AKTS - Almanca II
Almanca II (GER202) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Almanca II | GER202 | Alan Dışı Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 | 
| Ön Koşul Ders(ler)i | 
|---|
| GER201 | 
| Dersin Dili | Almanca | 
|---|---|
| Dersin Türü | Seçmeli Dersler | 
| Dersin Seviyesi | Lisans | 
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze | 
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme, Takım/Grup Çalışması, Rol Oynama/Dramatize Etme. | 
| Dersin Öğretmen(ler)i | 
                        
  | 
                
| Dersin Amacı | Dersin genel amacı, GER201 dersinin devamı niteliğinde öğrencilere Avrupa Ortak Dil Çerçevesi’ ne göre A1* (Başlangıç Düzeyinde) seviyesinde iletişim kurmalarına yardımcı olacak temel Almanca dil becerilerini kazandırmaktır. | 
| Dersin Eğitim Çıktıları | 
                        Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  | 
                
| Dersin İçeriği | Başlangıç düzeyinde iletişim kurmaya yardımcı olacak kelime bilgisi, dilbilgisi ve iletişimsel beceriler; ulaşım, seyahat, tarihler, tatiller, para ve alışveris konuları. | 
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Oryantasyon | Ders tanıtım kitapçığı | 
| 2 | Modül 5 / Ders 13 Wir suchen das Hotel Maritim Duyma: Yol Tarifleri / Konuşma: yönler; birinden yardım isteme / Şehirdeki kurumlar ve yerler / Yer belirten edatlar | Ders kitabı 9-12 | 
| 3 | Modül 5 / Ders 14 Wie findest du Ottos Haus? Konuşma: ev açıklama ve değerlendirme / Okuma: ev ilanları / Yazma: E posta yaz / İyelik zamirleri | Ders kitabı 13-16 | 
| 4 | Modül 5 / Ders 15 In Giesing wohnt das Leben Konuşun: bir yeri değerlendirme / Okuma: Blog / Dativ alan fiiller ve kişi zamirleri / | Ders kitabı 17-19 | 
| 5 | Modül 6 / Ders 16 Wir haben hier ein Problem Dinleme / konuşma: yardım önerme; yardım isteme; özür dilemek / Okuma / Yazma: E-posta: randevu alma ve erteleme / Zaman belirten edatlar. vor, nach, in, für | Ders kitabı 25- 28 | 
| 6 | Modül 6 / Ders 17 Wer will Popstar werden? Konuşma: dilekleri ifade etme ve planlar hakkında konuşma / Okuma: gazete metni / Yazma: yaratıcı yazma / Edatlar: mit ve ohne / Modalverb: wollen | Ders kitabı 29-32 | 
| 7 | Modül 6 / Ders 18 Geben Sie ihm doch diesen Tee! Dinleme / konuşma: ağrıyı tanımlama; Tavsiye verme; hastalıklar hakkında konuşma / Okuma: Kılavuz / Emir cümleleri (Sie) / Modalverb: sollen | Ders kitabı 33-36 | 
| 8 | ARASINAV | |
| 9 | Modül 7 / Ders 19 Der hatte doch keinen Bauch! Konuşma: insanları tanımlama; şaşırmak / Geçmiş zaman: war, hatte / Ayrılamayan fiiler (geçmiş) / -ung kelime oluşu | Ders kitabı 41-43 | 
| 10 | Modül 7 / Ders 20 Komm sofort runter! Konuşma: İstekler ve yönlendirmeler / Okuma: Günlük / Yazma: Eposta / Emir cümleleri (du/ihr) / Kişi zamirleri (i-hali) | Ders kitabı 45- 47 | 
| 11 | Modül 7 / Ders 21 Bei Rot musst du stehen, bei Grün darfst du gehen Konuşma: kişinin fikrini ifade etmesi; kurallar hakkında konuşma / Okuma: gazete sütunu / Modalverb: dürfen, müssen | Ders kitabı 49- 51 | 
| 12 | Modül 8 / Ders 22 Am besten sind seine Schuhe! Dinleme / konuşma: giysiler hakkında konuşma ve onları değerlendirme; İfadeleri güçlendirme / Okuma: forum gönderileri / Komparativ - Karşılaştırma | Ders kitabı 57-58 | 
| 13 | Modül 8 / Ders 23 Ins Wasser gefallen? Konuşma: nedenler belirtmek; hava durumu hakkında konuşma Okuma: Blog Yazma: Kartpostal denn Bağlacı -los kelime oluşumu | Ders kitabı 61-64 | 
| 14 | Modül 8 / Ders 24 Ich würde am liebsten jeden Tag feiern Konuşma: dilekleri ifade etmek; / Okuma: tebrik: davetiyeler / Dilek kipi: würde / Sıra belirten sayılar | Ders kitabı 65-68 | 
| 15 | GENEL TEKRAR | |
| 16 | FİNAL SINAVI | 
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. Menschen A1.2/Kursbuch Arbeitsbuch | 
|---|---|
| Diğer Kaynaklar | 2. MDB Diğer Dil öğretim görevlileri tarafından hazırlanan ek materyaller | 
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı | 
|---|---|---|
| Devam/Katılım | - | - | 
| Laboratuar | - | - | 
| Uygulama | - | - | 
| Alan Çalışması | - | - | 
| Derse Özgü Staj | - | - | 
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - | 
| Ödevler | 2 | 30 | 
| Sunum | - | - | 
| Projeler | - | - | 
| Rapor | - | - | 
| Seminer | - | - | 
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 | 
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 | 
| Toplam | 4 | 100 | 
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 | 
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 | 
| Toplam | 100 | 
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | X | 
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | 
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Matematik ve fiziğin temel konularını anlar ve uygular | |||||
| 2 | Temel elektrik ve elektronik devre kavramlarını teorik ve pratik olarak bilir ve uygular | |||||
| 3 | Bilgisayar yapısını, veri yollarını ve hava aracının analog ve sayısal cihazlarını ayrıntılı bir şekilde bilir | |||||
| 4 | Hava aracı malzeme ve donanımlarını tanır ve bu bilgileri bakım-onarımda kullanır. | |||||
| 5 | Tüm aviyonik cihazların montajını yapar, arızalarını giderir, sökümü ve değişimini yapar ve de testlerinini yapar. | |||||
| 6 | Hava aracı elektrik ve elektronik sistemleri ve bileşenlerinin bakım, onarım ve yenileme standartlarını bilir ve bunları uygular. | |||||
| 7 | Aviyonik bakım uygulamaları için gerekli olan teknik, beceri ve modern bakım araçlarını kullanır. | |||||
| 8 | Değişken disiplinli ortamlarda çalışır; bireysel ve takım çalışması becerisine sahip olur. | X | ||||
| 9 | Çok dilli ortamlarda ( İngilizce, Türkçe vb.) sözlü ve yazılı olarak etkin bir şekilde iletişim kurar. | |||||
| 10 | Hayat boyu öğrenmenin gerekliliğini kavrar ve buna adapte olur; bilgiye ulaşmak için gerekli araçları kullanır, bilim ve teknolojideki yenilikleri takip eder. | X | ||||
| 11 | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur. | |||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü | 
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 | 
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 2 | 32 | 
| Sunum/Seminer Hazırlama | |||
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | 2 | 5 | 10 | 
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 5 | 5 | 
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 5 | 5 | 
| Toplam İş Yükü | 100 | ||
