AKTS - Bitirme Projesi
Bitirme Projesi (CEAC404) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bitirme Projesi | CEAC404 | Alan Seçmeli | 1 | 4 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Alan Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Tartışma, Deney, Soru Yanıt, Gözlem Örnek Olay İncelemesi. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu dersin amaç ve hedefleri ; Öğrencileri bir araştırma çalışmasında izlenen en ortak yöntemlerle tanıştırmak, öğrenim sırasında kazandırılan temel bilgileri, deneysel, bilgisayar destekli tasarım modelleme, optimizasyon ve simülasyon veya bir yayın araştırma yoluyla pratik bir araştırmaya entegre etmek ve uygulama becerisi kazandırmak, konuyla ilgili bilgi kaynaklarına ulaşma ve yararlanma deneyimi kazandırmak), yaptıkları projeyi (çalışmayı) poster ve yazılı olarak İngilizce sunma becerisi kazandırmaktır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | 7. ve 8. yarıyıllarda iki yarıyıl süren, veya o yarıyılın sonunda mezun olabilecek durumdaki öğrencilerin bir yarıyılda tamamladıkları bitirme projesi konusu öğretim üyeleri tarafından verilebileceği gibi, öğrenciler tarafından da önerilebilir ve farklı disiplinlerden öğretim üyelerinin danışmanlığı altında gerçekleştirilir. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Öğretim üyesinin öğrencilere Bitirme projesi'nin gerektirdiği teorik alt yapı konusunda bilgilendirmesi. Bitirme projesi konusunda öğrencilerin literatür çalışması. | |
2 | Bitirme projesi konusunda öğrencilerin literatür çalışması. | |
3 | Bitirme projesi konusunda öğrencilerin literatür çalışması. | |
4 | Yapılan literatür çalışmalarının danışman ile değerlendirilmesi. | Bitirme projesi'ni bilgisayar destekli tasarımı, simülasyon veya teorik olarak gerçekleştirecek olan öğrencilerin yol haritası çalışmaları. Bitirme projesi'ni deneysel bir çalışma şeklinde gerçekleştirecek olan öğrencilerin deney sistemlerini hazırlamaları. |
5 | Planın uygulamaya konması | |
6 | Yapılan çalışmaların ve alınan sonuçların Öğretim Üyesi ile değerlendirilmesi. | |
7 | Yapılan çalışmaların ve alınan sonuçların Öğretim Üyesi ile değerlendirilmesi. | |
8 | Yapılan çalışmaların ve alınan sonuçların Öğretim Üyesi ile değerlendirilmesi. | |
9 | Yapılan çalışmaların ve alınan sonuçların Öğretim Üyesi ile değerlendirilmesi. | |
10 | Yapılan çalışmaların ve alınan sonuçların Öğretim Üyesi ile değerlendirilmesi. | |
11 | Yapılan çalışmaların ve alınan sonuçların Öğretim Üyesi ile değerlendirilmesi. | |
12 | Yapılan çalışmaların ve alınan sonuçların Öğretim Üyesi ile değerlendirilmesi. | |
13 | Yapılan çalışmaların ve alınan sonuçların Öğretim Üyesi ile değerlendirilmesi. | |
14 | Yapılan çalışmaların ve alınan sonuçların Öğretim Üyesi ile değerlendirilmesi. | |
15 | Projenin poster sunumu | |
16 | Projenin bütün bölüme sözlü sunumu |
Kaynaklar
Diğer Kaynaklar | 1. Books, journal articles, reports |
---|
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | 1 | 50 |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | - | - |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 50 |
Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 71 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 29 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Matematik, fen bilimleri ve kimya mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olur ve bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi kazanır. | X | ||||
2 | Karmaşık kimya mühendisliği problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözme becerisi kazanır. Bu amaçlara uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygulayabilir. | X | ||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar. Bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygular. | X | ||||
4 | Kimya Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirir, seçer ve kullanır. Bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | X | ||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya kimya mühendisliği disiplinine özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlar, deney yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. | X | ||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi ve bireysel çalışma becerisi kazanır. | X | ||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar ve en az bir yabancı dil bilgisi kazanır. Etkin rapor yazar ve yazılı raporları anlar, tasarım ve üretim raporları hazırlar. Etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi kazanır. | X | ||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini edinir; bilgiye erişir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | X | ||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranır, mesleki ve etik sorumluluk bilinci edinir; kimya mühendisliği uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibi olur. | X | ||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi edinir. Girişimcilik, yenilikçilik hakkında fikir sahibidir ve sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibi olur. | X | ||||
11 | Kimya mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi sahibidir. Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık sahibidir. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 5 | 80 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | 14 | 2 | 28 |
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | |||
Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 10 | 10 |
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 128 |