AKTS - Fizyoterapi ve Rehabilitasyona Giriş ve Etik Prensipler
Fizyoterapi ve Rehabilitasyona Giriş ve Etik Prensipler (PTR101) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Fizyoterapi ve Rehabilitasyona Giriş ve Etik Prensipler | PTR101 | 7. Dönem | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Beyin Fırtınası. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Fizyoterapi ve rehabilitasyon eğitiminin kapsamını, fizyoterapistin görev ve sorumluluklarını öğretmek, diğer ülkelerdeki fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarını tanıtmak, temel tıp etiği prensiplerini, hasta ve sağlık çalışanı haklarını, malpraktis kavramını öğretmektir. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Fizyoterapist ve rehabilitasyon kavramları, etik ve etik kurallar, hasta sağlık çalışanı, devlet ve kurumların görev ve hakları, fizyoterapistlik mesleğinin etik kuralları, bilim ve eğitim etiği. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Fizyoterapi – rehabilitasyon tanımı, Fizyoterapist tanımı ve eğitimi | Prof. Dr. Arzu Razak Özdinçler, 'Fizyoterapi ve Rehabilitasyona Giriş', İstanbul Tıp Kitapevi, 2016, Sayfa-11-12 |
2 | Fizyoterapide uygulama alanları ve örnekleri. | Prof. Dr. Arzu Razak Özdinçler, 'Fizyoterapi ve Rehabilitasyona Giriş', İstanbul Tıp Kitapevi, 2016, Sayfa 27-32 |
3 | Farklı ülkelerde fizyoterapi eğitimi | https://www.csp.org.uk/ https://www.apta.org/ https://www.erwcpt.eu/ |
4 | Farklı ülkelerde fizyoterapi eğitimi | https://www.csp.org.uk https://www.apta.org https://www.erwcpt.eu |
5 | Farklı ülkelerde fizyoterapistlik mesleği | https://www.csp.org.uk/ https://www.apta.org/ https://www.erwcpt.eu/ |
6 | Farklı ülkelerde fizyoterapistlik mesleği | https://www.csp.org.uk/ https://www.apta.org/ https://www.erwcpt.eu/ |
7 | Etik, Ahlak ve Deontoloji Kavramları | Kornblau, Barbara, and Ann Burkhardt. Ethics in rehabilitation: a clinical perspective. Routledge, 2024, Chapter 2, Ethics The Basics |
8 | Temel Tıp Etiği İlkeleri | Kornblau, Barbara, and Ann Burkhardt. Ethics in rehabilitation: a clinical perspective. Routledge, 2024, Chapter 2, Ethics The Basics |
9 | Fizyoterapistler için etik prensipler | Kornblau, Barbara, and Ann Burkhardt. Ethics in rehabilitation: a clinical perspective. Routledge, 2024.Chapter 5, Ethics and Research in Health and Rehabilitation, https://fizyoterapistler.org.tr/etik-prensipler |
10 | Etik Vaka Örnekleri | Kornblau, Barbara, and Ann Burkhardt. Ethics in rehabilitation: a clinical perspective. Routledge, 2024, Chapter 7, Analyzing Ethical Dilemmas |
11 | Etik Vaka Örnekleri | Kornblau, Barbara, and Ann Burkhardt. Ethics in rehabilitation: a clinical perspective. Routledge, 2024, Chapter 7, Analyzing Ethical Dilemmas |
12 | Etik ve Hukuk | Kornblau, Barbara, and Ann Burkhardt. Ethics in rehabilitation: a clinical perspective. Routledge, 2024, Chapter 3, Legal Issues in Ethical Decision Making |
13 | Hasta hakları ve sağlık çalışanı hakları | Kornblau, Barbara, and Ann Burkhardt. Ethics in rehabilitation: a clinical perspective. Routledge, 2024, Chapter 6, Ethics and the Law The Interface |
14 | Malpraktis | Kornblau, Barbara, and Ann Burkhardt. Ethics in rehabilitation: a clinical perspective. Routledge, 2024, Chapter 6, Ethics and the Law The Interface |
15 | Tartışma | Önceki konuların tekrar edilmesi |
16 | Genel Sınav |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Kornblau, Barbara, and Ann Burkhardt. Ethics in rehabilitation: a clinical perspective. Routledge, 2024. |
---|---|
2. Prof. Dr. Arzu Razak Özdinçler, 'Fizyoterapi ve Rehabilitasyona Giriş', İstanbul Tıp Kitapevi, 2016. | |
Diğer Kaynaklar | 3. https://fizyoterapistler.org.tr/etik-prensipler, https://www.csp.org.uk/ https://www.apta.org/ https://www.erwcpt.eu/ |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 1 | 30 |
Sunum | 1 | 30 |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | - | - |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 3 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 50 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 50 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Odyolojik değerlendirme ve testler için gerekli cihazları tanır, kullanır ve uygulama becerisi kazanır. | |||||
2 | Odyoloji alanındaki kuramsal ve uygulamalı kavramları kullanarak değerlendirme, tanımlama ve planlama yapar. | |||||
3 | Bireysel farklılıkları, kültürel inançları ve sosyal etkileşimleri göz önünde bulundurarak saygılı bir yaklaşım sergiler. | |||||
4 | Edindiği bilgi ve becerileri etik prensiplere uygun şekilde uygular; gerektiğinde süreci değiştirme veya sonlandırma yetisine sahiptir. | |||||
5 | Toplum sağlığını koruma odaklı girişimlerde bulunur ve Odyoloji alanında sağlık politikalarının geliştirilmesine katkı sağlar. | |||||
6 | Odyoloji alanında hizmetleri etkin bir şekilde organize eder, kaliteyi artırmak için gerekli iş süreçlerini yönetir ve sorunlara çözüm üretir. | |||||
7 | Sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bağımsız mesleki ve akademik çalışmalarda bulunur, diğer meslek gruplarıyla etkin iletişim ve işbirliği içinde çalışır. | |||||
8 | Odyoloji alanında kaliteli hizmet ve araştırma için rapor hazırlar ve araştırma ile proje uygulamalarının tüm aşamalarına katılır. | |||||
9 | Bireylerin günlük yaşamdaki farklılıklarını ve bireysel ihtiyaçlarını belirler, ihtiyaçların karşılanma yollarını analiz edip yaşam kalitesini artıracak uygulamaları geliştirir |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 1 | 6 | 6 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 1 | 6 | 6 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü | 50 |