ile yorumlama yeteneği | |||||
3 | Yeni yöntemler oluşturma ve bunları özgün araştırma alanları ve konularına uygulama becerisi | |||||
4 | Deneysel ve/veya analitik verileri sistematik şekilde elde etme, bunları bilimsel sonuçlara ulaşacak şekilde tartışma ve değerlendirme yeteneği | |||||
5 | Bilimsel felsefe yaklaşımını mühendislik sistemlerinin analiz, modelleme ve tasarımında uygulayabilme becerisi | |||||
6 | Çalışmış olduğu sahadaki bilgiyi uluslararası düzeyde özgün çalışmaları oluşturacak, sürdürecek, tamamlayacak ve sunacak şekilde sentezleme yeteneği | |||||
7 | Çalıştığı mühendislik alanında bilimsel ve teknolojik gelişmelere katkıda bulunma | |||||
8 | Toplumu araştırma faaliyetleri aracılığıyla geliştirmek için endüstriyel ve bilimsel ilerlemelere katkıda bulunma |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | |||
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | |||
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Toplam İş Yükü | 0 |