AKTS - Küreselleşme ve Demokrasi
Küreselleşme ve Demokrasi (KAM421) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Küreselleşme ve Demokrasi | KAM421 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Derste, küreselleşmenin tanımı, ideolojik ve felsefi arka planı ile bu olguya farklı yaklaşımlara yer verilecektir. Ulus-devlet anlayışının dönüşümü ve küreselleşme ile bağlantısı üzerinde durulacaktır. Aynı zamanda küreselleşmenin farklı boyutları incelenecek ve küreselleşme sürecinde ulus-devlet modelinin analizi yapılacaktır. Bir küreselleşme örneği olarak Avrupa Birliği deneyimi ve bunun demokratikleşme ile olan ilişkisi irdelenecektir. Türkiye’nin demokratikleşme süreci ve AB üyeliği süreci birlikte ele alınarak AB koşulsallığının demokratikleşmeye etkileri tartışılacaktır. Küreselleşmenin kamu yönetimi yaklaşımlarına yansımaları da dahil olmak üzere Türkiye’nin kamusal düzeni ve politika yapım süreçleriyle etkileşimi irdelenecektir. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | No data provided |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | |
2 | Küresel Siyaset | Heywood A (2011). Küresel Siyasetle Tanışma. İçinde: Küresel Siyaset, Çev. N Uslu ve H Özdemir, Ankara: Adres Yayınları, sf. 28-53. (Bölüm 1) |
3 | Küreselleşmenin Tarihsel Gelişimi | Heywood A (2011). Tarihsel Bağlam. İçinde: Küresel Siyaset, Çev. N Uslu ve H Özdemir, Ankara: Adres Yayınları, sf. 55-84. (Bölüm 2) |
4 | Küreselleşmeye Kuramsal Yaklaşım | Heywood A (2011). Küresel Siyaset Teorileri. İçinde: Küresel Siyaset, Çev. N Uslu ve H Özdemir, Ankara: Adres Yayınları, sf. 85-118. (Bölüm 3) |
5 | Küresel Ekonomi | Heywood A (2011). Küresel Çağda Ekonomi. İçinde: Küresel Siyaset, Çev. N Uslu ve H Özdemir, Ankara: Adres Yayınları, 119-148. (Bölüm 4) |
6 | Küreselleşme, Devlet ve Toplum | Heywood A (2011). Küresel Çağda Devlet ve Dış Politika VE Küresel Çağda Toplum. İçinde: Küresel Siyaset, Çev. N Uslu ve H Özdemir, Ankara: Adres Yayınları, 149-199. (Bölüm 5 ve 6) |
7 | Küreselleşme Sürecinde Ulus-Devlet | Heywood A (2011). Küresel Çağda Ulus. İçinde: Küresel Siyaset, Çev. N Uslu ve H Özdemir, Ankara: Adres Yayınları, 201-226. |
8 | Ara Sınav | |
9 | Avrupa Birliği Örneği ve Demokratikleşme | Saatçioğlu, B. (2012) Avrupa Birliği ve Demokratikleşme. İçinde: B Akçay ve İ Göçmen (der), Avrupa Birliği, Ankara: Seçkin, 683-704. |
10 | AB Koşulsallığı ve Demokrasi | Usul, Ali R. (2008). “Avrupa Birliği’nin Demokrasi/Siyasi Şartlılığında Çekme-İtme Dengesi ve Bu Dengenin Bozulması.” Uluslararası İlişkiler, 5 (17), s.105-125. |
11 | Türkiye’nin AB’ye üyeliği ve Demokratikleşme | Özer, Yonca. (2015). “AB’ye üyelik Sürecinde Türkiye’de Demokratikleşme.” Marmara Avrupa Araştırmaları Dergisi, 23 (2), s. 143-168. |
12 | Avrupalılaşma ve Demokratikleşmeye Etkisi | Uğur, Ö. ve M. Aksoy. (2015). “Avrupalılaşma Kavramı ve Türkiye’nin Demokratikleşme Sürecine Etkisi.” KTÜ SBE Sosyal Bilgisi Dergisi, (10), s. 163-180. |
13 | Küreselleşmenin Sorunları ve Geleceği | Heywood, A. (2011). Küresel Gelecek İmajları. İçinde: Küresel Siyaset, Çev. N Uslu ve H Özdemir, Ankara: Adres Yayınları, 597-618. |
14 | Covid-19, Küreselleşme ve Demokrasi Güncel Tartışmalar |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Heywood, Andrew. 2011. Küresel Siyaset. Ankara: Adres Yayınları |
---|---|
Diğer Kaynaklar | 2. Günsoy, Bülent. 2006. Küreselleşme. Ankara: Başak Matbaacılık. |
3. Hobsbawm, Eric. 2008. Küreselleşme, Demokrasi ve Terörizm. İstanbul: Agora Kitaplığı. | |
4. Karadeli, Cem (ed.). 2005. Küreselleşme ve Alternatif Küreselleşme. Ankara: Phoenix Yayınevi. | |
5. Smith, Anthony D. 2002. Küresel Çağda Milletler ve Milliyetçilik. İstanbul: Everest Yayınları. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 3 | 30 |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 5 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Siyaset biliminin ve kamu yönetiminin temel kavramlarını, kuramlarını ve yöntemlerini öğrenir; bu bilgi birikimini ulusal ve küresel düzeydeki siyasal gelişmelerin neden-sonuç ilişkilerini analiz etmek için kullanır. | |||||
2 | Siyasaların yerel, ulusal, bölgesel ve/veya küresel düzeyde, gerçek yaşamda nasıl oluşturulup uygulandığını kavrar; bu süreçlerde rol oynayan önemli kurumları ve aktörleri tanır ve kamu yönetiminde işleyişi bilir. | X | ||||
3 | Siyaset bilimi ve kamu yönetimi disiplinleriyle ilişkili diğer alanlar hakkında (uluslararası ilişkiler, sosyoloji, psikoloji, kültürel çalışmalar, iktisat, hukuk, tarih gibi) temel düzeyde bilgi sahibi olur, ve böylece, yaşamın farklı alanları arasındaki ilişkileri dikkate alıp bağlantıları kuran disiplinler arası bir kavrayışa sahip olur. | X | ||||
4 | Siyaset bilimi ve kamu yönetimi alanında kullanılabilecek nicel ve nitel araştırma tekniklerini, faydalı olabilecek yazılım, donanım ve/veya teknik araçların kullanımını öğrenir; bunların alanda uygulama becerisinin geliştirilmesine yönelik olarak araştırma/proje tasarlama ve yürütme deneyimlerini kazanır. | |||||
5 | Eleştirel analitik düşüncenin, entelektüel tartışmanın ve yaşam boyu öğrenmenin teşvik edilmesiyle açık fikirli davranma, ayrımcılıktan uzak durma ve farklı bakış açılarına duyarlı ve saygılı olma yetilerini geliştirir, böylece ortaklaşa hareket etmeye yönelik becerilerini güçlendirir. | |||||
6 | Kamu yönetimi, siyaset ve ilgili tüm alanlarda iş etiğinin kavranarak karar verme ve inisiyatif alma, iş tamamlama ve zaman yönetimi yetkinliklerini geliştirir. | |||||
7 | İletişim becerilerini, sözlü ve yazılı ifadesini, sunum tekniklerini geliştirir; siyaset bilimi ve kamu yönetimi disiplinleri üzerine akademik bir yazı yazabilmenin gerektirdiği yazım ilkelerini ve usullerini öğrenir. | |||||
8 | Siyaset bilimi ve kamu yönetimi disiplinlerinde İngilizce terminolojiye hakim olur ve İngilizce yazılmış çalışmaları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisinin kazanır, böylece çeşitli ülkelerdeki güncel siyasal gelişmeleri ve olayları karşılaştırmalı olarak analiz eder. | |||||
9 | Hem Türkiye hem dünya siyasi tarihini, dönemleri, önemli dönüm noktaları ve aktörleri bakımından bilir, böylece güncel politik ve yönetimsel meselelerde ülkelerin toplumsal-tarihsel arka planlarının etkisini kavrar. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 2 | 28 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 3 | 10 | 30 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 150 |