AKTS - Seyrüsefer Sistemleri (Modül 13-11)
Seyrüsefer Sistemleri (Modül 13-11) (AEE318) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Seyrüsefer Sistemleri (Modül 13-11) | AEE318 | 6. Dönem | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | . |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Dersin temel amacı, öğrencilerin SHY-66 Modül 13’ün ihtiyaçları doğrultusunda, hava aracı aerodinamiği, yapı ve sistemleri alt konularını anlayabilmelerini sağlamaktır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Çok yüksek frekansta çok yönlü hava seyrüsefer istikamet cihazı, Otomatik yön bulucu, Aletli iniş sistemi, Mikrodalga iniş sistemi, Uçuş yönlendirme sistemleri, Mesafe ölçme ekipmanları, Çok düşük frekans ve hiberbolik navigasyon, Doppler seyfüsefer, Saha seyrüsefer, RNAV sistemleri, Uçuş yönetim sistemleri, Küresel konum belirleme sistemi, Küresel seyrüsefer uydu sistemleri, Ataletsel seyrüsefer sistemi, Hava trafik kontrol alıcı verici cihazı, |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Otomatik yön bulucu (ADF) | ADF prensiplerini inceleme |
2 | Çok yüksek frekansta çok yönlü hava seyrüsefer istikamet cihazı (VOR) | VOR çalışma mantığı okuması |
3 | Mesafe ölçme ekipmanları (DME) | DME sistemini araştırma |
4 | Saha seyrüsefer, RNAV sistemleri | RNAV sistemini inceleme |
5 | Küresel konum belirleme sistemi (GPS) | GPS sistemini anlama |
6 | Küresel seyrüsefer uydu sistemleri (GNSS) | GNSS çalışma esaslarını araştırma |
7 | Çok düşük frekans ve hiberbolik navigasyon (VLF/Hyperbolic) | VLF/Hyperbolic prensiplerini gözden geçirme |
8 | ARA SINAV | Geçmiş 7 haftayı tekrarlama |
9 | Doppler seyfüsefer | Doppler prensiplerini öğrenme |
10 | Ataletsel seyrüsefer sistemi (INS) | INS sistemini analiz etme |
11 | Aletli iniş sistemi (ILS) | ILS prosedürlerini inceleme |
12 | Mikrodalga iniş sistemi (MLS) | MLS prensiplerini okuma |
13 | Hava trafik kontrol alıcı verici cihazı (Transponder) | Transponder işlevlerini listeleme |
14 | İkincil gözetim radarı (SSR) ve Trafik Uyarı ve çarpışmayı önleme sistemi (TCAS) | SSR ve TCAS mantığını inceleme |
15 | Hava sakınma radarı, Radyo altimetre ve Kapsamlı Değerlendirme | Radar ve altimetre prensipleri |
16 | Final Sınavı | Genel dönem tekrarı yapma |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. ICAT Module 13 |
---|---|
2. TTS Module 13 |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 14 | 30 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 16 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Matematik ve fiziğin temel konularını anlar ve uygular | |||||
2 | Temel elektrik ve elektronik devre kavramlarını teorik ve pratik olarak bilir ve uygular | X | ||||
3 | Bilgisayar yapısını, veri yollarını ve hava aracının analog ve sayısal cihazlarını ayrıntılı bir şekilde bilir | X | ||||
4 | Hava aracı malzeme ve donanımlarını tanır ve bu bilgileri bakım-onarımda kullanır. | X | ||||
5 | Tüm aviyonik cihazların montajını yapar, arızalarını giderir, sökümü ve değişimini yapar ve de testlerinini yapar. | X | ||||
6 | Hava aracı elektrik ve elektronik sistemleri ve bileşenlerinin bakım, onarım ve yenileme standartlarını bilir ve bunları uygular. | X | ||||
7 | Aviyonik bakım uygulamaları için gerekli olan teknik, beceri ve modern bakım araçlarını kullanır. | X | ||||
8 | Değişken disiplinli ortamlarda çalışır; bireysel ve takım çalışması becerisine sahip olur. | |||||
9 | Çok dilli ortamlarda ( İngilizce, Türkçe vb.) sözlü ve yazılı olarak etkin bir şekilde iletişim kurar. | |||||
10 | Hayat boyu öğrenmenin gerekliliğini kavrar ve buna adapte olur; bilgiye ulaşmak için gerekli araçları kullanır, bilim ve teknolojideki yenilikleri takip eder. | X | ||||
11 | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 1 | 14 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 2 | 2 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 50 |