AKTS - Toplumsal Değişim, Kent ve Mimarlık
Toplumsal Değişim, Kent ve Mimarlık (ICM521) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Toplumsal Değişim, Kent ve Mimarlık | ICM521 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| N/A |
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
| Dersin Seviyesi | Sosyal Bilimler Yüksek Lisans |
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme, Beyin Fırtınası. |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | Kent ve mimarlık alanındaki mekânsal değişim süreçlerini toplumsal değişim temelinde tartışmak. Mekân üretimi ve organizasyonunu fiziksel yapılanmanın yanı sıra sosyo-ekonomik ve sosyo-kültürel yapılanma çerçevesinde irdelemek. |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | Türkiye?de ve Batı?da kent ve mimarlık alanındaki değişimler; mekânsal dönüşüm/değişimler, tarihsel süreç içerisinde toplumsal ilişkiler; zaman-mekân kavramları, mekânsal biçimlenmede belirleyici faktörler. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Dersin tanıtımı, kaynakların verilmesi | Kaynaklara ulaşma, ders kapsamını özümseme |
| 2 | Toplumsal yapı ve toplumsal değişim kavramları Toplumların değişim süreci ve mekânsal biçimlenme | Okuma |
| 3 | Sinema filmi | Kısa özet, değerlendirme yazısı |
| 4 | Anlatım-okumalar üzerinde tartışma (Modernizm ve mekân) | Okuma |
| 5 | Anlatım-okumalar üzerinde tartışma | Okuma |
| 6 | Anlatım-okumalar üzerinde tartışma (Küreselleşme, postmodernizm ve mekân) | Okuma |
| 7 | Sinema filmi-tartışma | Kısa özet, değerlendirme yazısı |
| 8 | Anlatım-Tartışma | Okuma |
| 9 | Anlatım-okumalar üzerinde tartışma (Küreselleşme, postmodernizm ve mekân) | Okuma |
| 10 | Sinema filmi-tartışma | Kısa özet, değerlendirme yazısı |
| 11 | Anlatım-okumalar üzerinde tartışma (Tüketim toplumu ve mekân) | Okuma |
| 12 | Sinema filmi-tartışma | Kısa özet, değerlendirme yazısı |
| 13 | Anlatım (Mekânsal biçimlenme ve erk) | Okuma |
| 14 | Sunum-Tartışma-Değerlendirme | Okuma |
| 15 | Sunum-Tartışma-Değerlendirme | Okuma |
| 16 | Araştırma teslimleri ve değerlendirme | Değerlendirme |
Kaynaklar
| Diğer Kaynaklar | 1. Baudrillad, Jean, Tüketim Toplumu, Ayrıntı Yay., İst., 2012 |
|---|---|
| 2. Davis, Mike, Gecekondu Gezegeni, Metis Yay., İst., 2007 | |
| 3. Dobb, Maorice, Kapitalizmin Gelişimi Üzerine İncelemeler, Belge Yay., İst., 1992 | |
| 4. Eraydın, Ayda, Değişen Mekân, Dost Kitabevi, Ank., 2006. | |
| 5. Harvey, David, Asi Şehirler, Metis Yay., İst., 2013. | |
| 6. Harvey, David, Postmodernliğin Durumu, Metis Yay., İst., 1997 |
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | - | - |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
| Ödevler | 7 | 20 |
| Sunum | 4 | 30 |
| Projeler | - | - |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | - | - |
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 50 |
| Toplam | 12 | 100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 50 |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 50 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Lisans düzeyinde kazanılan yetkinlikler alanında özgün çalışmalar için gerekli temeli sağlayan ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahiptir. | X | ||||
| 2 | Alanı ile ilgili diğer alanlar arasındaki ara yüzlerde bilginin doğası, kaynakları, bilgi üretimi ve bilginin sınanmasına ilişkin sorunlar konusunda eleştirel farkındalığa sahiptir. | X | ||||
| 3 | Kazanılan bilgi, kavrayış ve problem çözme becerilerini yeni ve alışılagelenin dışındaki ortamlarda, alanıyla ilgili daha geniş, disiplinler arası, çok disiplinli ve disiplinler üstü bağlamlar içerisinde uygular. | X | ||||
| 4 | İlgili araştırma alanında yeni bilgi ve yöntemler geliştirebilme ve farklı alanlardan gelen bilgiyi tümleştirmek için gerekli uzmanlaşmış problem çözme becerilerine sahip olur. | X | ||||
| 5 | Bir akademik araştırmayı eleştirel olarak yürütür, akademik diyalogu eleştirel ve kategorik sonuçları için yürütür. | X | ||||
| 6 | Karmaşık, öngörülemeyen ve yeni stratejik yaklaşımları gerektiren çalışma veya öğrenim bağlamlarını yönetir ve dönüştürür. | X | ||||
| 7 | Öğrenimini büyük ölçüde kendi başına yönlendirmeye ya da bağımsız olarak sürdürmeye olanak veren öğrenme becerilerine sahiptir. | X | ||||
| 8 | Bir çalışmada ulaşılan bulgular ve sonuçlar ile bunların temelinde yatan bilgi ve rasyoneli uzman olan ve olmayan gruplarla açık ve sistemli bir biçimde paylaşır. | X | ||||
| 9 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar ve gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde etkileşimli olarak kullanır. | X | ||||
| 10 | Bir akademik araştırmayı sistemli ve eleştirel olarak yürütür, akademik diyalogu eleştirel ve kategorik sonuçları için yürütür; ulusal ve uluslararası ortamlarda bildiri sunar ve yayın yapar. | X | ||||
| 11 | Alanıyla ilgili kapsamlı projeler üretir: kazandığı bilgi, kavrayış ve becerileri kullanarak [disiplinler arası, çok disiplinli disiplinler üstü bir yaklaşımla] farklı ölçeklerde tasarım / planlama kararları verme konusundaki kapasitesini ortaya koyan, kapsamlı bir proje üretir. | X | ||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | |||
| Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 4 | 4 |
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | 7 | 2 | 14 |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 3 | 3 | 9 |
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 50 | 50 |
| Toplam İş Yükü | 125 | ||
