AKTS - Akademik İngilizce III

Akademik İngilizce III (ENG201) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Akademik İngilizce III ENG201 3. Dönem 3 0 0 3 3
Ön Koşul Ders(ler)i
ENG102 ve ENG101
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü Diğer Bölümlerden Alınan Servis Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Gösteri, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme, Takım/Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Proje Tasarımı/Yönetimi.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Öğr. Gör. MDB Öğretim Görevlileri / DML Instructors
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Bu dersin genel amacı, öğrencilerin akademik okuma, yazma, dinleme ve konuşma becerilerini bütünleşik bir şekilde daha da geliştirmelerine yardımcı olmaktır. Bu ders ayrıca öğrencilerin bu becerileri akademik ve profesyonel yaşamlarına aktarabilmelerine yardımcı olmak için öğrenen özerkliğini teşvik etmeyi de amaçlamaktadır. Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrencilerin, Avrupa Ortak Dil Referans Çerçevesine göre B2 düzeyinde Bağımsız Kullanıcı olmaları beklenmektedir.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Okuma: • Ana fikirleri ve destekleyici ayrıntıları belirlemek ve değerlendirmek için akademik metinlere çeşitli okuma stratejilerini uygulayabilir, • Açık ve örtülü anlamlar arasındaki farkı ayırt edebilir, • Farklı kaynaklardan ilgili bilgileri çıkarabilir ve sentezleyebilir,
  • Dinleme: • Sesli veya görüntülü kayıtlardaki ana fikirleri ve destekleyici ayrıntıları belirleyebilir, • Dinlediği içeriği eleştirel bir şekilde değerlendirebilir ve uygun şekilde yanıt verebilir,
  • Konuşma: • Tartışmalarda görüşlerini açık ve kendinden emin bir şekilde, uygun içerik ve dil kullanarak ifade edebilir ve destekleyebilir, • Dili doğru ve uygun şekilde kullanarak açık, iyi yapılandırılmış bir poster sunumu hazırlayarak sunabilir.
  • Yazma: • Örnek yansıtma yazılarını analiz ederek temel özellikleri belirleyebilir, • Uygun içerik ve doğru dil kullanımıyla açık, iyi organize edilmiş bir yansıtma yazısı yazabilir,
Dersin İçeriği Ders, okuma, yazma, dinleme ve konuşma becerilerine odaklanan bütünleşik akademik beceri etkinliklerini içermektedir. Öğrenciler çeşitli metinler okur, ses kayıtlarını dinler, yansıtma yazıları yazar, sınıf tartışmalarına katılır ve poster sunumları yaparlar. Üretim becerilerini; beyin fırtınası, eşli ve grup tartışmaları, akran geri bildirimi, yazılı ve sözlü görevler gibi etkileşimli iletişim etkinlikleri yoluyla geliştirirler. Güncel ve özgün materyallere dayalı bu çalışmalar, anketler, oylamalar ve bağlantı tabanlı etkinlikler gibi çeşitli ilgi çekici etkileşimli araçlar sunan dijital bir platform üzerinden yürütülür.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 ENG201 Dersine Giriş ve Oryantasyon / Ders Müfredatının ve Kitapçığının İncelenmesi
2 • Ana fikirleri, detayları ve argümanları belirlemek ve değerlendirmek amacıyla bir metin okumak ve bir video izlemek / ses kaydı dinlemek • Açık anlam ile örtülü anlamı ayırt etmek • Yeni öğrenilen kelimeleri kullanarak tartışmalara katılmak, fikir ve argümanları ifade etmek NEARPOD ÜNİTE 1
3 • Ana fikirleri, detayları ve argümanları belirlemek ve değerlendirmek amacıyla bir metin okumak ve bir video izlemek / ses kaydı dinlemek • Yeni öğrenilen kelimeleri kullanarak tartışmalara katılmak, fikir ve argümanları ifade etmek • İyi yapılandırılmış sözlü bir yansıtma yapma becerilerini geliştirmek ve bu becerileri uygulamak NEARPOD ÜNITE 2
4 • Ana fikirleri, detayları ve argümanları belirlemek ve değerlendirmek amacıyla bir metin okumak • Dinlerken yapılandırılmış notlar almak ve konuşmacının argümanını eleştirel bir şekilde değerlendirmek • Birden fazla kaynaktan (bir video/bir ses kaydı ve bir okuma metni) bilgi sentezlemek • İyi yapılandırılmış sözlü bir yansıtma yapma becerilerini geliştirmek ve uygulamak • Yeni öğrenilen kelimeleri kullanarak tartışmalara katılmak, fikir ve argümanları ifade etmek NEARPOD ÜNITE 3
5 • Ana fikirleri, detayları ve argümanları belirlemek ve değerlendirmek amacıyla bir video izlemek / ses kaydı dinlemek • Bir okuma metnindeki ana argümanları ve destekleyici detayları belirlemek ve düzenlemek için not alma/işaretleme stratejilerini kullanmak • Yeni öğrenilen kelimeleri kullanarak tartışmalara katılmak, fikir ve argümanları ifade etmek • Örnek bir yansıtma yazısını inceleyerek yapısını ve bileşenlerini analiz etmek NEARPOD ÜNITE 4
6 • Ana fikirleri, detayları ve argümanları belirlemek ve değerlendirmek amacıyla bir video izlemek / ses kaydı dinlemek • Videoyu/ses kaydını eleştirel bir şekilde analiz ederek örtülü anlamları bulmak • Akademik bir okuma metnindeki ana argümanları ve detayları belirlemek için not alma/işaretleme stratejilerini kullanmak • Fikirleri ifade etmek için tartışmalara katılmak • İyi yapılandırılmış bir yansıtma yazısı hazırlama becerilerini geliştirmek ve uygulamak NEARPOD ÜNITE 5
7 • Ana fikirleri, detayları ve argümanları belirlemek ve değerlendirmek amacıyla bir metin okumak ve bir video izlemek / ses kaydı dinlemek • Yeni öğrenilen kelimeleri kullanarak tartışmalara katılmak, görüş ve argümanlarını ifade etmek • Birden fazla kaynaktan gelen bilgileri sentezlemek • İyi yapılandırılmış bir yansıtma yazısı hazırlama becerilerini geliştirmek ve uygulamak NEARPOD ÜNİTE 6
8 • Akademik bir konu ile ilgili video izleyerek fikirleri, detayları ve argümanları belirlemek ve değerlendirmek • Yeni öğrenilen kelimeleri kullanarak tartışmalara katılmak, görüş ve argümanlarını ifade etmek • Örnek bir posteri inceleyerek yapısını ve bileşenlerini analiz etmek NEARPOD ÜNITE 7
9 • Akademik bir metni eleştirel olarak analiz etmek ve benzetmeleri belirlemek • Akademik bir konuyla ilgili video izleyerek ana fikirleri, detayları ve argümanları belirlemek ve değerlendirmek • Yeni öğrenilen kelimeleri kullanarak tartışmalara katılmak, görüş ve argümanlarını ifade etmek • Etkili bir poster sunumu hazırlama ve sunma sürecindeki temel bileşenleri ve adımları belirlemek (işlevsel dil & içerik) NEARPOD ÜNITE 8
10 • İş dünyasıyla ilgili bir metni okuyarak ve iş dünyasıyla ilgili bir video izleyerek / ses kaydı dinleyerek fikirleri, detayları ve argümanları belirlemek ve değerlendirmek • Yeni öğrenilen kelimeleri kullanarak tartışmalara katılmak, görüş ve argümanlarını ifade etmek • Etkili bir poster sunumu hazırlama ve sunma sürecindeki temel bileşenleri ve adımları belirlemek (beden dili) NEARPOD ÜNITE 9
11 • İş dünyasıyla ilgili bir metni okuyarak fikirleri, detayları ve argümanları belirlemek ve değerlendirmek • Örtülü anlamı belirlemek • Akademik bir metindeki bileşenleri ve işlevsel dili değerlendirmek • Sınıf tartışmalarına katılarak görüş ve argümanları ifade etmek NEARPOD ÜNITE 10
12 • İş dünyasıyla ilgili bir video izleyerek veya ses kaydı dinleyerek fikirleri, detayları ve argümanları belirlemek ve değerlendirmek • Yeni öğrenilen kelimeleri kullanarak tartışmalara katılmak, görüş ve argümanlarını ifade etmek NEARPOD ÜNITE 10
13 Poster sunumu yönergesi ve değerlendirme kriterlerini analiz ederek içerik, sunumun iletilişi, hazırlık adımları ve değerlendirme standartlarını netleştirmek. POSTER SUNUMU YÖNERGESİ/DEĞERLENDİRME KRİTERLERİ
14 İyi düzenlenmiş, görsel olarak desteklenmiş ve etkili bir şekilde iletilen bir poster sunumu yapmak. POSTER SUNUMU
15 İyi düzenlenmiş, görsel olarak desteklenmiş ve etkili bir şekilde iletilen bir poster sunumu yapmak. POSTER SUNUMU
16 GENEL TEKRAR GENEL TEKRAR

Kaynaklar

Diğer Kaynaklar 1. Nearpod Digital Platform
2. Materials prepared by the DML instructors

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler 1 10
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 30
Genel Sınav/Final Juri 1 35
Toplam 3 75
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 65
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 35
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri X
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İşletmenin tüm temel fonksiyonları hakkında kavramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olarak, bilgiyi kullanma becerisi kazanır.
2 İşletme alanı ile ilgili problemleri tanır, problemlerin çözümünde ve karar verme süreçlerinde bilimsel yaklaşımları etkin kullanır.
3 İşletme temel fonksiyonları ile ilgili uygulamaların çevresel, toplumsal, küresel etkileri ile hukuki sonuçlarını ortaya koyar ve analiz eder.
4 İşletmeleri ulusal, bölgesel, küresel düzeyde ilgilendiren bilgi ve raporları analiz eder, elde ettiği sonuçlara göre stratejik hedefler belirler.
5 İşletme yönetiminin gerektirdiği İşletme Bilgi Sistemleri ve alt modüllerini kullanabilme, raporlayabilme ve yorumlayabilme becerisi kazanır.
6 Yenilikçi ve yaratıcı düşünce ile yeni bir iş kurma ve işin sürdürülebilirliği için risk alma, kaynak bulma, pazar analizi yapma, iş planı hazırlama gibi gerekli faaliyetleri planlar, öğrenilen bilgileri bu doğrultuda kullanır.
7 Araştırma ve öğrenme sürecinin hayat boyu devam ettiği bilincine sahip olarak, işletme ile ilgili bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip eder, kendini ve örgütünü yenilik ve sürekli gelişim konusunda destekler.
8 İşletme amaçlarını etkin ve verimli bir biçimde gerçekleştirmek için gerekli liderlik ve yönetsel becerilere sahip olur.
9 İşletme alanında bilimsel araştırma yapabilmek ve araştırma sonuçlarını yönetimsel karar verme süreçlerinde kullanılmak üzere raporlaştırır.
10 Etkin sözlü, yazılı ve görsel iletişim yöntemlerini kullanarak işletme alanı ile ilgili bilgi aktarımını öğrenim dilinde ve mesleki İngilizce ile yapar. X
11 Mesleki etik, çevre duyarlılığı, sürdürülebilirlik, sosyal sorumluluk, kültürel, toplumsal ve evrensel değerler konularında farkındalık sahibi olur.
12 Farklı disiplinlerle veya çok kültürlü takımlarla etkin çalışma, sorumluluk alma, risk analizi yapma, değişime ayak uydurabilme, eleştirel düşünme ve sorun çözmede inisiyatif kullanır.
13 .

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 16 1 16
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler 1 4 4
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 3 3
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 4 4
Toplam İş Yükü 75