AKTS - Isı ve Akışkanlar Dinamiği (Modül 2-3)
Isı ve Akışkanlar Dinamiği (Modül 2-3) (APM225) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Isı ve Akışkanlar Dinamiği (Modül 2-3) | APM225 | 3. Dönem | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Soru Yanıt, Takım/Grup Çalışması. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Akışkanlar dinamiği ve termodinamik hakkında temel teorik bilgileri öğrenmek |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Akışkanlar dinamiği, Termodinamik |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Özgül ağırlık ve yoğunluk (Modül 2.2.4) | ICAT Module 2 sayfalar 237-243 |
2 | Özgül ağırlık ve yoğunluk (Modül 2.2.4) | ICAT Module 2 sayfalar 237-243 |
3 | Viskozite, akışkan direnci, streamlining etkileri (Modül 2.2.4) | ICAT Module 2 sayfalar 244-249 |
4 | Sıkıştırılabilirliğin akışkanlar üzerindeki etkileri (Modül 2.2.4) | ICAT Module 2 sayfalar 249-260 |
5 | Statik, dinamik ve toplam basınç: Bernoulli Teoremi, venturi (Modül 2.2.4) | ICAT Module 2 sayfalar 260-266 |
6 | Sıcaklık: termometreler ve sıcaklık ölçekleri: Santigrat, Fahrenhayt ve Kelvin (Modül 2.3) | ICAT Module 2 sayfalar 273-277 |
7 | Isı tanımı (Modül 2.3) | ICAT Module 2 sayfalar 277-278 |
8 | Isı tanımı (Modül 2.3) | ICAT Module 2 sayfalar 277-278 |
9 | Isı kapasitesi, özgül ısı (Modül 2.3) | ICAT Module 2 sayfalar 278-280 |
10 | Isı transferi: konveksiyon, radyasyon ve iletim; Hacimsel Genleşme (Modül 2.3) | ICAT Module 2 sayfalar 280-284 |
11 | Termodinamiğin Birinci ve İkinci Yasası (Modül 2.3) | ICAT Module 2 sayfalar 284-289 |
12 | Gazlar: İdeal Gaz Yasaları; Sabit Hacim ve Sabit Basınçta Özgül Isı, Gazın Genleşmesiyle Yapılan İş (Modül 2.3) | ICAT Module 2 sayfalar 289-297 |
13 | İzotermal, Adiabatik Genleşme ve Sıkıştırma, Motor Çevrimleri, Sabit Hacim ve Sabit Basınç, Soğutucular ve Isı Pompaları (Modül 2.3) | ICAT Module 2 sayfalar 297-313 |
14 | Erime ve Buharlaşma Gizli Isıları, Isıl Enerji, Yanma Isısı (Modül 2.3) | ICAT Module 2 sayfalar 313-323 |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. ICAT Module 2 |
---|---|
2. TTS Module 2 | |
Diğer Kaynaklar | 3. APM225 Moodle Slaytları |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 45 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 55 |
Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Matematik ve fiziğin temel konularını anlar ve uygular | X | ||||
2 | Temel elektrik ve elektronik devre kavramlarını teorik ve pratik olarak bilir ve uygular | |||||
3 | Bilgisayar yapısını, veri yollarını ve hava aracının analog ve sayısal cihazlarını ayrıntılı bir şekilde bilir | |||||
4 | Hava aracı malzeme ve donanımlarını tanır ve bu bilgileri bakım-onarımda kullanır. | X | ||||
5 | Tüm aviyonik cihazların montajını yapar, arızalarını giderir, sökümü ve değişimini yapar ve de testlerinini yapar. | |||||
6 | Hava aracı elektrik ve elektronik sistemleri ve bileşenlerinin bakım, onarım ve yenileme standartlarını bilir ve bunları uygular. | |||||
7 | Aviyonik bakım uygulamaları için gerekli olan teknik, beceri ve modern bakım araçlarını kullanır. | |||||
8 | Değişken disiplinli ortamlarda çalışır; bireysel ve takım çalışması becerisine sahip olur. | |||||
9 | Çok dilli ortamlarda ( İngilizce, Türkçe vb.) sözlü ve yazılı olarak etkin bir şekilde iletişim kurar. | |||||
10 | Hayat boyu öğrenmenin gerekliliğini kavrar ve buna adapte olur; bilgiye ulaşmak için gerekli araçları kullanır, bilim ve teknolojideki yenilikleri takip eder. | |||||
11 | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 14 | 2 | 28 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 1 | 14 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 6 | 6 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 56 |