AKTS - Mimarlık, Sanat ve Propoganda

Mimarlık, Sanat ve Propoganda (ICM528) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Mimarlık, Sanat ve Propoganda ICM528 3 0 0 3 5
Ön Koşul Ders(ler)i
-
Dersin Dili Türkçe
Dersin Türü N/A
Dersin Seviyesi Sosyal Bilimler Yüksek Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Gösteri, Tartışma.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Doç. Dr. Şule Pfeiffer-Taş
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Antik çağdan itibaren mimarlık ve sanatın, politik imgeleri propoganda amaçlı yorumlama biçimleri incelenerek kitle kültürü üzerindeki etkisinin anlaşılması hedeflenir. Propoganda aracı olarak sanatın toplumsal değişim ile bağlantısı irdelenir. Sanat ve mimarlığın farklı ideolojiler, iktidar ve devlet propogandası için kullanılarak kendi düşünce sistemini yayma aracına dönüştürülmesindeki gücü ortaya konur. Tüketim toplumu yaratma ve hedeflenen etik değerlerin yayılmasındaki işlevi konusunda bilinç elde edilmesi amaçlanır. Megalotrophie kavramı tartışılarak tarihten günümüze gelişimi ve kentlerdeki etkisi karşılaştırılır.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Sanat ve mimarlığın imgeler aracılığıyla kitle kültürü üzerindeki etkisini analiz eder.
  • Sanat ve mimarlığın tarihsel süreç içinde nasıl propoganda aracı olarak kullanıldığı konusunda eleştirel bir bakış açısı oluşturur.
  • Propoganda aracı olarak sanat ve mimarlığın toplumsal değişim ile bağlantısını irdeler.
  • Sanat ve mimarlığın farklı ideolojiler, iktidar ve devlet propogandası için kullanılarak kendi düşünce sistemini yayma aracına dönüştürülmesindeki gücünü tanır.
  • Tüketim toplumu yaratma ve hedeflenen etik değerlerin yayılmasındaki işlevi konusunda bilinç elde eder.
Dersin İçeriği Mimarlık ve sanatın, antik dönemden itibaren tarihi süreç içerisinde farklı inançlar, amaçlar ve ideolojiler için propoganda aracı olarak kullanılması, kuramsal bilgiler ve örnekleri; mimarlık, sanat ve siyaset ilişkisi; mimarlığın ve mimari eserlerde kullanılan imgelerin yanı sıra resim, afiş, fotoğraf, film, heykel vb. örneklemeler üzerinden irde

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dersin amacı, kapsamı, yöntemi ve kaynaklar hakkında bilgi Ders hakkında ön bilgi toplama
2 Tarihi Süreç İçinde İmge, Sanat, Politika, Propoganda ve Kitle Kültürü Konular hakkında okuma
3 İnanç ve Propoganda Konular hakkında okuma
4 Megalotrophie ve Kent Konular hakkında okuma
5 Sanat, Mimarlık, İktidar Konular hakkında okuma
6 Kimlik ve Aidiyet Sorunu Konular hakkında okuma
7 İdeoloji, Sanat, Mimarlık Konular hakkında okuma
8 Devrim, Reform, Modernite Konular hakkında okuma
9 Etik, Beden ve Estetik Konular hakkında okuma
10 Savaş, Zafer, Kahramanlık Konular hakkında okuma
11 Muhalif Sanat-Propogandaya Karşı Propoganda Konular hakkında okuma
12 Tüketim Toplumu Oluşumunda Sanat ve Mimarlık Konular hakkında okuma
13 Sunumlar ve Tartışma Sunumlar hakkında okuma ve sunuma hazırlanma
14 Sunumlar ve Tartışma Sunumlar hakkında okuma ve sunuma hazırlanma
15 Sunumlar ve Tartışma Sunumlar hakkında okuma ve sunuma hazırlanma

Kaynaklar

Diğer Kaynaklar 1. Konulara göre ayrıca kaynakça verilecektir.

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler 1 60
Sunum 1 40
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri - -
Genel Sınav/Final Juri - -
Toplam 2 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 100
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 0
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık/Alan Dersleri X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Lisans düzeyinde kazanılan yetkinlikler alanında özgün çalışmalar için gerekli temeli sağlayan ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahiptir. X
2 Alanı ile ilgili diğer alanlar arasındaki ara yüzlerde bilginin doğası, kaynakları, bilgi üretimi ve bilginin sınanmasına ilişkin sorunlar konusunda eleştirel farkındalığa sahiptir. X
3 Kazanılan bilgi, kavrayış ve problem çözme becerilerini yeni ve alışılagelenin dışındaki ortamlarda, alanıyla ilgili daha geniş, disiplinler arası, çok disiplinli ve disiplinler üstü bağlamlar içerisinde uygular.
4 İlgili araştırma alanında yeni bilgi ve yöntemler geliştirebilme ve farklı alanlardan gelen bilgiyi tümleştirmek için gerekli uzmanlaşmış problem çözme becerilerine sahip olur. X
5 Bir akademik araştırmayı eleştirel olarak yürütür, akademik diyalogu eleştirel ve kategorik sonuçları için yürütür. X
6 Karmaşık, öngörülemeyen ve yeni stratejik yaklaşımları gerektiren çalışma veya öğrenim bağlamlarını yönetir ve dönüştürür.
7 Öğrenimini büyük ölçüde kendi başına yönlendirmeye ya da bağımsız olarak sürdürmeye olanak veren öğrenme becerilerine sahiptir. X
8 Bir çalışmada ulaşılan bulgular ve sonuçlar ile bunların temelinde yatan bilgi ve rasyoneli uzman olan ve olmayan gruplarla açık ve sistemli bir biçimde paylaşır. X
9 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar ve gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde etkileşimli olarak kullanır.
10 Bir akademik araştırmayı sistemli ve eleştirel olarak yürütür, akademik diyalogu eleştirel ve kategorik sonuçları için yürütür; ulusal ve uluslararası ortamlarda bildiri sunar ve yayın yapar. X
11 Alanıyla ilgili kapsamlı projeler üretir: kazandığı bilgi, kavrayış ve becerileri kullanarak [disiplinler arası, çok disiplinli disiplinler üstü bir yaklaşımla] farklı ölçeklerde tasarım / planlama kararları verme konusundaki kapasitesini ortaya koyan, kapsamlı bir proje üretir. X

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 14 3 42
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 10 3 30
Sunum/Seminer Hazırlama 1 23 23
Projeler
Raporlar
Ödevler 1 30 30
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi
Toplam İş Yükü 125