AKTS - Medya Okuryazarlığı

Medya Okuryazarlığı (KAM431) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Medya Okuryazarlığı KAM431 4 0 0 4 5
Ön Koşul Ders(ler)i
YOK
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü N/A
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Okutman Şebnem Aykaç Ömeroğlu
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Bu ders, öğrencilerin bilgi kaynağı olarak medyanın gücünü görmelerine, kitle iletişim mesajlarının nasıl oluşturulduğunu görmelerine ve mesajların farklı insanlar tarafından farklı şekilde anlaşılabileceğini öğrenmelerine yardımcı olur. Ayrıca yazma, yorumlama ve dinleme becerilerini de geliştirmiş olacaklardır. Bu ders, öğrencilerin kitle iletişim araçlarını analiz etme becerileri kazanmalarına ve mükemmel bir medya okuryazarı olmalarına yardımcı olmayı amaçlamaktadır. KAM 331 ve KAM 332 derslerinden yakın okuma ve eleştirel okuma becerilerini geliştireceklerdir.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Kitle iletişim araçlarının masajlarının analizini öğrenir
  • Medya, kitle iletişim araçları, medya okuryazarlığı ve medya mesajları hakkındaki fikirlerini kolayca ifade eder
  • Medya mesajlarının doğruluğunu farklı kaynaklardan karşılaştırarak gözden geçirebilir
  • Amacına ve hedef kitlesine göre medya mesajları oluşturur
  • Kitle iletişim araçları arasındaki farkı tanır
Dersin İçeriği İngilizce dersi.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Ders bilgileri - Teorik arka plan Ders notları
2 İletişim nedir? medya nedir? Medya yapıları nedir? Medya okur yazarlığı nedir? Kitle iletişim araçları nedir? Ders notları
3 İşaretler ve basılı bir reklam nasıl analiz edilir (zaman çizelgeleri, menü, reklamlar vb.) Ders notları
4 Televizyon nasıl analiz edilir Ders notları
5 Radyo nasıl analiz edilir Ders notları
6 Haberler nasıl analiz edilir? Ders notları
7 Haberlerin değerlendirilmesi (yazım tarzı farklılıkları) Ders notları
8 Kamu hizmeti yayıncılığı nasıl analiz edilir? Ara SINAV Ders notları
9 Kamu hizmeti yayıncılığının değerlendirilmesi Ders notları
10 Belgeseller nasıl analiz edilir? Ders notları
11 Film ve dizi analizi nasıl yapılır? Ders notları
12 Müzik nasıl analiz edilir Ders notları
13 İnternet nasıl analiz edilir? Ders notları
14 Dönem değerlendirmesi & Ödev (%10) [bir köşe yazarının deneme formatında değerlendirilmesi] Ders notları

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. The texts to be analysed will be delivered to the students in advance via “Atılım Moodle”. The lecture notes will be delivered via “Atılım Moodle”.

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler 1 10
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 40
Genel Sınav/Final Juri 1 50
Toplam 3 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 50
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İktisadın temel kavram ve yöntemlerini anlama, açıklama ve kullanma becerilerini edinmek
2 Makro ekonomik çözümleme becerisi edinmek
3 Mikro ekonomik çözümleme becerisi edinmek
4 Yerel, ulusal, bölgesel ve/veya küresel düzeyde iktisat politikalarının oluşturulması ve uygulanmasını anlamak X
5 Ekonomi ve ekonomiyle ilgili konularda farklı yaklaşımları öğrenmek
6 Ekonomik çözümlemelerde nitel ve nicel araştırma tekniklerini öğrenmek
7 Modern yazılım, donanım ve/veya diğer teknolojik araçları kullanma becerisini geliştirmek
8 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması becerisini geliştirmek X
9 Eleştirel çözümleme, tartışma ve/veya yaşam boyu öğrenmeyi teşvik ederek açık fikirli olmaya katkıda bulunmak
10 Çalışma ahlakı ve toplumsal sorumluluk duygusunu geliştirmek
11 İletişim becerisini geliştirmek
12 Aşağıda belirtilen alanlardan en az birinde bilgi ve becerileri etkin bir biçimde uygulama yetisini geliştirmek: İktisat politikası, kamu politikası, uluslararası iktisadi ilişkiler, endüstriyel ilişkiler, parasal ve finansal ilişkiler X

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 14 4 56
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 2 28
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler 1 10 10
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 15 15
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 17 17
Toplam İş Yükü 126