AKTS - Kontrol Mühendisliği II
Kontrol Mühendisliği II (MECE522) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kontrol Mühendisliği II | MECE522 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| N/A |
| Dersin Dili | İngilizce |
|---|---|
| Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
| Dersin Seviyesi | Fen Bilimleri Yüksek Lisans |
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri, Tartışma, Deney, Soru Yanıt, Gözlem Örnek Olay İncelemesi, Sorun/Problem Çözme, Takım/Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Proje Tasarımı/Yönetimi. |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | Öğrencileri, durum-uzayı yaklaşımı ile denetim sistemi tasarımı ve analizi konularında yeterli bilgi düzeyine kavuşturmak, durum gözlemleyicileri, regulator tasarımı, stokastik sistemler ve Kalman süzgeci konularında bilgi sahibi yapmak hedeflenmiştir. |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | Ders, durum gözlemleyicileri, regulator ve denetleyici tasarımı, stokastik sistemler, Kalman süzgeci ve MatLab-Simulink kullanımı; mekatronik sistemler laboratuvarında yer alan dinamik sistemlerin modelleme ve denetimleri. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | 2 ve 3 boyutta katı cisim dinamiğinin tekrarı | Geçerli Değil |
| 2 | Modelleme ve denetleyici tasarımı konularında MatLab-Simulink kullanımı | Geçerli Değil |
| 3 | Mekatronik Sistemler Laboratuvarındaki dinamik sistemlere giriş | Geçerli Değil |
| 4 | Aktarım-işlevi modellerinin durum-uzayı gösterimleri, kanonik yapılar, zamanla değişmeyen durum-uzayı işlevlerin çözümleri, durum geri beslemesi, denetlenebilirlik, gözlemlenebilirlik, kök yerleştirme konularının tekrarı. | Geçerli Değil |
| 5 | Aktarım-işlevi modellerinin durum-uzayı gösterimleri, kanonik yapılar, zamanla değişmeyen durum-uzayı işlevlerin çözümleri, durum geri beslemesi, denetlenebilirlik, gözlemlenebilirlik, kök yerleştirme konularının tekrarı. | Geçerli Değil |
| 6 | Aktarım-işlevi modellerinin durum-uzayı gösterimleri, kanonik yapılar, zamanla değişmeyen durum-uzayı işlevlerin çözümleri, durum geri beslemesi, denetlenebilirlik, gözlemlenebilirlik, kök yerleştirme konularının tekrarı. | Geçerli Değil |
| 7 | Durum gözlemleyiciler | Geçerli Değil |
| 8 | Gözlemleyici ve regulator tasarımı | Geçerli Değil |
| 9 | Gözlemleyici ve denetleyici tasarımı | Geçerli Değil |
| 10 | Kuadratik optimal regulator sistemleri | Geçerli Değil |
| 11 | Kuadratik optimal regulator sistemleri | Geçerli Değil |
| 12 | Stokastik sistemlere giriş | Geçerli Değil |
| 13 | Kalman süzgeci | Geçerli Değil |
| 14 | LQG kompensatörler | Geçerli Değil |
| 15 | Problem Saati | Geçerli Değil |
| 16 | Genel Sınav | Geçerli Değil |
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. Modern Control Design with Matlab and Simulink, A. Tewari, ISBN: 0-471-496790, Wiley, 2002. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar | 2. Ogata, K., Modern Control Engineering, 5th Ed., Prentice-Hall, 2002. |
| 3. Franklin, G. F., Powell, J. D., Emami-Naeini, A., Feedback Control of Dynamic Systems, 4th Ed., Prentice-Hall, 2002. | |
| 4. Kuo, B. C. and Golnaraghi, F., Automatic Control Systems, 8th Ed., John Wiley and Sons, Inc., 2003. |
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | - | - |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
| Ödevler | 5 | 20 |
| Sunum | - | - |
| Projeler | 5 | 40 |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 5 | 40 |
| Genel Sınav/Final Juri | - | - |
| Toplam | 15 | 100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 100 |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | X |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Bireysel ve ekip üyesi olarak ileri düzey araştırma faaliyetlerini yürütme yeteneği gösterir. | |||||
| 2 | Araştırma konularını irdeleme, değerlendirme ve bilimsel muhakeme ile yorumlama becerisi kazanır. | |||||
| 3 | Yeni yöntemler oluşturur ve bunları özgün araştırma alanları ve konularına uygular. | |||||
| 4 | Deneysel ve/veya analitik verileri sistematik şekilde elde eder, bunları bilimsel sonuçlara ulaşacak şekilde tartışır ve değerlendirir. | |||||
| 5 | Bilimsel felsefe yaklaşımını mühendislik sistemlerinin analiz, modelleme ve tasarımında uygular. | |||||
| 6 | Çalışmış olduğu sahadaki bilgiyi uluslararası düzeyde özgün çalışmaları oluşturacak, sürdürecek, tamamlayacak ve sunacak şekilde sentezler. | |||||
| 7 | Çalıştığı mühendislik alanında bilimsel ve teknolojik gelişmelere katkı sağlar. | |||||
| 8 | Toplumu araştırma faaliyetleri aracılığıyla geliştirmek için endüstriyel ve bilimsel ilerlemelere katkıda bulunur. | |||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 4 | 56 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | |||
| Projeler | 2 | 6 | 12 |
| Raporlar | |||
| Ödevler | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | |||
| Toplam İş Yükü | 110 | ||
