AKTS - Anesteziyoloji ve Reanimasyon I

Anesteziyoloji ve Reanimasyon I (MED503) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Anesteziyoloji ve Reanimasyon I MED503 10 20 0 2 3
Ön Koşul Ders(ler)i
MED192, MED292, MED392
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü N/A
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Uzaktan, Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Tartışma, Uygulama-Alıştırma, Gözlem Örnek Olay İncelemesi, Sorun/Problem Çözme, Takım/Grup Çalışması, Rol Oynama/Dramatize Etme.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Hayatı tehdit eden durumlarda teşhis koyabilmek ve tedavi etmek için gerekli olan bilgi ve becerileri kazanmak, hastalara acil tedavi ve ileri yaşam desteği sağlamak, acil durumlarda ihtiyaç duyulan anestezi uygulamalarını bilmek ve hasta izlemini eksiksiz yapmak, anestezik ilaçlar hakkında bilgi sahibi olmak, yoğun bakımda kritik hasta yönetimi hakkında bilgi sahibi olmak, ağrı tedavisi konusunda bilgi ve beceri kazanmak.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Yaşamı tehdit eden hastalıklarda teşhis koyar ve tedaviyi eksiksiz olarak planlar
  • Kritik hastaların yaşamsal fonksiyonlarını takip eder
  • Solunum ve solunum yolu sorunları olan hastalar için ihtiyaç duyulan tedavi yöntemlerini bilir ve uygular
  • Kardiyopulmoner arrest tanısını koyar ve tedavisini planlar
  • Temel yaşam desteği ve ileri yaşam desteği uygulamalarını bilir.
  • Travma hastalarına ilk yardımı yapar ve gerekirse ileri yaşam desteği sağlar.
  • Acil durumlarda endikasyonları için kullanılan ilaçlar ile intravenöz sıvıları bilir ve uygular.
  • Genel anestezi, lokal anestezi ve bunların sonucunda ortaya çıkabilecek olan toksik belirtileri açıklar.
  • Ameliyathane ve yoğun bakım ünitesinde ekip çalışması yapar.
  • Şok fizyopatolojisini açıklar ve acil tedavi yaklaşımlarını uygular.
  • Akut solunum yetmezliği patofizyolojisini açıklar ve acil tedavi yaklaşımlarını uygular.
  • Sık karşılaşılan zehirlenme türlerini bilir ve genel tedavi prensiplerini açıklar.
  • Boğulma, elektrik çarpması, donma, anafilaksi ve hayvan ısırıkları için gerekli olan acil tedavi uygulamalarını bilir.
  • Akut ve kronik ağrılı hastanın hikayesini alır, fizik muayenesini yapar ve tedavisini planlar.
Dersin İçeriği Hipoksi, hipoksemi ve oksijen tedavisi; kardiyopulmoner resusitasyon; travmalı hastada ilk yardım ve ileri yaşam desteği; akut ve kronik ağrının nörofizyolojisi; genel anestezikler; beyin ölümü tanı kriterleri ve donör bakımı; lokal anestezikler ve toksisitesi; sepsis; akut solunum yetmezliği; suda boğulma, vurgun, elektrik çarpması ve donma; asit-baz dengesi; şok fizyopatolojisi; algoloji.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Hipoksi, hipoksemi ve oksijen tedavisi; kardiyopulmoner resusitasyon; kan ürünleri ve kan transfüzyonu; travmalı hastada ilk yardım ve ileri yaşam desteği; akut ve kronik ağrının nörofizyolojisi; kardiyopulmoner resustasyon. Genel anestezikler; beyin ölümü tanı kriterleri ve donör bakımı; lokal anestezikler ve toksisitesi -
2 Sepsis; akut solunum yetmezliği, suda boğulma, vurgun, elektrik çarpması ve donma; ameliyathanede pratik uygulama. Asit‐baz dengesi; şok fizyopatolojisi, türleri ve tedavisi; zehirlenmeler ve genel tedavi prensipleri, anafilaksi, hayvan ısırıklarına acil yaklaşım; algoloji ve reaminasyon pratiği. -

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Critical Care Medicine: Principles of Diagnosis and Management in the Adult (5th Edition); Joseph E. Parrillo, R. Phillip Dellinger; Elsevier, Philadelphia, 2019.
3. Textbook of Critical Care (8th Edition); Jean-Louis Vincent, Frederick A. Moore, Rinaldo Bellomo, John J. Marini; Elsevier, Philadelphia, 2022; ISBN: 978-0323759298.

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama 2 20
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler - -
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri - -
Genel Sınav/Final Juri 1 80
Toplam 3 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 20
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 80
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Temel ve klinik tıp bilimlerinden, davranış bilimlerinden ve sosyal bilimlerden edindiği bilgi, beceri ve tutumları bütünleştirerek sağlık hizmeti sunumunda kullanır. X
2 Biyopsikososyal bir yaklaşımla, sosyodemografik ve sosyokültürel geçmişlerini dikkate alarak, evrensel insani değerler, etik ilkeler ve mesleki görevlere odaklanarak; dil, din, ırk veya cinsiyete dayalı ayrımcılık uygulamadan hastalara sağlık hizmeti sunar. X
3 Sağlık hizmetlerini sunarken birey ve toplum sağlığını korumayı, iyileştirmeyi ve geliştirmeyi amaçlar. X
4 Sağlığın sürdürülmesi ve iyileştirilmesi için gerekli çalışmaları, sağlığı etkileyecek bireysel, toplumsal, toplumsal ve çevresel faktörleri dikkate alarak yapar. X
5 Hedef kitlesinin özelliklerini, gereksinimlerini ve beklentilerini belirleyerek sağlıklı/hasta bireylere, yakınlarına ve diğer sağlık çalışanlarına sağlık eğitimi verir. X
6 Sağlık hizmetleri sunarken önlem, teşhis, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde güvenli, akılcı ve etkili bir yaklaşım sergiler. X
7 Teşhis, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde girişimsel ve/veya girişimsel olmayan uygulamaları hastalar için güvenli ve etkili olacak şekilde uygular. X
8 Hastaların ve çalışanların sağlık ve güvenliğini göz önünde bulundurarak sağlık hizmeti sunar. X
9 Sağlık hizmetini sunarken, fiziksel ve sosyoekonomik ortamlardaki sağlığı etkileyecek bölgesel ve küresel değişiklikleri, kendisine başvuran hastaların bireysel özellik ve davranışlarındaki değişiklikleri dikkate alır. X
10 Görevlerini yerine getirirken iyi hekimlik uygulamalarını dikkate alır. X
11 Mesleki etik kurallar çerçevesinde görev ve sorumlulukları ile yasal hak ve yükümlülüklerini üstlenir. X
12 Birey ve toplum sağlığını korumak ve geliştirmek amacıyla sosyal güvenilirlik ve sorumluluk kavramlarını dikkate alarak sağlık hizmetlerinin sunulma biçimindeki iyileştirmeleri ifade eder. X
13 Sağlık politikalarının ve sağlık uygulamalarının halk sağlığı göstergeleri üzerindeki etkilerini değerlendirir ve gerektiğinde sağlık hizmetlerinin kalitesinin artırılmasına yardımcı olmak amacıyla değerlendirmelerini bilimsel ve sosyal ihtiyaçlar temelinde değiştirir. X
14 Sağlık hizmeti sunarken katılımcı ve iş birliği içinde sağlık ekibine liderlik eder. X
15 Sağlık ekibi içinde olumlu ilişkiler kurar ve gerektiğinde ekibindeki çeşitli pozisyonlara kolayca uyum sağlar. X
16 Hasta, hasta yakınları, sağlık çalışanları ve diğer meslek grupları ile kurum ve kuruluşlarla etkili iletişim kurar. X
17 Hizmet ettiği toplumla ilgili bilimsel çalışmalar planlar ve yürütür ve bu veya diğer çalışmalardan elde edilen sonuçları toplumun yararına kullanır. X
18 Mesleği ile ilgili güncel literatüre ulaşır ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. X
19 Sundukları sağlık hizmetini geliştirmek için doğru öğrenme kaynaklarını seçer ve kendi öğrenme sürecini düzenler. X
20 Mesleki yaşamı boyunca yeni bilgileri elde etme ve değerlendirme, yeni bilgileri mevcut bilgilerle bütünleştirme, aynı zamanda değişen koşullara uyum sağlama becerilerini gösterir. X

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 2 10 20
Laboratuar
Uygulama 2 20 40
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 20 20
Toplam İş Yükü 80