AKTS - Seminer I
Seminer I (LAW355) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Seminer I | LAW355 | Alan Seçmeli | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| N/A |
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Türü | Alan Seçmeli |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri. |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | Öğrencilerin akademik yazım becerilerini geliştirmek |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | Akademik makale yazımında dikkat edilmesi gerekenler, araştırma ve yazım teknikleri |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Dersin amacı, yöntemi ve çıktıları hakkında bilgilendirme | Howard Becker, Sosyal Bilimcilerin Yazma Çilesi, Heretik Yayıncılık, Ankara, 2013 |
| 2 | Araştırma yapma ve veritabanı kullanma hakkında bilgilendirme, konu seçimi hakkında bilgilendirme | Howard Becker, Sosyal Bilimcilerin Yazma Çilesi, Heretik Yayıncılık, Ankara, 2013 |
| 3 | Bir makale yazmaya başlarken: Atıf ve alıntı kuralları, intihal, kaynakça hazırlama, başlıklandırma, kısaltma kullanma, mahkeme kararları ve kanunlara atıf yapma kuralları | Howard Becker, Sosyal Bilimcilerin Yazma Çilesi, Heretik Yayıncılık, Ankara, 2013 |
| 4 | Giriş ve sonuç kısmının anlamı, öğrencilerin önerdiği/seçtiği konuların tartışılması | Howard Becker, Sosyal Bilimcilerin Yazma Çilesi, Heretik Yayıncılık, Ankara, 2013 |
| 5 | Öğrencilerin yazdığı başlıkların sınıfta birlikte incelenmesi ve öneriler geliştirilmesi | Howard Becker, Sosyal Bilimcilerin Yazma Çilesi, Heretik Yayıncılık, Ankara, 2013 |
| 6 | Öğrencilerin hazırladığı giriş bölümlerinin sınıfla incelenerek öneriler geliştirilmesi | Howard Becker, Sosyal Bilimcilerin Yazma Çilesi, Heretik Yayıncılık, Ankara, 2013 |
| 7 | ARASINAV | |
| 8 | Öğrencilerin hazırladığı giriş bölümlerinin sınıfla incelenerek öneriler geliştirilmesi (2), sunum yaparken dikkat edilmesi gerekenler, sunum takviminin kesinleşmesi | Howard Becker, Sosyal Bilimcilerin Yazma Çilesi, Heretik Yayıncılık, Ankara, 2013 |
| 9 | Sunumlar ve sınıfta sunumların değerlendirilmesi | Howard Becker, Sosyal Bilimcilerin Yazma Çilesi, Heretik Yayıncılık, Ankara, 2013 |
| 10 | Sunumlar ve sınıfta sunumların değerlendirilmesi | Howard Becker, Sosyal Bilimcilerin Yazma Çilesi, Heretik Yayıncılık, Ankara, 2013 |
| 11 | Sunumlar ve sınıfta sunumların değerlendirilmesi | Howard Becker, Sosyal Bilimcilerin Yazma Çilesi, Heretik Yayıncılık, Ankara, 2013 |
| 12 | Sunumlar ve sınıfta sunumların değerlendirilmesi | Howard Becker, Sosyal Bilimcilerin Yazma Çilesi, Heretik Yayıncılık, Ankara, 2013 |
| 13 | Sunumlar ve sınıfta sunumların değerlendirilmesi | Howard Becker, Sosyal Bilimcilerin Yazma Çilesi, Heretik Yayıncılık, Ankara, 2013 |
| 14 | Sunumlar ve sınıfta sunumların değerlendirilmesi | Howard Becker, Sosyal Bilimcilerin Yazma Çilesi, Heretik Yayıncılık, Ankara, 2013 |
| 15 | Sunumlar ve sınıfta sunumların değerlendirilmesi | Howard Becker, Sosyal Bilimcilerin Yazma Çilesi, Heretik Yayıncılık, Ankara, 2013 |
| 16 | genel değerlendirme |
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. Howard Becker, Sosyal Bilimcilerin Yazma Çilesi, Heretik Yayıncılık, Ankara, 2013 |
|---|
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | 1 | 20 |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
| Ödevler | 1 | 40 |
| Sunum | 1 | 40 |
| Projeler | - | - |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | - | - |
| Genel Sınav/Final Juri | - | - |
| Toplam | 3 | 100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 40 |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 60 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | X |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Hukukun evrensel ilkelerini benimsemiş bir hukukçu olarak hukukun temel kavramlarını ve normlarını anlar, karşılaştırır ve yorumlar. | X | ||||
| 2 | Hukuk teorisini ve uygulamadaki sorunları, gerektiğinde eleştirel bir bakış açısı ile tespit ve analiz ederek, hukuk kurallarını uygulamak suretiyle problemleri çözümler. | X | ||||
| 3 | Hukukun fonksiyonlarını, bunları açıklamak ve uygulamaya dökmek suretiyle, anlar, planlar uygulamaya ve koordine etmeye katkı sağlar. | X | ||||
| 4 | Özel ve kamu hukuku alanlarının stratejik, taktiksel ve uygulamaya yönelik boyutlarını anlar. | X | ||||
| 5 | Özel ve kamu hukuku alanlarının yerel, ulusal, uluslararası, küresel ve uluslarüstü boyutlarını anlar. | X | ||||
| 6 | Hukukun modern metodlarını ve ayırımlarını anlar. | X | ||||
| 7 | Disiplin içi ve disiplinlerarası takım çalışmalarında başarıyla bulunabilir. | X | ||||
| 8 | Öğrenme ve girişim konularında açık görüşlü bir tutum sahibi olur. | X | ||||
| 9 | Sosyal sorumluluk bilinci çerçevesinde hukuk etiğine ve mesleğine ilişkin kuralları özümser ve bunlara uyar. | X | ||||
| 10 | Türkçe’yi gerek sözlü gerek de yazılı olarak etkin kullanabilir ve hukuk disiplini ile ilgili bir kariyer için zorunlu olan iletişim yeteneğine sahip olur. | X | ||||
| 11 | Hukuk devleti ilkesine ve adalet idealine bağlı olarak hukuki ve sosyal sorunlar üzerinde eleştirel ve yaratıcı düşünebilir. | X | ||||
| 12 | Hukukun ulusal ve uluslararası boyutlarını, mahkeme içtihatları ve uygulamaları takip etmek suretiyle anlar ve uygular. | X | ||||
| 13 | Yazılı veya sözlü bir akademik çalışmayı akademik etik ve kurallar çerçevesinde hazırlar ve sunar. | X | ||||
| 14 | Hukuki problemlerin çözümünde mesleğe ilişkin bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | X | ||||
| 15 | Yabancı dil bilgisini pekiştirir ve hukuk terminolojisine hâkim olur. | X | ||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | |||
| Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 15 | 15 |
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | 1 | 30 | 30 |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | |||
| Toplam İş Yükü | 77 | ||
