AKTS - Yapı Akustiği Teorisi
Yapı Akustiği Teorisi (ICM531) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Yapı Akustiği Teorisi | ICM531 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| N/A |
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
| Dersin Seviyesi | Sosyal Bilimler Yüksek Lisans |
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Uygulama-Alıştırma. |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | Akustik bilimi ve ses fizikinin özelliklerinden yararlanarak sesin oluşumunun, karakteristiğinin ve yayılımının ve iç ve dış mekan akustik kontrolünün tanınması. Mimari akustik tasarımın teknik bilgisi ile alınabilecek önlemleri incelenmesi. |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | Yapı akustiği, iç mekan akustiği ve gürültü kontrolü; akustik cihazlarının kullanımı; akustik prensipleri ile tasarım prensiplerinin entegrasyonu. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Ders içeriğini tanımlanması, beklentiler ve çalışmaların tanımı | Ön araştırma |
| 2 | Mimari Akustiğin Temelleri, insanların sese tepki. | Araştırma konusunun belirlenmesi |
| 3 | Sesin hareket yolları, tanım, önemi ve özellikleri | Alan çalışması + ODEON |
| 4 | Yapı malzemelerinin akustik özellikleri. Ses yutma değerleri, ses geçiş değerleri ve ses geçiş kayıpları. | Alan çalışması + ODEON |
| 5 | İç mekan akustiği. Akustik odaların tasarımı, Ses yalıtımı sistemleri | Alan çalışması + ODEON |
| 6 | Gürültü kontrolü, Sağlam Borne Ses Azaltma | Alan çalışması + ODEON |
| 7 | Hava Kaynaklı Gürültü Azaltma, Oditoryum Akustiği | Alan çalışması + ODEON |
| 8 | ODEON Programı ile ön çalışma | Alan çalışması + ODEON |
| 9 | Çalışılan alanın modellemesi ve ODEON programında değerlendirilmesi | Alan çalışması + ODEON |
| 10 | Ara sunumlar | |
| 11 | Öğrencilerin neler bekleyebileceğinin bildirilmesi. Konunun kapsamlı bir tanımı için animasyonlar sunmanın hızlı bir özeti. (Akustikte bireysel görev ve grup projelerinin dağılımı, proje gruplarının oluşturulması) | Simülasyon çalışmaları |
| 12 | Ses ve ses alanı nedir? Ses nasıl hareket ediyor. Akustik ödevler için ön çalışma, grup projesi konularının açıklanması ve sunum teknikleri. | Simülasyon çalışmaları |
| 13 | Nasıl duyuyoruz? Ses ve titreşimin insanlar üzerindeki etkileri. | Simülasyon çalışmaları |
| 14 | Gürültü nedir, neden oluşur. İç sesler, çevresel ses kaynakları ve önleme yöntemleri. | |
| 15 | Ses emiliminin ve ses geçişinin açıklanması ve hesaplanması. İletim Kaybının Prensipleri. Yankılanma Süresinin Hesaplanması. (ev ödevi) | |
| 16 | Grup sunumları kritiği | Araştırma + proje |
Kaynaklar
| Diğer Kaynaklar | 1. BAL KOÇYİĞİT, Filiz “Ders sunumları” |
|---|---|
| 2. BAL KOÇYİĞİT, F. “A Comparative Study on acoustic properties of renovated historic school buildings and new school buildings” Atılım Üniversitesi Yayınları 2013. | |
| 3. CROCKER, M. “Handbook of Acoustic” M&C Ltd. 2015. | |
| 4. TREVOR J. Cox,Peter D'Antonio, Acoustic Absorbers and Diffusers: Theory, Design and Application” Taylor & Francis. 2009 | |
| 5. The Journal of Acoustical Society of America (JASA) | |
| 6. International Institue of Acoustic and Vibration. (IIAV) | |
| 7. Bal Koçyiğit F. (2010), Acoustics in the under teenaged student's music classrooms., JESTECH / TECHNOLOGY ( Journal of the Engineering Science and Technology), Elsevier , Karabük, 13 / 2, 107-117. | |
| 8. Bal Koçyiğit F. (2008), Acoustics in the partial deaf student school music, THE JOURNAL OF THE ACOUSTICAL SOCIETY OF AMERICA, MELLVILLE / USA, 123 / 5, 128-2296. | |
| 9. Kocyigit, F.B. (2009). “Analysıs Of Frequency Band Factor For Sound Ergonomıcs In Three Dıfferent Types Of Specıal Buıldıngs” JESTECH / TECHNOLOGY ( Journal of the Engineering Science and Technology), Elsevier , Karabük, 245- 257 | |
| 10. Kocyigit, F.B. (2010). “Acoustical drawbacks at one type project for education buildings.” THE JOURNAL OF THE ACOUSTICAL SOCIETY OF AMERICA | |
| 11. ANSI/ASA S12.60-2010/Part 1, American National Standard Acoustical Performance Criteria, Design Requirements, and Guidelines for Schools, Part 1: Permanent Schools | |
| 12. ANSI/ASA S12.60-2009/Part 2, American National Standard Acoustical Performance Criteria, Design Requirements, and Guidelines for Schools, Part 2: Relocatable Classroom Factors | |
| 13. BS Recommended “The British Association of Teachers of the Deaf, Classroom Acoustics - recommended standards” | |
| 14. Malcolm J. Crocker, Handbook of Acoustics Handbook of safety and security (Ankara Metro Consortium) 2000 |
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | - | - |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
| Ödevler | 1 | 15 |
| Sunum | 1 | 10 |
| Projeler | - | - |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | - | - |
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 50 |
| Toplam | 3 | 75 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | X |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Lisans düzeyinde kazanılan yetkinlikler alanında özgün çalışmalar için gerekli temeli sağlayan ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahiptir. | X | ||||
| 2 | Alanı ile ilgili diğer alanlar arasındaki ara yüzlerde bilginin doğası, kaynakları, bilgi üretimi ve bilginin sınanmasına ilişkin sorunlar konusunda eleştirel farkındalığa sahiptir. | X | ||||
| 3 | Kazanılan bilgi, kavrayış ve problem çözme becerilerini yeni ve alışılagelenin dışındaki ortamlarda, alanıyla ilgili daha geniş, disiplinler arası, çok disiplinli ve disiplinler üstü bağlamlar içerisinde uygular. | X | ||||
| 4 | İlgili araştırma alanında yeni bilgi ve yöntemler geliştirebilme ve farklı alanlardan gelen bilgiyi tümleştirmek için gerekli uzmanlaşmış problem çözme becerilerine sahip olur. | X | ||||
| 5 | Bir akademik araştırmayı eleştirel olarak yürütür, akademik diyalogu eleştirel ve kategorik sonuçları için yürütür. | X | ||||
| 6 | Karmaşık, öngörülemeyen ve yeni stratejik yaklaşımları gerektiren çalışma veya öğrenim bağlamlarını yönetir ve dönüştürür. | X | ||||
| 7 | Öğrenimini büyük ölçüde kendi başına yönlendirmeye ya da bağımsız olarak sürdürmeye olanak veren öğrenme becerilerine sahiptir. | X | ||||
| 8 | Bir çalışmada ulaşılan bulgular ve sonuçlar ile bunların temelinde yatan bilgi ve rasyoneli uzman olan ve olmayan gruplarla açık ve sistemli bir biçimde paylaşır. | X | ||||
| 9 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar ve gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde etkileşimli olarak kullanır. | X | ||||
| 10 | Bir akademik araştırmayı sistemli ve eleştirel olarak yürütür, akademik diyalogu eleştirel ve kategorik sonuçları için yürütür; ulusal ve uluslararası ortamlarda bildiri sunar ve yayın yapar. | X | ||||
| 11 | Alanıyla ilgili kapsamlı projeler üretir: kazandığı bilgi, kavrayış ve becerileri kullanarak [disiplinler arası, çok disiplinli disiplinler üstü bir yaklaşımla] farklı ölçeklerde tasarım / planlama kararları verme konusundaki kapasitesini ortaya koyan, kapsamlı bir proje üretir. | X | ||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | |||
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 3 | 5 | 15 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 5 | 5 | 25 |
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | 5 | 2 | 10 |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 15 | 3 | 45 |
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 15 | 15 |
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 3 | 5 | 15 |
| Toplam İş Yükü | 125 | ||
