AKTS - Maliye Tarihi

Maliye Tarihi (MLY303) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Maliye Tarihi MLY303 2 0 0 2 5
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili Türkçe
Dersin Türü N/A
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri .
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Prof. Dr. Duran Bülbül
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Maliye tarihini detaylarıyla öğrenmek
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Devlet kavramı ve tarihsel gelişimi
  • Yerel yönetimlerin tarihsel evrim süreci
  • Kamu girişimciliğinin evrimi
  • Fon sistemi ve fon ekonomisi
  • Kamu harcamalarının ve kamu gelirlerinin tarihsel gelişimi
Dersin İçeriği Devlet kavramı ve tarihsel gelişimi, yerel yönetimlerin tarihsel evrim süreci, kamu girişimciliğinin evrimi, fon sistemi ve fon ekonomisi, kamu harcamalarının gelişimi, kamu gelirlerinin tarihsel gelişimi, hazine yönetimi tarihsel gelişimi ve bütçe hakkı tarihsel evrimi, kamu muhasebesi tarihsel gelişimi.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 İlkçağ ve Ortaçağ’da mali olaylar (İbraniler, Eski Mısır, Eski Yunan, Eski Roma) (Giray, ss.5 – 17)
2 Yeniçağ’da mali olaylar (İngiltere, Fransa, Almanya) ve mali düşüncenin gelişimi (Giray, ss. 17 – 29; Ders notları)
3 Bütçe hakkının tarihsel gelişimi (Vural & Rakıcı, ss. 129- 146 in Gökbunar & Uğur; Ders notları)
4 Bütçe hakkının tarihsel gelişimi (Vural & Rakıcı, ss. 129- 146 in Gökbunar & Uğur; Ders notları)
5 Osmanlı İmparatorluğunda mali sistem (Tanzimat Öncesi) a- Toprak düzeni, ekonomik, sosyal ve idari yapı (Giray, ss.69-156)
6 Vize I
7 Osmanlı İmparatorluğunda mali sistem (Tanzimat Öncesi) b- Mali system (kamu gelirleri, kamu giderleri, bütçe, hazine işlemleri, maliye teşkilatı, devlet muhasebe sistemi) (Giray, ss.69-156)
8 Osmanlı İmparatorluğunda Tanzimat sonrası mali olaylar a- Mali bunalım ve nedenleri, b- Dış ticaret (Giray,157-187 Ders notları)
9 c- 1838 Ticaret Antlaşması; d- Dış borçlanma (Giray,157-187 Ders notları)
10 e- Muharrem Kararnamesi ve Düyun-u Umumiye İdaresi; f. Türkiye Cumhuriyeti Devletine kalan borç “mirası” (Giray,157-187 Ders notları)
11 Vize II
12 Türkiye’de 1918-23 dönemi mali uygulamaları (Kahraman in Gökbunar & Uğur, ss.181 – 211)
13 Türkiye’de 1918-23 dönemi mali uygulamaları (Kahraman in Gökbunar & Uğur, ss.181 – 211)
14 Türkiye’de 1918-23 dönemi mali uygulamaları uygulamaları (Kahraman in Gökbunar & Uğur, ss.181 – 211)
15 Genel Tekrar
16 Final

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Giray, Filiz (2015), Maliye Tarihi, 6. Baskı, Ekin Yayın.
2. Gökbunar, Ali Rıza ve Uğur, Alpaslan (Edit.) (2016), Sümerlerden Türkiye Cumhuriyetine Maliye Tarihi, Beta Yay.

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım 1 10
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler - -
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 25
Genel Sınav/Final Juri 1 40
Toplam 3 75
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 100
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İktisadın temel kavram ve yöntemlerini anlama, açıklama ve kullanma becerilerini edinmek
2 Makro ekonomik çözümleme becerisi edinmek
3 Mikro ekonomik çözümleme becerisi edinmek
4 Yerel, ulusal, bölgesel ve/veya küresel düzeyde iktisat politikalarının oluşturulması ve uygulanmasını anlamak X
5 Ekonomi ve ekonomiyle ilgili konularda farklı yaklaşımları öğrenmek X
6 Ekonomik çözümlemelerde nitel ve nicel araştırma tekniklerini öğrenmek
7 Modern yazılım, donanım ve/veya diğer teknolojik araçları kullanma becerisini geliştirmek
8 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması becerisini geliştirmek X
9 Eleştirel çözümleme, tartışma ve/veya yaşam boyu öğrenmeyi teşvik ederek açık fikirli olmaya katkıda bulunmak
10 Çalışma ahlakı ve toplumsal sorumluluk duygusunu geliştirmek
11 İletişim becerisini geliştirmek
12 Aşağıda belirtilen alanlardan en az birinde bilgi ve becerileri etkin bir biçimde uygulama yetisini geliştirmek: İktisat politikası, kamu politikası, uluslararası iktisadi ilişkiler, endüstriyel ilişkiler, parasal ve finansal ilişkiler X

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 1 7 7
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 2 20 40
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 30 30
Toplam İş Yükü 125