AKTS - Akıllı Kontrol
Akıllı Kontrol (MECE525) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Akıllı Kontrol | MECE525 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | 
| Ön Koşul Ders(ler)i | 
|---|
| N/A | 
| Dersin Dili | İngilizce | 
|---|---|
| Dersin Türü | Seçmeli Dersler | 
| Dersin Seviyesi | Doktora | 
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze | 
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Proje Tasarımı/Yönetimi. | 
| Dersin Öğretmen(ler)i | 
                         | 
                
| Dersin Amacı | Bu ders, akıllı denetim konusundaki temel teori ve araştırmaları içermektedir. Bilgi gösterimlerini, arama ve sonuç çıkarma mekanizmalarını akıllı denetimin temel teknikleri olarak aktarmaktadır. | 
| Dersin Eğitim Çıktıları | 
                        Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  | 
                
| Dersin İçeriği | Akıllı denetim metodolojileri, öğrenen denetim sistemleri, puslu denetim, nörodenetim, nöro-puslu denetim. | 
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Model benzetimlerinde belirsizlik Belirsizlik modelleri ve bilgi gösterimi: belirsizlik çeşitleri ve ölçüleri. | Geçerli Değil | 
| 2 | Akıllı denetim metodolojileri Akıllı denetim yöntemlerinin incelenmesi ve karşılaştırılmaları | Geçerli Değil | 
| 3 | Doğrusal olmayan sistemlerin öğrenen denetim sistemleri ile denetlenmesi | Geçerli Değil | 
| 4 | Doğrusal olmayan sistemlerin puslu denetim sistemleri ile denetlenmesi | Geçerli Değil | 
| 5 | Bilgi tabanlı çokdeğişkenli puslu denetim. Model tabanlı çokdeğişkenli puslu denetim. | Geçerli Değil | 
| 6 | Nörodenetim | Geçerli Değil | 
| 7 | Nöro-puslu denetim | Geçerli Değil | 
| 8 | Proje çalışması | Geçerli Değil | 
| 9 | Proje çalışması | Geçerli Değil | 
| 10 | Proje çalışması | Geçerli Değil | 
| 11 | Proje çalışması | Geçerli Değil | 
| 12 | Proje çalışması | Geçerli Değil | 
| 13 | Proje çalışması | Geçerli Değil | 
| 14 | Proje çalışması | Geçerli Değil | 
| 15 | Proje çalışması | Geçerli Değil | 
| 16 | Genel Sınav | Geçerli Değil | 
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. Intelligent systems : modeling, optimization, and control. By Yung C. Shin and Chengying Xu. ISBN 978-1-4200-5176-6 | 
|---|---|
| Diğer Kaynaklar | 2. Intelligent control: principles, techniques and applications. By Zi-Xing Cai. ISBN 981-02-2564-4 | 
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı | 
|---|---|---|
| Devam/Katılım | - | - | 
| Laboratuar | - | - | 
| Uygulama | - | - | 
| Alan Çalışması | - | - | 
| Derse Özgü Staj | - | - | 
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - | 
| Ödevler | - | - | 
| Sunum | 1 | 30 | 
| Projeler | - | - | 
| Rapor | - | - | 
| Seminer | - | - | 
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 | 
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 | 
| Toplam | 3 | 100 | 
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 | 
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 | 
| Toplam | 100 | 
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | X | 
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | 
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Bireysel ve ekip üyesi olarak ileri düzey araştırma faaliyetlerini yürütme yeteneği kazanır. | |||||
| 2 | Araştırma konularını irdeleme, değerlendirme ve bilimsel muhakeme ile yorumlama yeteneği kazanır. | |||||
| 3 | Yeni yöntemler oluşturma ve bunları özgün araştırma alanları ve konularına uygulama becerisi kazanır. | |||||
| 4 | Deneysel ve/veya analitik verileri sistematik şekilde elde etme, bunları bilimsel sonuçlara ulaşacak şekilde tartışma ve değerlendirme yeteneği kazanır. | |||||
| 5 | Bilimsel felsefe yaklaşımını mühendislik sistemlerinin analiz, modelleme ve tasarımında uygulayabilme becerisi kazanır. | |||||
| 6 | Çalışmış olduğu sahadaki bilgiyi uluslararası düzeyde özgün çalışmaları oluşturacak, sürdürecek, tamamlayacak ve sunacak şekilde sentezleme yeteneği kazanır. | |||||
| 7 | Çalıştığı mühendislik alanında bilimsel ve teknolojik gelişmelere katkıda bulunur. | |||||
| 8 | Toplumu araştırma faaliyetleri aracılığıyla geliştirmek için endüstriyel ve bilimsel ilerlemelere katkıda bulunur. | |||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü | 
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | |||
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | |||
| Sunum/Seminer Hazırlama | |||
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | |||
| Toplam İş Yükü | 0 | ||
