AKTS - Bitirme Projesi

Bitirme Projesi (CEAC404) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Bitirme Projesi CEAC404 Alan Seçmeli 1 4 0 3 5
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü Alan Seçmeli Dersler
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Tartışma, Deney, Soru Yanıt, Gözlem Örnek Olay İncelemesi.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Bölüm Hocaları (Department Faculty Members)
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Bu dersin amaç ve hedefleri ; Öğrencileri bir araştırma çalışmasında izlenen en ortak yöntemlerle tanıştırmak, öğrenim sırasında kazandırılan temel bilgileri, deneysel, bilgisayar destekli tasarım modelleme, optimizasyon ve simülasyon veya bir yayın araştırma yoluyla pratik bir araştırmaya entegre etmek ve uygulama becerisi kazandırmak, konuyla ilgili bilgi kaynaklarına ulaşma ve yararlanma deneyimi kazandırmak), yaptıkları projeyi (çalışmayı) poster ve yazılı olarak İngilizce sunma becerisi kazandırmaktır.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Herhangi bir kimya mühendisliği problemini çözmek üzere daha önce öğrendikleri matematik, temel bilim ve mühendislik bilgilerini kullanir.
  • Kimya Mühendisliğinin kapsadığı bir konuda bilgiyi derler, ve/ veya bir süreci veya sürecin bir parçasını tasarlar veya benzetim kurar.
  • Deneysel çalışma planlar, ve/veya deneysel verileri ilişkilendirir veya ilişki türetebilir.
  • Poster ve sözlü sunu hazırlar ve İngilizce bir tez sunar.
  • Verilen bir program dahilinde çalışma disiplinini gerçekleştirir.
Dersin İçeriği 7. ve 8. yarıyıllarda iki yarıyıl süren, veya o yarıyılın sonunda mezun olabilecek durumdaki öğrencilerin bir yarıyılda tamamladıkları bitirme projesi konusu öğretim üyeleri tarafından verilebileceği gibi, öğrenciler tarafından da önerilebilir ve farklı disiplinlerden öğretim üyelerinin danışmanlığı altında gerçekleştirilir.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Öğretim üyesinin öğrencilere Bitirme projesi'nin gerektirdiği teorik alt yapı konusunda bilgilendirmesi. Bitirme projesi konusunda öğrencilerin literatür çalışması.
2 Bitirme projesi konusunda öğrencilerin literatür çalışması.
3 Bitirme projesi konusunda öğrencilerin literatür çalışması.
4 Yapılan literatür çalışmalarının danışman ile değerlendirilmesi. Bitirme projesi'ni bilgisayar destekli tasarımı, simülasyon veya teorik olarak gerçekleştirecek olan öğrencilerin yol haritası çalışmaları. Bitirme projesi'ni deneysel bir çalışma şeklinde gerçekleştirecek olan öğrencilerin deney sistemlerini hazırlamaları.
5 Planın uygulamaya konması
6 Yapılan çalışmaların ve alınan sonuçların Öğretim Üyesi ile değerlendirilmesi.
7 Yapılan çalışmaların ve alınan sonuçların Öğretim Üyesi ile değerlendirilmesi.
8 Yapılan çalışmaların ve alınan sonuçların Öğretim Üyesi ile değerlendirilmesi.
9 Yapılan çalışmaların ve alınan sonuçların Öğretim Üyesi ile değerlendirilmesi.
10 Yapılan çalışmaların ve alınan sonuçların Öğretim Üyesi ile değerlendirilmesi.
11 Yapılan çalışmaların ve alınan sonuçların Öğretim Üyesi ile değerlendirilmesi.
12 Yapılan çalışmaların ve alınan sonuçların Öğretim Üyesi ile değerlendirilmesi.
13 Yapılan çalışmaların ve alınan sonuçların Öğretim Üyesi ile değerlendirilmesi.
14 Yapılan çalışmaların ve alınan sonuçların Öğretim Üyesi ile değerlendirilmesi.
15 Projenin poster sunumu
16 Projenin bütün bölüme sözlü sunumu

Kaynaklar

Diğer Kaynaklar 1. Books, journal articles, reports

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler - -
Sunum 1 50
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri - -
Genel Sınav/Final Juri 1 50
Toplam 2 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 71
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 29
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık/Alan Dersleri X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Matematik, fen bilimleri ve kimya mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olur ve bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi kazanır. X
2 Karmaşık kimya mühendisliği problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözme becerisi kazanır. Bu amaçlara uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygulayabilir. X
3 Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar. Bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygular. X
4 Kimya Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirir, seçer ve kullanır. Bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. X
5 Karmaşık mühendislik problemlerinin veya kimya mühendisliği disiplinine özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlar, deney yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. X
6 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi ve bireysel çalışma becerisi kazanır. X
7 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar ve en az bir yabancı dil bilgisi kazanır. Etkin rapor yazar ve yazılı raporları anlar, tasarım ve üretim raporları hazırlar. Etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi kazanır. X
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini edinir; bilgiye erişir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. X
9 Etik ilkelerine uygun davranır, mesleki ve etik sorumluluk bilinci edinir; kimya mühendisliği uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibi olur. X
10 Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi edinir. Girişimcilik, yenilikçilik hakkında fikir sahibidir ve sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibi olur. X
11 Kimya mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi sahibidir. Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık sahibidir.

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 5 80
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj 14 2 28
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Sunum/Seminer Hazırlama 1 10 10
Projeler
Raporlar
Ödevler
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 10 10
Toplam İş Yükü 128