AKTS - Pazarlama Araştırması

Pazarlama Araştırması (MAN448) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Pazarlama Araştırması MAN448 3 0 0 3 7
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü N/A
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Tartışma, Uygulama-Alıştırma, Proje Tasarımı/Yönetimi.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Doç. Dr. Pelin ÖZGEN
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Pazarlama araştırması dersinin amacı pazarlama araştırmasının temel kavramlarını ve pazarlama araştırmasına metodolojik yaklaşımı öğretmektir. Pazarlama araştırması dersinde öğrenciler aynı zamanda pazarlama araştırması sürecinin adımlarını, örnekleme, örnekleme yöntemleri, örneklem hacminin büyüklüğü, veri toplama yöntemleri, pazarlamadaki temel araştırma konuları, pazarlama araştırmasında verileri analiz etmeyi ve rapor hazırlamayı öğrenirler.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Pazarlama alanda problemlerin belirleyebilir
  • Temel araştırma sistematiğini öğrenilmesi
  • Veri toplama yöntemlerinin bilinmesi
  • Pazarlama alanında kullanılan temel istatistiki analizlerin uygulanması
  • Arastirma raporu sunulmasi
Dersin İçeriği Pazarlama araştırmasının tanımı ve fonksiyonu, pazarlama araştırması süreci, araştırma sorusunun belirlenmesi ve hipotez önerileri, veri türleri, veri kaynakları, araştırma modelleri, keşifsel araştırma, tanımlayıcı araştırma, nedensel araştırma, örnekleme, ölçüm ve ölçekler, anket formu tasarımı, tanımlayıcı veri analizi, hipotez testleri, araştı

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Pazarlama Araştırmasına Giriş
2 Arastirma modeli olusturma ve hipotez yazimi Kitabın ilgili bolumleri
3 Veri türleri ve kaynakları Kitabin ilgili sayfalari
4 Grupların oluşturulması, Araştırma sorusunun belirlenmesi, Hipotezlerin Yazılması
5 Araştırma Tasarımları I- Keşifsel Araştırma Kitabın ilgili bölümleri
6 Arastirma Modelleri II- Tanımlayıcı Araştırma Kitabın ilgili bölümleri
7 Araştırma Modelleri III- Nedensel Araştırma Kitabin ilgili bölümleri
8 Ara Sınav
9 Örnekleme Kitabin ilgili bölümleri
10 Ölçüm ve ölçekler Kitabin ilgili bölümleri
11 Anket formu tasarımı Kitabin ilgili bölümleri
12 Veri analizi Kitabın ilgili bölümleri
13 Pazarlama Araştırması Raporu Kitabın ilgili bölümleri
14 Sunumlar
15 Sunumlar
16 Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. • Naresh K. Malhotra, Marketing Research: An Applied Orientation, Prentice-Hall, 2010, 6th edition.
2. • Ercan Gegez, Pazarlama Arastirmasi, Beta Yayinları

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler - -
Sunum - -
Projeler 1 40
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 25
Genel Sınav/Final Juri 1 35
Toplam 3 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 65
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 35
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Matematik, fen bilimleri ve hesaplama alanlarında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, bilişim sistemleriyle ilgili mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. X
2 Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3 Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4 Bilişim sistemleri mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5 Karmaşık mühendislik problemlerinin veya bilişim sistemleri mühendisliği disiplinine özgü araştırma konularının incelenmesi için, deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7 a. Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi b. En az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9 a. Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci. b. Bilişim sistemleri mühendisliği uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10 a. Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi. b. Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık. c. Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11 a. Bilişim sistemleri mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi. b. Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 15 1 15
Sunum/Seminer Hazırlama 1 15 15
Projeler 1 40 40
Raporlar
Ödevler
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 20 20
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 35 35
Toplam İş Yükü 173