AKTS - Elektrik Sistemleri (Modül 13-10)
Elektrik Sistemleri (Modül 13-10) (AEE316) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Elektrik Sistemleri (Modül 13-10) | AEE316 | 6. Dönem | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | 
| Ön Koşul Ders(ler)i | 
|---|
| N/A | 
| Dersin Dili | İngilizce | 
|---|---|
| Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri | 
| Dersin Seviyesi | Lisans | 
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze | 
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | . | 
| Dersin Öğretmen(ler)i | 
                        
  | 
                
| Dersin Amacı | Dersin temel amacı, öğrencilerin SHY-66 Modül 13’ün ihtiyaçları doğrultusunda, hava aracı aerodinamiği, yapı ve sistemleri alt konularını anlayabilmelerini sağlamaktır. | 
| Dersin Eğitim Çıktıları | 
                        Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  | 
                
| Dersin İçeriği | Bataryaların Takılması ve Çalışması, DC güç üretimi, AC güç üretimi, Acil durum güç üretimi, Voltaj regülasyonu / ayarlaması, Güç dağıtımı, Enversörler (inverter'ler), transformatörler, redresörler, Devre koruması, Harici güç / Yer gücü, Elektronik acil durum ekipmanı gereklilikleri, Kabin eğlence ekipmanları. | 
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Bataryaların Takılması | Batarya şarj döngüsü analizi | 
| 2 | Bataryaların Çalışması | Güç depolama prensiplerini kavrama | 
| 3 | DC güç üretimi | Doğru akım devrelerini inceleme | 
| 4 | DC güç üretimi | Jeneratör çalışma mantığını öğrenme | 
| 5 | AC güç üretimi | Alternatif akım esaslarını okuma | 
| 6 | AC güç üretimi | Alternatör tiplerini karşılaştırma | 
| 7 | AC güç üretimi | Frekans ve faz kontrolü okuması | 
| 8 | ARA SINAV | Geçmiş 7 haftayı tekrarlama | 
| 9 | Acil durum güç üretimi | Yedek güç kaynaklarını araştırma | 
| 10 | Voltaj regülasyonu / ayarlaması | Regülatör devre yapısını anlama | 
| 11 | Güç dağıtımı | Busbar yapılarını araştırma | 
| 12 | Güç dağıtımı | Güç şebekesi diyagramı inceleme | 
| 13 | İnvertörler, transformatörler, redresörler | AC/DC dönüşüm mantığını kavrama | 
| 14 | Devre koruması | Sigorta/Kesici türlerini listeleme | 
| 15 | Harici güç / Yer gücü | Yer hizmetleri ve APU prensipleri | 
| 16 | Final Sınavı | Genel dönem tekrarı yapma | 
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. ICAT Module 13 | 
|---|---|
| 2. TTS Module 13 | 
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı | 
|---|---|---|
| Devam/Katılım | 14 | 30 | 
| Laboratuar | - | - | 
| Uygulama | - | - | 
| Alan Çalışması | - | - | 
| Derse Özgü Staj | - | - | 
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - | 
| Ödevler | - | - | 
| Sunum | - | - | 
| Projeler | - | - | 
| Rapor | - | - | 
| Seminer | - | - | 
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 | 
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 | 
| Toplam | 16 | 100 | 
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 | 
| Toplam | 100 | 
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | X | 
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | 
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Matematik ve fiziğin temel konularını anlar ve uygular | |||||
| 2 | Temel elektrik ve elektronik devre kavramlarını teorik ve pratik olarak bilir ve uygular | X | ||||
| 3 | Bilgisayar yapısını, veri yollarını ve hava aracının analog ve sayısal cihazlarını ayrıntılı bir şekilde bilir | X | ||||
| 4 | Hava aracı malzeme ve donanımlarını tanır ve bu bilgileri bakım-onarımda kullanır. | X | ||||
| 5 | Tüm aviyonik cihazların montajını yapar, arızalarını giderir, sökümü ve değişimini yapar ve de testlerinini yapar. | X | ||||
| 6 | Hava aracı elektrik ve elektronik sistemleri ve bileşenlerinin bakım, onarım ve yenileme standartlarını bilir ve bunları uygular. | X | ||||
| 7 | Aviyonik bakım uygulamaları için gerekli olan teknik, beceri ve modern bakım araçlarını kullanır. | |||||
| 8 | Değişken disiplinli ortamlarda çalışır; bireysel ve takım çalışması becerisine sahip olur. | |||||
| 9 | Çok dilli ortamlarda ( İngilizce, Türkçe vb.) sözlü ve yazılı olarak etkin bir şekilde iletişim kurar. | |||||
| 10 | Hayat boyu öğrenmenin gerekliliğini kavrar ve buna adapte olur; bilgiye ulaşmak için gerekli araçları kullanır, bilim ve teknolojideki yenilikleri takip eder. | |||||
| 11 | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur. | X | ||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü | 
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 | 
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 1 | 14 | 
| Sunum/Seminer Hazırlama | |||
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 2 | 2 | 
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 2 | 2 | 
| Toplam İş Yükü | 50 | ||
