AKTS - İleri Akışkanlar Mekaniği
İleri Akışkanlar Mekaniği (ME621) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| İleri Akışkanlar Mekaniği | ME621 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | 
| Ön Koşul Ders(ler)i | 
|---|
| N/A | 
| Dersin Dili | İngilizce | 
|---|---|
| Dersin Türü | Seçmeli Dersler | 
| Dersin Seviyesi | Fen Bilimleri Yüksek Lisans | 
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze | 
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Soru Yanıt. | 
| Dersin Öğretmen(ler)i |  | 
| Dersin Amacı | Bu ders akışkanlar mekaniğinde temel kavramlar ve yöntemleri inceleyecektir. | 
| Dersin Eğitim Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 
 | 
| Dersin İçeriği | Bu ders akışkanlar mekaniğinde temel kavramlar ve yöntemleri inceleyecektir. Bu ders; kütle korunumu, momentum ve enerji, süreklilik denklemleri; viskoz akışlar için Navier-Stokes denklemi; benzeşim ve birim analizi; kayganlaştırma kuramı; sınır tabakalar ve ayrışma; dolaşım ve girdap kuramları; potansiyel akış; türbülansa giriş; kaldırma | 
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Temel Kanunlar : Kütlenin, Momentumun ve Enerjinin Korunumu | |
| 2 | Newton’un ikinci yasası, Termodinamiğin birinci yasası | |
| 3 | Akış dinamiğinin temel konseptleri ve metotları | |
| 4 | Viskoz akışların temel ilişkileri | |
| 5 | Viskoz akışların Analizi | |
| 6 | Akışkanların Kinematiği: Akım Çizgileri, Vorteks ve Döngü | |
| 7 | Viskoz olmayan akış | |
| 8 | Benzerlik ve boyutsal analiz | |
| 9 | Yağlama Teorisi | |
| 10 | Sınır Tabakalar ve Ayrılma | |
| 11 | Döngü ve Girdap Teorisi | |
| 12 | Potansiyel Akım | |
| 13 | Türbülansa Giriş | |
| 14 | Kaldırma ve Sürükleme; Yüzey Gerginliği | 
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. 1. White, F. M., Viscous Fluid Flow. McGraw-Hill Book Company. | 
|---|---|
| 2. 2. Schlichting, H., Boundary Layer Theory. McGraw-Hill Book Company. | |
| 3. 3. Exerpts from Graebel: "Advanced fluid mechanics" Academic Press 2006. | 
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı | 
|---|---|---|
| Devam/Katılım | 14 | 5 | 
| Laboratuar | - | - | 
| Uygulama | - | - | 
| Alan Çalışması | - | - | 
| Derse Özgü Staj | - | - | 
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - | 
| Ödevler | 2 | 20 | 
| Sunum | - | - | 
| Projeler | - | - | 
| Rapor | - | - | 
| Seminer | - | - | 
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 2 | 40 | 
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 30 | 
| Toplam | 19 | 95 | 
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 | 
| Toplam | 100 | 
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | X | 
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | 
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Bireysel ve ekip üyesi olarak ileri düzey araştırma faaliyetlerini yürütme yeteneği gösterir. | X | ||||
| 2 | Araştırma konularını irdeleme, değerlendirme ve bilimsel muhakeme ile yorumlama becerisi kazanır. | X | ||||
| 3 | Yeni yöntemler oluşturur ve bunları özgün araştırma alanları ve konularına uygular. | X | ||||
| 4 | Deneysel ve/veya analitik verileri sistematik şekilde elde eder, bunları bilimsel sonuçlara ulaşacak şekilde tartışır ve değerlendirir. | X | ||||
| 5 | Bilimsel felsefe yaklaşımını mühendislik sistemlerinin analiz, modelleme ve tasarımında uygular. | X | ||||
| 6 | Çalışmış olduğu sahadaki bilgiyi uluslararası düzeyde özgün çalışmaları oluşturacak, sürdürecek, tamamlayacak ve sunacak şekilde sentezler. | X | ||||
| 7 | Çalıştığı mühendislik alanında bilimsel ve teknolojik gelişmelere katkı sağlar. | X | ||||
| 8 | Toplumu araştırma faaliyetleri aracılığıyla geliştirmek için endüstriyel ve bilimsel ilerlemelere katkıda bulunur. | X | ||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü | 
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 | 
| Laboratuar | |||
| Uygulama | 5 | 3 | 15 | 
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 2 | 28 | 
| Sunum/Seminer Hazırlama | |||
| Projeler | 1 | 10 | 10 | 
| Raporlar | |||
| Ödevler | 5 | 5 | 25 | 
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 2 | 5 | 10 | 
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 | 
| Toplam İş Yükü | 140 | ||
