AKTS - Akademik İngilizce II
Akademik İngilizce II (ENG102) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Akademik İngilizce II | ENG102 | 4 | 0 | 0 | 3 | 3.5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | N/A |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme, Takım/Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Rol Oynama/Dramatize Etme, Proje Tasarımı/Yönetimi. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu dersin amaçları: • Öğrencilerin genel İngilizce seviyelerini ve bölüm çalışmalarını yapabilmeleri için gerekli akademik becerileri geliştirmelerine yardımcı olmaktır. Öğrenciler böylelikle Avrupa Dil Dosyası Uluslarası Dil Düzeyi’ne göre B1* seviyesi kullanıcıları olarak bölüm derslerini kolayca takip edebileceklerdir. • Öğrencilerin yazılı ve sözlü çalışmalarını tamamlayarak ve IT (web üzerinden verilen ödevler) kullanarak eleştirel düşünme becerilerini geliştirmelerine ve temel çalışma becerileri kazanmalarına yardımcı olmaktır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | İleri akademik dil becerileri, okuduğunu anlama, sınıf içi tartışmalar, akademik kelime bilgisi geliştirme ve okuma metinlerinin eleştirel incelenmesi; araştırma ödevleri, İngilizce dil yapılarının gözden geçirilmesi, dinleme ve not alma, yazılı ürünlerin incelenmesi, yazma çalışması, ürün dosyası tutma, sunumlar yapma ve teknoloji kullanımı. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Oryantasyon Ders Tanıtım Materyali | Ders Tanıtım Materyali |
2 | Ünite 4 POPULATION CHANGE AND ITS IMPACT | Making Connections 2 s. 130-137 Making Connections 2 s. 138-140 |
3 | Ünite 4 POPULATION CHANGE AND ITS IMPACT EXTRA ÇALIŞMA KAĞIDI I | Making Connections 2 s. 141-145 Making Connections 2 s. 145-148 Ek materyal |
4 | Ünite 4 POPULATION CHANGE AND ITS IMPACT | Making Connections 2 s. 149-155 Making Connections 2 s. 156-157 |
5 | Ünite 4 POPULATION CHANGE AND ITS IMPACT EXTRA WORKSHEET II | Making Connections 2 pp. 159-165 Making Connections 2 pp. 166-170 Ek Materyal |
6 | Portfolyo Yönergesi YAZMA ÇALIŞMA YÖNERGESİ I YAZMA ÇALIŞMASI I | Ek Materyal |
7 | YAZMA ÇALIŞMA YÖNERGESİ I YAZMA ÇALIŞMASI I | Ek Materyal |
8 | Ünite 5 DESIGN IN EVERYDAY LIFE ARA SINAV | Making Connections 2 pp. 172-179 Making Connections 2 pp. 180-182 |
9 | Ünite 5 DESIGN IN EVERYDAY LIFE | Making Connections 2 s. 183-187 Making Connections 2 s. 188-190 |
10 | Ünite 5 DESIGN IN EVERYDAY LIFE | Making Connections 2 s. 191-197 Making Connections 2 s. 199-200 |
11 | Ünite 5 DESIGN IN EVERYDAY LIFE | Making Connections 2 s. 201-207 Making Connections 2 s. 208-212 |
12 | Ünite 6 THE BRAIN AND BEHAVIOR | Making Connections 2 s. 214-222 Making Connections 2 s. 223-225 |
13 | Ünite 6 THE BRAIN AND BEHAVIOR | Making Connections 2 s. 226-231 Making Connections 2 s. 232-233 |
14 | Ünite 6 THE BRAIN AND BEHAVIOR | Making Connections 2 s. 235-243 Making Connections 2 s. 244-251 |
15 | GENEL TEKRAR | |
16 | FİNAL SINAVI |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Making Connections 2- Skills and Strategies for Academic Reading (2nd Edition) by Joe McEntire & Jessica Williams |
---|---|
Diğer Kaynaklar | 2. MDB öğretim görevlileri tarafından hazırlanan ek materyaller |
3. English Central Online Platformu |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 1 | 20 |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 35 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 45 |
Toplam | 3 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | X |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | İşletmenin tüm temel fonksiyonları hakkında kavramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olarak, bilgiyi kullanma becerisi kazanabilmek | |||||
2 | İşletme alanı ile ilgili problemleri tanılayabilme, problemlerin çözümünde ve karar verme süreçlerinde bilimsel yaklaşımları etkin kullanabilmek | |||||
3 | İşletme temel fonksiyonları ile ilgili uygulamaların çevresel, toplumsal, küresel etkileri ile hukuki sonuçlarını ortaya koyabilme ve analiz edebilmek | |||||
4 | işletmeleri ulusal, bölgesel, küresel düzeyde ilgilendiren bilgi ve raporları analiz edebilme, elde ettiği sonuçlara göre stratejik hedefler belirleyebilmek | |||||
5 | İşletme yönetiminin gerektirdiği İşletme Bilgi Sistemleri ve alt modüllerini kullanabilme, raporlayabilme ve yorumlayabilme becerisi kazanabilmek | |||||
6 | Yenilikçi ve yaratıcı düşünce ile yeni bir iş kurma ve işin sürdürülebilirliği için risk alma, kaynak bulma, pazar analizi yapma, iş planı hazırlama gibi gerekli faaliyetleri planlama, öğrenilen bilgileri bu doğrultuda kullanabilmek | |||||
7 | Araştırma ve öğrenme sürecinin hayat boyu devam ettiği bilincine sahip olarak, işletme ile ilgili bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip edebilme, kendini ve örgütünü yenilik ve sürekli gelişim konusunda destekleyebilmek | |||||
8 | İşletme amaçlarını etkin ve verimli bir biçimde gerçekleştirmek için gerekli liderlik ve yönetsel becerilere sahip olabilmek | |||||
9 | İşletme alanında bilimsel araştırma yapabilmek ve araştırma sonuçlarını yönetimsel karar verme süreçlerinde kullanılmak üzere raporlaştırabilmek | |||||
10 | Etkin sözlü, yazılı ve görsel iletişim yöntemlerini kullanarak işletme alanı ile ilgili bilgi aktarımını öğrenim dilinde ve mesleki İngilizce ile yapabilmek. | X | ||||
11 | Mesleki etik, çevre duyarlılığı, sürdürülebilirlik, sosyal sorumluluk, kültürel, toplumsal ve evrensel değerler konularında farkındalık sahibi olabilmek | |||||
12 | Farklı disiplinlerle veya çok kültürlü takımlarla etkin çalışma, sorumluluk alma, risk analizi yapma, değişime ayak uydurabilme, eleştirel düşünme ve sorun çözmede insiyatif kullanabilmek | |||||
13 | . |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 14 | 4 | 56 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 1 | 16 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 1 | 3 | 3 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 4 | 4 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 84 |