AKTS - Gelişimsel Psikopatoloji

Gelişimsel Psikopatoloji (PSY319) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Gelişimsel Psikopatoloji PSY319 3 0 0 3 5
Ön Koşul Ders(ler)i
PSY 204 Ergenlik ve Yetişkinlik Psikolojisi
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü N/A
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Yrd. Doç. Dr. Bahar BAHTİYAR SAYGAN
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Bu ders, çocukluk ve ergenlik döneminde görülen belli başlı psikopatolojileri incelemeyi amaçlamaktadır.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Gelişimsel psikopatoloji yaklaşımının temel ilkelerini ayrıntılandırmak
  • Sorun davranışın etiyolojisi, araştırılması, önlenmesi ve tedavisine ışık tutan temel psikopatoloji modellerini incelemek
  • Çocuk ve ergen psikopatolojilerinin tanı ölçütlerini ve temel özelliklerini tanımlamak
  • Çocuk ve ergen psikopatolojilerini belli başlı gelişimsel bağlamlar çerçevesinde açıklamak
  • Çocuk ve ergen psikopatolojileriyle ilgili farklı önleme ve müdahale yöntemlerini tanımlamak
Dersin İçeriği Bebeklikten ergenliğe kadar gelişimsel psikopatoloji; zihinsel yetersizlikler, otistik spektrum bozuklukları, davranım bozukluğu, kaygı ve duygudurum bozuklukları.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş
2 Gelişimsel Psikopatolojiye Giriş Ana Ders Kitabı: Bölüm 1
3 Perspektifler, Teoriler ve Psikopatoloji Ana Ders Kitabı: Bölüm 2
4 Sınıflandırma, Değerlendirme ve Müdahale Ana Ders Kitabı: Bölüm 5
5 Anksiyete Bozuklukları Ana Ders Kitabı: Bölüm 6
6 Duygudurum Bozuklukları Ana Ders Kitabı: Bölüm 7
7 Davranım Bozuklukları Ana Ders Kitabı: Bölüm 8
8 Dikkat Eksikliği Hiperaktivite Bozukluğu Ana Ders Kitabı: Bölüm 9
9 Dil ve Öğrenme Güçlükleri Ana Ders Kitabı: Bölüm 10
10 Zihinsel Gerilik Ana Ders Kitabı: Bölüm 11
11 Otizm Spektrum Bozukluğu ve Şizofreni Ana Ders Kitabı: Bölüm 12
12 Temel Fiziksel İşlev Bozuklukları Ana Ders Kitabı: Bölüm 13

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Israel, A. C., Malatras, J. W., & Wicks-Nelson, R. (2021). Abnormal child and adolescent psychology, with DSM-V updates. New York: Routledge.

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği 3 25
Ödevler - -
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 2 60
Genel Sınav/Final Juri 1 40
Toplam 6 125
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 40
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık/Alan Dersleri X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İnsanın zihinsel, duygusal ve davranışsal süreçlerinin bilimsel disiplin içinde incelenmesi ve temel psikoloji perspektifleri hakkında genel kavrayışa sahip olur X
2 Psikoloji biliminin tarihsel ve felsefi gelişimi, temel kavram, kuram ve uygulama ekolleri, klinik, deneysel, sosyal, gelişim, endüstri, sağlık, trafik, eğitim psikolojisi gibi alt dallarının temel kuram ve uygulama alanları hakkında bilgi sahibi olur X
3 İnsanların zihinsel ve duygusal süreçleri ve davranışlarıyla ilgili temel problemleri saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi edinir X
4 Soyut kavramları kullanarak analitik, eleştirel ve yaratıcı bakış açısıyla yeni fikirler geliştirmesi ve farklı psikoloji fenomenlerini değerlendirebilme becerisi edinir X
5 Kuramsal bilgisini, psikolojinin farklı alanlarında uygulamaya dönüştürme bilgi ve becerisi edinir X
6 Bilgiye erişebilme ve bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisine sahip olur X
7 Psikolojik değerlendirmenin temel ilkeleri ile çeşitli niteliksel, niceliksel ve deneysel araştırma yöntemleri hakkında bilgi sahibi olması, bu yöntemleri kullanarak araştırma tasarlayabilme, yürütebilme, araştırma sonuçlarını analiz edebilme, raporlama ve sunabilme becerisine sahip olur X
8 Kişilerarası duyarlılığa, toplumsal süreçlere ve sorunlara yönelik farkındalığa sahip olur X
9 Türkçe ve İngilizce yazılı ve sözlü etkin iletişim becerisine sahip olur X
10 Yaşamboyu öğrenme bilinci ile alanındaki gelişmeleri izleme ve kendini yenileme becerisi edinir X
11 Mesleki ve etik sorumluluk bilgisine ve bilincine sahip olur X

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 16 2 32
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 2 15 30
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 25 25
Toplam İş Yükü 135