AKTS - Pazarlama Araştırması

Pazarlama Araştırması (MAN448) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Pazarlama Araştırması MAN448 Alan Seçmeli 3 0 0 3 7
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü Seçmeli Dersler
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Tartışma, Uygulama-Alıştırma, Proje Tasarımı/Yönetimi.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Doç. Dr. Kemal Gürkan Küçükergin
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Pazarlama araştırması dersinin amacı pazarlama araştırmasının temel kavramlarını ve pazarlama araştırmasına metodolojik yaklaşımı öğretmektir. Pazarlama araştırması dersinde öğrenciler aynı zamanda pazarlama araştırması sürecinin adımlarını, örnekleme, örnekleme yöntemleri, örneklem hacminin büyüklüğü, veri toplama yöntemleri, pazarlamadaki temel araştırma konuları, pazarlama araştırmasında verileri analiz etmeyi ve rapor hazırlamayı öğrenirler.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Pazarlama alanda problemlerin belirleyebilir
  • Temel araştırma sistematiğini öğrenilmesi
  • Veri toplama yöntemlerinin bilinmesi
  • Pazarlama alanında kullanılan temel istatistiki analizlerin uygulanması
  • Arastirma raporu sunulmasi
Dersin İçeriği Pazarlama araştırmasının tanımı ve fonksiyonu, pazarlama araştırması süreci, araştırma sorusunun belirlenmesi ve hipotez önerileri, veri türleri, veri kaynakları, araştırma modelleri, keşifsel araştırma, tanımlayıcı araştırma, nedensel araştırma, örnekleme, ölçüm ve ölçekler, anket formu tasarımı, tanımlayıcı veri analizi, hipotez testleri, araştı

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Pazarlama Araştırmasına Giriş
2 Arastirma modeli olusturma ve hipotez yazimi Kitabın ilgili bolumleri
3 Veri türleri ve kaynakları Kitabin ilgili sayfalari
4 Grupların oluşturulması, Araştırma sorusunun belirlenmesi, Hipotezlerin Yazılması
5 Araştırma Tasarımları I- Keşifsel Araştırma Kitabın ilgili bölümleri
6 Arastirma Modelleri II- Tanımlayıcı Araştırma Kitabın ilgili bölümleri
7 Araştırma Modelleri III- Nedensel Araştırma Kitabin ilgili bölümleri
8 Ara Sınav
9 Örnekleme Kitabin ilgili bölümleri
10 Ölçüm ve ölçekler Kitabin ilgili bölümleri
11 Anket formu tasarımı Kitabin ilgili bölümleri
12 Veri analizi Kitabın ilgili bölümleri
13 Pazarlama Araştırması Raporu Kitabın ilgili bölümleri
14 Sunumlar
15 Sunumlar
16 Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. • Naresh K. Malhotra, Marketing Research: An Applied Orientation, Prentice-Hall, 2010, 6th edition.
2. • Ercan Gegez, Pazarlama Arastirmasi, Beta Yayinları

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler - -
Sunum - -
Projeler 1 40
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 25
Genel Sınav/Final Juri 1 35
Toplam 3 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 65
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 35
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Matematik, fen bilimleri ve hesaplama alanlarında yeterli bilgi birikimi kazanır; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, bilişim sistemleriyle ilgili mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilir. X
2 Karmaşık mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular.
3 Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygular.
4 Bilişim sistemleri mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirir, seçer ve kullanır; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
5 Karmaşık mühendislik problemlerinin veya bilişim sistemleri mühendisliği disiplinine özgü araştırma konularının incelenmesi için, deney tasarlar, deney yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar.
6 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde görev yapabilir; bireysel olarak çalışabilir.
7 a. Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; etkin rapor yazar ve yazılı raporları anlar, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilir, etkin sunum yapabilir, açık ve anlaşılır talimat verir ve alır. b. En az bir yabancı dil bilir.
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık kazanır; bilgiye erişebilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler.
9 a. Etik ilkelerine uygun davranır, mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanır. b. Bilişim sistemleri mühendisliği uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi edinir.
10 a. Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi edinir. b. Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık kazanır. c. Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi edinir.
11 a. Bilişim sistemleri mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi edinir. b. Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık kazanır.

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 15 1 15
Sunum/Seminer Hazırlama 1 15 15
Projeler 1 40 40
Raporlar
Ödevler
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 20 20
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 35 35
Toplam İş Yükü 173