AKTS - İtki Uygulamaları (Modül 14-2)
İtki Uygulamaları (Modül 14-2) (AEE421) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
İtki Uygulamaları (Modül 14-2) | AEE421 | 7. Dönem | 0 | 5 | 0 | 2.5 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | . |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Dersin temel amacı, öğrencilerin SHY-66 Modül 14’ün ihtiyaçları doğrultusunda, tahrik (itme gücü) alt konularını anlayabilmelerini sağlamaktır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; |
Dersin İçeriği | Türbin Motorlar, Elektronik motor kontrolü ve yakıt ölçüm sistemleri (FADEC), Motor Gösterge Sistemleri, Çalıştırma/Başlatma ve Ateşleme Sistemleri ile ilgili bakım pratikleri. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Türbin motor kompenentlerinin tanıtılması, | Türbin motor yapısı, temel komponentler |
2 | Motor susturması sonrası controller, | Motor susturma prosedürü, controller işlevi |
3 | Motor çalıştırmaya yardımcı olma | Çalıştırma yardımcı sistemler |
4 | Türbin motorlu uçakta ateşleme sistemelerinin test uygulaması | Ateşleme sistemi, test prosedürleri |
5 | RPM göstergesinin söküm/takımı | RPM göstergesi, söküm-takım bilgisi |
6 | RPM göstergesinin söküm/takımı | RPM göstergesi tekrar gözden geçirme |
7 | Termokupl / sıcaklık sensörünün işlevsel kontrolünü gösterilmesi | Termokupl, sıcaklık sensörleri |
8 | Motor göstergelerinin söküm/takımı | Motor göstergeleri, panel bilgisi |
9 | Vakum pompası kontrolü yapılması | Vakum pompası, kontrol adımları |
10 | Vakum pompası kontrolü yapılması | Vakum pompası tekrar kontrol bilgisi |
11 | Manyeto zamanlayıcısını çalışmasının uygulanması | Manyeto, zamanlama sistemi |
12 | Ateşleme fişi/kablosunun değiştirilmesi (Kontrol edilmesi) ve fonksiyonel kontrolü | Ateşleme fişi, kablo, fonksiyon testi |
13 | Ateşleme fişi/kablosunun değiştirilmesi (Kontrol edilmesi) ve fonksiyonel kontrolü | Ateşleme fişi, kablo, tekrar fonksiyon testi |
14 | Piston Motorlu uçaklarda ateşleme sisteminin fonksiyonel kontrolünün yapılması. | Piston motor ateşleme sistemi |
15 | Piston Motorlu uçaklarda ateşleme sisteminin fonksiyonel kontrolünün yapılması. | Piston motor ateşleme sistemi tekrar |
16 | Final Sınavı |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Practical Task Manuals for Propulsion, Deparment of Avionics |
---|---|
2. TTS Integrated Training System Propulsion for Licence Category B2 |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | 15 | 50 |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | - | - |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 50 |
Toplam | 16 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 0 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Matematik ve fiziğin temel konularını anlar ve uygular | |||||
2 | Temel elektrik ve elektronik devre kavramlarını teorik ve pratik olarak bilir ve uygular | |||||
3 | Bilgisayar yapısını, veri yollarını ve hava aracının analog ve sayısal cihazlarını ayrıntılı bir şekilde bilir | |||||
4 | Hava aracı malzeme ve donanımlarını tanır ve bu bilgileri bakım-onarımda kullanır. | X | ||||
5 | Tüm aviyonik cihazların montajını yapar, arızalarını giderir, sökümü ve değişimini yapar ve de testlerinini yapar. | X | ||||
6 | Hava aracı elektrik ve elektronik sistemleri ve bileşenlerinin bakım, onarım ve yenileme standartlarını bilir ve bunları uygular. | X | ||||
7 | Aviyonik bakım uygulamaları için gerekli olan teknik, beceri ve modern bakım araçlarını kullanır. | X | ||||
8 | Değişken disiplinli ortamlarda çalışır; bireysel ve takım çalışması becerisine sahip olur. | X | ||||
9 | Çok dilli ortamlarda ( İngilizce, Türkçe vb.) sözlü ve yazılı olarak etkin bir şekilde iletişim kurar. | X | ||||
10 | Hayat boyu öğrenmenin gerekliliğini kavrar ve buna adapte olur; bilgiye ulaşmak için gerekli araçları kullanır, bilim ve teknolojideki yenilikleri takip eder. | |||||
11 | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | |||
Laboratuar | |||
Uygulama | 16 | 5 | 80 |
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | |||
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 45 | 45 |
Toplam İş Yükü | 125 |