AKTS - Üretim Yönetiminde Yeni Yaklaşımlar
Üretim Yönetiminde Yeni Yaklaşımlar (ISL606) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Üretim Yönetiminde Yeni Yaklaşımlar | ISL606 | 1. Dönem | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| N/A |
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri, Tartışma. |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | Üretim yönetimine ilişkin temel kavramları ve teknikleri öğrencilere aktarmak, ve üretim yönetiminin rekabet avantajı elde etmede nasıl kullanıldığını göstermek |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | Üretim sistemleri, üretim stratejileri, üretim yönetimi kararları, ürün tasarımı ve geliştirme. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Üretim/İşlemler Yönetimine Giriş. | Top, A., Yılmaz, E. Bölüm 1 Kobu, B. Bölüm 1. |
| 2 | Üretim Stratejisi ve Üretim Sistemleri. | Üreten, S. bölüm 1 Kobu, B. Bölüm 2. |
| 3 | literatür taraması | Neuman, W. L. (2006). s.48-66 |
| 4 | önde gelen üretim dergilerinde yayınlanan son yayınları inceleme | |
| 5 | Teorik çerçeve ve hipotez geliştirme | Neuman, W. L. (2006).s.117-162 |
| 6 | seçilen konu ve yöntemlerin tasarımı | |
| 7 | amaç ve hipotezlerin literatürle bütünleştirilmesi | |
| 8 | Araştırma tasarımı sunumu (arasınav niteliğinde) | |
| 9 | Veri toplama yöntemleri ve Ölçüm | Uma Sekaran and Roger Bougie. 2013.s.112-238 |
| 10 | yeni yöntemlerin incelenmesi | |
| 11 | elde edilen sonuçların literatürle bütünleştirilmesi | |
| 12 | araştırma raporunun hipotezlerinin öndeğerlendirilmesi | |
| 13 | uygulama kısmının sunumu | |
| 14 | sonuç ve öneriler kısmının yazılması | |
| 15 | araştırma raporunun sonuçlandırılması | |
| 16 | araştırma raporunun sunumu (final sınavı yerine) |
Kaynaklar
| Diğer Kaynaklar | 1. Heizer, J. , Render, B. (2011), Operations Management, Prentice-Hall, 10th edition. |
|---|---|
| 2. Chase, R.B., Aquilano, N.J., Jacobs, F.R. (2006), Operations Management For Competititive Advantage, McGraw Hill-Irwin; 11th edition | |
| 6. Uma Sekaran and Roger Bougie. 2013. Research Methods for Business: A Skill-Building Approach. 6th Edition | |
| 7. Neuman, W. L. (2006). Toplumsal araştırma yöntemleri cilt 1-2. Ankara: Yayınodası | |
| Ders Kitabı | 3. Üreten, Sevinç (2013) Üretim / İşlemler Yönetimi – Stratejik Kararlar ve Karar Modelleri, Gazi Kitabevi, Ankara |
| 4. Top, Aykut ve Yılmaz,ü Erdal (2013) Üretim Yönetimi, İdeal Kültür Yayıncılık, İstanbul | |
| 5. Kobu, Bülent (2013) Üretim Yönetimi, Beta Basım Yayım, İstanbul |
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | - | - |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
| Ödevler | 3 | 30 |
| Sunum | 1 | 10 |
| Projeler | - | - |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 30 |
| Toplam | 6 | 100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 1 |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 99 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | X |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Gerekli literatür taraması yaparak, araştırma sorunsalı ortaya koyma, hipotez geliştirme, araştırma tasarımı yapma ve nitel/nicel yöntemleri kullanarak sonuca ulaşır ve sonuç olarak akademik yayın yapma becerisine sahip olur. | X | ||||
| 2 | Araştırma etiği hakkında farkındalık sahibi olur. | X | ||||
| 3 | Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri sürekli takip ederek, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur. | X | ||||
| 4 | İşletmelerde oraya çıkan sorunlara hem kuramsal, hem kavramsal, hem de araştırmacı gözüyle bakar. | X | ||||
| 5 | İşletme alanı ile ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavrayarak, yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanır. | X | ||||
| 6 | İşletmecilik alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, bütünsel ve yaratıcı düşünerek yeni stratejik yaklaşımlar geliştirerek çözüm üretir. | X | ||||
| 7 | Genel işletmecilik alanında temel kavram ve yöntemlere hakim olur. | X | ||||
| 8 | Genel işletmecilik alanındaki akademik literatüre ve uluslararası gelişmelere hakim olur. | X | ||||
| 9 | Etkin sözlü, yazılı ve görsel iletişim yöntemlerini kullanarak işletme alanı ile ilgili bilgi aktarımını yapar. | X | ||||
| 10 | Mesleki etik, çevre duyarlılığı, sürdürülebilirlik, sosyal sorumluluk, kültürel, toplumsal ve evrensel değerler konularında farkındalık sahibi olur. | X | ||||
| 11 | Farklı disiplinlerle veya çok kültürlü takımlarla etkin çalışma, sorumluluk alma, risk analizi yapma, değişime ayak uydurabilme, eleştirel düşünme ve sorun çözmede inisiyatif kullanır. | |||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | |||
| Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 10 | 10 |
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | 3 | 10 | 30 |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 128 | ||
