AKTS - Endüstriyel Odyoloji
Endüstriyel Odyoloji (AUDY304) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Endüstriyel Odyoloji | AUDY304 | 6. Dönem | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu dersin amacı odyoloji biliminin endüstriyel alandaki uygulamalarına yönelik teknik ve teorik bilgilerin kazandırılmasıdır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Gürültü kavramı, ölçüm prensipleri ve değerlendirilmesi, gürültüden teknik olarak korunma yöntemleri, işitme sağlığının izlenmesi, gürültünün insan sağlığı üzerine etkileri, kişisel korunma yöntemleri, gürültü ve gürültüden korunma ile ilgili yasal mevzuat. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Temel Terminoloji, Gürültü Tanımı ve Özellikleri | Audiology: Diagnosis; Noise and Hearing; Noise Control: A Primer |
2 | Sesin Akustik Özellikleri, SPL, SLM ve Gürültü Spektrumu | Audiology: Diagnosis; Noise and Hearing; Noise Control: A Primer |
3 | Gürültünün İşitsel Etkileri ve Özellikleri | Audiology: Diagnosis; Noise and Hearing; Noise Control: A Primer |
4 | Gürültünün İşitsel Olmayan Etkileri ve Özellikleri | Audiology: Diagnosis; Noise and Hearing; Noise Control: A Primer |
5 | İşitme Kaybı Risk Kriterleri: İşitme Kaybı, Yaşlanma ve Cinsiyet Farklılıkları | Audiology: Diagnosis; Noise and Hearing; Noise Control: A Primer |
6 | İşitme Ölçüm Teknikleri | Audiology: Diagnosis; Noise and Hearing; Noise Control: A Primer |
7 | İşitme Ölçüm Teknikleri: TTS, PTS, ATS ve NIHL Tanımlamaları, Odyogram Tanımlaması ve Yorumlaması, Gürültüye Bağlı İşitme Kaybı Örnekleri ve Odyometrik Konfigürasyon | Audiology: Diagnosis; Noise and Hearing; Noise Control: A Primer |
8 | Genel Tekrar | |
9 | Ara Sınav | |
10 | İşitmenin Korunma Programları | Audiology: Diagnosis; Noise and Hearing; Noise Control: A Primer |
11 | İşitmenin Ölçülmesi; Temel İşlemler, ANSI Standartları; İzin Verilen Gürültü Düzeyleri, Odyometrik Kalibrasyon, Odyometrik Eşik Tespiti, Endüstriyel İşitme Kaybı ve Diğer İşitme Kayıplarından Farkları, Manuel ve Otomatik Odyometreler | Audiology: Diagnosis; Noise and Hearing; Noise Control: A Primer |
12 | İşitme Koruyucuları: Tipleri, Özellikleri, Konuşma Anlaşılılırlığı Üzerine Etkileri I | Audiology: Diagnosis; Noise and Hearing; Noise Control: A Primer |
13 | İşitme Koruyucuları: Tipleri, Özellikleri, Konuşma Anlaşılılırlığı Üzerine Etkileri II | Audiology: Diagnosis; Noise and Hearing; Noise Control: A Primer |
14 | Laboratuvar | |
15 | Laboratuvar | |
16 | Final Sınavı |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Hosford-Dunn, H., Roeser, R. J., & Valente, M. (Eds.). (2007). Audiology: diagnosis. Thieme. |
---|---|
2. Noise and hearing, Hinchcliffe, R., Luxon, L.M., Williams, R.G., Whurr Publishers, 2001 | |
3. Noise control: a primer, Behar, A., Chasin, M., Cheesman, M., Singular Pub. Group, 2000 | |
Diğer Kaynaklar | 4. Konu ile ilgili güncel makaleler |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 40 |
Genel Sınav/Final Juri | - | - |
Toplam | 1 | 40 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Odyolojik değerlendirme ve testler için gerekli cihazları tanır, kullanır ve uygulama becerisi kazanır. | X | ||||
2 | Odyoloji alanındaki kuramsal ve uygulamalı kavramları kullanarak değerlendirme, tanımlama ve planlama yapar. | X | ||||
3 | Bireysel farklılıkları, kültürel inançları ve sosyal etkileşimleri göz önünde bulundurarak saygılı bir yaklaşım sergiler. | X | ||||
4 | Edindiği bilgi ve becerileri etik prensiplere uygun şekilde uygular; gerektiğinde süreci değiştirme veya sonlandırma yetisine sahiptir. | X | ||||
5 | Toplum sağlığını koruma odaklı girişimlerde bulunur ve Odyoloji alanında sağlık politikalarının geliştirilmesine katkı sağlar. | X | ||||
6 | Odyoloji alanında hizmetleri etkin bir şekilde organize eder, kaliteyi artırmak için gerekli iş süreçlerini yönetir ve sorunlara çözüm üretir. | X | ||||
7 | Sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bağımsız mesleki ve akademik çalışmalarda bulunur, diğer meslek gruplarıyla etkin iletişim ve işbirliği içinde çalışır. | X | ||||
8 | Odyoloji alanında kaliteli hizmet ve araştırma için rapor hazırlar ve araştırma ile proje uygulamalarının tüm aşamalarına katılır. | X | ||||
9 | Bireylerin günlük yaşamdaki farklılıklarını ve bireysel ihtiyaçlarını belirler, ihtiyaçların karşılanma yollarını analiz edip yaşam kalitesini artıracak uygulamaları geliştirir | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 2 | 32 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 15 | 15 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 125 |