AKTS - Fizik I
Fizik I (PHYS103) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Fizik I | PHYS103 | 1. Dönem | 3 | 2 | 0 | 4 | 6.5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Diğer Bölümlerden Alınan Servis Dersleri |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri, Tartışma, Deney, Gözlem Örnek Olay İncelemesi, Sorun/Problem Çözme. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu dersin başlıca amacı; matematiğe dayalı mekanğin temel ilkeleri ışığında, matematik, fizik ve havacılık arasındaki ilişkiyi ortaya koymak ve fiziğin temel ilkelerini sivil havacılık alanlarına uygulamaktır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Maddenin doğası, kimyasal elementler, atomun, moleküllerin ve kimyasal bileşiklerinin yapısı, katı, sıvı ve gazlar, hal değişmeleri, kuvvet, moment, vektörler, ağırlık merkezi, stres ve gerilme, elastiklik, sıkıştırma, torsiyon, düzgün doğrusal hareket, sabit ivmeli hareket, vibrasyon, harmonik hareket ve rezonans, momentum, itme, sürtünme, dönme h |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Madde; Atomun Yapısı ve Periyotlar Çizelgesi; Atomun Elektronik Yapısı ve Kimyasal Bağlar; | |
2 | Ölçme ve Doğrusal Hareket | |
3 | Vektörler | |
4 | İki ve Üç Boyutta Hareket | |
5 | İki ve Üç Boyutta Hareket (devamı) ; Kuvvet ve Hareket I (sürtünmesiz) | |
6 | Kuvvet ve Hareket II (sürtünmeli) | |
7 | Ara Sınav | |
8 | Kinetik Enerji ve İş | |
9 | Kinetik Enerji ve İş (devamı) | |
10 | Potansiyel Enerji ve Enerjinin Korunumu, Kütle Merkezi, Ağırlık Merkezi; Doğrusal Momentum | |
11 | Dönme | |
12 | Yuvarlanma, Tork ve Jiroskopun prensipleri | |
13 | Akışkan Dinamiği;Viskozite, Sıvı Direnci; Sıvıların Sıkıştırılabirliği | |
14 | Statik, Dinamik ve Toplam Basınç; Bernoulli Teoremi. | |
15 | Dalga Hareketi ve Ses. | |
16 | Final Sınavı |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Fundamentals of PHYSICS by Halliday, D., Resnick, R., and Walker, J. (8th edition), Extended, John Wiley & Sons, Inc. (2007) |
---|---|
Diğer Kaynaklar | 2. Sears and Zemansky’s UNIVERSITY PHYSICS by Young, H. D. and Freedman. R. A., (8th Edition), Volume 1, Pearson Addison Wesley (2007) |
3. Physics for Scientists and Engineers by R. A. Serway, Third Edition |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | 1 | 20 |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 2 | 50 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 30 |
Toplam | 4 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Matematik ve fiziğin temel konularını anlar ve uygular | X | ||||
2 | Temel elektrik ve elektronik devre kavramlarını teorik ve pratik olarak bilir ve uygular | |||||
3 | Bilgisayar yapısını, veri yollarını ve hava aracının analog ve sayısal cihazlarını ayrıntılı bir şekilde bilir | |||||
4 | Hava aracı malzeme ve donanımlarını tanır ve bu bilgileri bakım-onarımda kullanır. | |||||
5 | Tüm aviyonik cihazların montajını yapar, arızalarını giderir, sökümü ve değişimini yapar ve de testlerinini yapar. | |||||
6 | Hava aracı elektrik ve elektronik sistemleri ve bileşenlerinin bakım, onarım ve yenileme standartlarını bilir ve bunları uygular. | |||||
7 | Aviyonik bakım uygulamaları için gerekli olan teknik, beceri ve modern bakım araçlarını kullanır. | |||||
8 | Değişken disiplinli ortamlarda çalışır; bireysel ve takım çalışması becerisine sahip olur. | |||||
9 | Çok dilli ortamlarda ( İngilizce, Türkçe vb.) sözlü ve yazılı olarak etkin bir şekilde iletişim kurar. | |||||
10 | Hayat boyu öğrenmenin gerekliliğini kavrar ve buna adapte olur; bilgiye ulaşmak için gerekli araçları kullanır, bilim ve teknolojideki yenilikleri takip eder. | X | ||||
11 | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | |||
Laboratuar | 14 | 2 | 28 |
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 4 | 56 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 3 | 5 | 15 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 2 | 15 | 30 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 149 |