AKTS - Endüstriyel Odyoloji
Endüstriyel Odyoloji (AUDY304) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Endüstriyel Odyoloji | AUDY304 | 6. Dönem | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| N/A |
| Dersin Dili | İngilizce |
|---|---|
| Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt. |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı odyoloji biliminin endüstriyel alandaki uygulamalarına yönelik teknik ve teorik bilgilerin kazandırılmasıdır. |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | Gürültü kavramı, ölçüm prensipleri ve değerlendirilmesi, gürültüden teknik olarak korunma yöntemleri, işitme sağlığının izlenmesi, gürültünün insan sağlığı üzerine etkileri, kişisel korunma yöntemleri, gürültü ve gürültüden korunma ile ilgili yasal mevzuat. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Temel Terminoloji, Gürültü Tanımı ve Özellikleri | Noise and Hearing Chapter 1 |
| 2 | Sesin Akustik Özellikleri, SPL, SLM ve Gürültü Spektrumu | Noise and Hearing Chapter 1-2 |
| 3 | Gürültünün İşitsel Etkileri ve Özellikleri | Noise and Hearing Chapter 4 |
| 4 | Gürültünün İşitsel Olmayan Etkileri ve Özellikleri | Noise and Hearing Chapter 4 |
| 5 | İşitme Kaybı Risk Kriterleri: İşitme Kaybı, Yaşlanma ve Cinsiyet Farklılıkları | Noise and Hearing Chapter 5-6 |
| 6 | İşitme Ölçüm Teknikleri | Audiology: Diagnosis Chapter 4 |
| 7 | İşitme Ölçüm Teknikleri: TTS, PTS, ATS ve NIHL Tanımlamaları, Odyogram Tanımlaması ve Yorumlaması, Gürültüye Bağlı İşitme Kaybı Örnekleri ve Odyometrik Konfigürasyon | Audiology: Diagnosis Chapter 6, 7 |
| 8 | Genel Tekrar | |
| 9 | Ara Sınav | |
| 10 | İşitmenin Korunma Programları | Noise Control: A Primer Chapter 8 |
| 11 | İşitmenin Ölçülmesi; Temel İşlemler, ANSI Standartları; İzin Verilen Gürültü Düzeyleri, Odyometrik Kalibrasyon, Odyometrik Eşik Tespiti, Endüstriyel İşitme Kaybı ve Diğer İşitme Kayıplarından Farkları, Manuel ve Otomatik Odyometreler | Noise Control: A Primer Chapter 9 |
| 12 | İşitme Koruyucuları: Tipleri, Özellikleri, Konuşma Anlaşılılırlığı Üzerine Etkileri I | Noise and Hearing Chapter 12 |
| 13 | İşitme Koruyucuları: Tipleri, Özellikleri, Konuşma Anlaşılılırlığı Üzerine Etkileri II | Noise and Hearing Chapter 13 |
| 14 | Laboratuvar | Noise Control: A Primer Chapter 9 |
| 15 | Laboratuvar | Audiology: Diagnosis Chapter 9 |
| 16 | Final Sınavı |
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. Hosford-Dunn, H., Roeser, R. J., & Valente, M. (Eds.). (2007). Audiology: diagnosis. Thieme. |
|---|---|
| 2. Hinchcliffe, R., Luxon, L.M., Williams, R.G., Whurr (2001). Noise and Hearing, Publishers. | |
| 3. Behar, A., Chasin, M., Cheesman, M. (2000). Noise Control: A Primer. Singular Pub. Group. | |
| Diğer Kaynaklar | 4. Konu ile ilgili güncel makaleler |
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | - | - |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
| Ödevler | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 40 |
| Genel Sınav/Final Juri | - | - |
| Toplam | 1 | 40 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | X |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Odyolojik değerlendirme ve testler için gerekli cihazları tanır, kullanır ve uygulama becerisi kazanır. | X | ||||
| 2 | Odyoloji alanındaki kuramsal ve uygulamalı kavramları kullanarak değerlendirme, tanımlama ve planlama yapar. | X | ||||
| 3 | Bireysel farklılıkları, kültürel inançları ve sosyal etkileşimleri göz önünde bulundurarak saygılı bir yaklaşım sergiler. | X | ||||
| 4 | Edindiği bilgi ve becerileri etik prensiplere uygun şekilde uygular; gerektiğinde süreci değiştirme veya sonlandırma yetisine sahiptir. | X | ||||
| 5 | Toplum sağlığını koruma odaklı girişimlerde bulunur ve Odyoloji alanında sağlık politikalarının geliştirilmesine katkı sağlar. | X | ||||
| 6 | Odyoloji alanında hizmetleri etkin bir şekilde organize eder, kaliteyi artırmak için gerekli iş süreçlerini yönetir ve sorunlara çözüm üretir. | X | ||||
| 7 | Sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bağımsız mesleki ve akademik çalışmalarda bulunur, diğer meslek gruplarıyla etkin iletişim ve işbirliği içinde çalışır. | X | ||||
| 8 | Odyoloji alanında kaliteli hizmet ve araştırma için rapor hazırlar ve araştırma ile proje uygulamalarının tüm aşamalarına katılır. | X | ||||
| 9 | Bireylerin günlük yaşamdaki farklılıklarını ve bireysel ihtiyaçlarını belirler, ihtiyaçların karşılanma yollarını analiz edip yaşam kalitesini artıracak uygulamaları geliştirir | X | ||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 2 | 32 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | |||
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 15 | 15 |
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 30 | 30 |
| Toplam İş Yükü | 125 | ||
