AKTS - Yarıiletkenler Fiziği
Yarıiletkenler Fiziği (PHYS516) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Yarıiletkenler Fiziği | PHYS516 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Teknik Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Fen Bilimleri Yüksek Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Takım/Grup Çalışması. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrenciler tarafından temel yarıiletken aletlerin fiziksel prensiplerinin anlaşılmasını sağlamak. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Enerji bantları ve ısısal denge halinde taşıyıcı konsantrasyonu, taşıyıcı transport olayları, p-n eklemi, iki kutuplu transistörler ve ilgili aletler, MOS kapasitörü ve MOSFET; MESFET ve ilgili aletler, ışık saçan diyotlar ve lazerler, fotodetektörler ve güneş pilleri |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yarıiletken Malzemeler Temel Kristal Yapıları Valans Bağları Enerji Bantlar Asal Taşıyıcı Yoğunluğu Donor ve Akseptörler | Bölüm 1 |
2 | Taşıyıcı Akıntısı Taşıyıcı Difüzyonu Jenerasyon ve Rekombinasyon Süreçleri Devamlılık Denklemleri | Bölüm 2 |
3 | Termiyonik Emisyon Süreçleri Tünelleme Süreçleri Uzay Yükü Etkisi Yüksek-Alan Etkisi | Bölüm 2 |
4 | Isısal Denge Şartları Tüketim Bölgesi Tüksetim kapasitansı | Bölüm 3 |
5 | Akım-Voltaj Karakteristikleri Yük Depolama ve Geçici Davranış Eklem Kırılması Heteroeklemler | Bölüm 3 |
6 | Transistör Eylemi İki kutuplu transistölerin statik Karakteristikleri İki kutuplu transistörlerin frekans bağımlılığı ve anahtarlaması | Bölüm 4 |
7 | İdeal dışı etkiler Heteroeklem iki kutuplu transistörler | Bölüm 4 |
8 | Ara Sınav | |
9 | İdeal MOS Kapasitör SiO2-Si MOS Kapasitör | Bölüm 5 |
10 | MOS Kapasitörlerde Taşıyıcı Transport Yük-Çiftleşmiş Aletler MOSFET Esasları | Bölüm 5 |
11 | Metal-Yarıiletken Kontakler MESFET MODFET | Bölüm 7 |
12 | Işınımsal Geçişler ve Optiksel Absorpsiyon Işık Sçan Diyotlar | Bölüm 9 |
13 | Çeşitli Işık Saçan Diyotlar Yarıiletken Lazerler | Bölüm 9 |
14 | Fotodetektörler Güneş Pilleri Silikon ve Bileşik Yarıiletken Güneş Pilleri | Bölüm 10 |
15 | Üçüncü Jenerasyon Güneş Pilleri Optiksel Konsantrasyon | Bölüm 10 |
16 | Projeler |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Semiconductor Devices – Physics and Technology, 3rd edition, S.M.Sze and M.K. Lee (John Wiley & Sons, 2012) |
---|---|
Diğer Kaynaklar | 2. "Physics of Semiconductor Devices” S.M. Sze and Kwok K. Ng, 3rd edition, (John Wiley & Sons, 2002) |
3. “Semiconductor Physics and Devices” Donald A. Neamen, 3rd edition, McGrawHill, 2003 |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 6 | 35 |
Sunum | - | - |
Projeler | 1 | 35 |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
Genel Sınav/Final Juri | - | - |
Toplam | 8 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 100 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Araştırma metodolojileriyle beraber, teorik ve matematiksel fiziğin temel bilgi seviyesine hakim olur. | X | ||||
2 | Fiziksel evrenin ve onu kontrol eden kanunların sağlam bir anlayışına ulaşır. | X | ||||
3 | Teorik, deneysel ve/veya simülasyon fiziği alanlarında, işleyen araştırma yeti ve stratejileri geliştirir. | X | ||||
4 | Kritik sorgulama, yaratıcı düşünme, ve yeni fikirleri kavramsal ve matematiksel olarak formüle etmeye yönelik pozitif bir tutum geliştirir ve bunu devam ettirir. | X | ||||
5 | Teorik, deneysel, veya uygulamalı fizik konularındaki problemleri, veya endüstriyel alandaki gerçek problemleri, hissetme, belirleme, ve başa çıkma yeteneği geliştirir. | X | ||||
6 | Edinilmiş ve birikmiş bilgi birikimini, matematiksel model ortaya koyar, çözümü için bir strateji belirler, gerekli ve uygun yaklaşıklaşma metodları uygular, ve elde edilen çözümün doğruluğunu ve güvenilirliğini değerlendirir. | X | ||||
7 | Fiziksel kavramları, işlemleri, süreçleri, ve yeni elde edilmiş sonuçları tüm dünyadaki meslekten insanlarla sözlü olarak konuşabilme ve tartışabilme ve bildiri ve makale formlarında yazılı olarak paylaşabilme yeteneği geliştirir | X | ||||
8 | Açılan disiplinlerin birinde ya da daha fazlasında, ileri bir bilgi ve yetenek seviyesine ulaşır ve uzmanlaşır. | X | ||||
9 | Orjinal ya da var olan bir bilgi kümesi etrafında bir bilimsel yapıt üretme, raporlama ve sunma yeteneği geliştirir. | X | ||||
10 | Metodolojik bilimsel araştırma yapabilme yeteneği geliştirir. | X | ||||
11 | Bir problemi, varolan fizik bilgileri kullanarak, analiz etme, çözüm metoduna karar verme (toerik/matematiksel/deneysel) ve problemi çözme becerisi geliştirir. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 2 | 28 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | 1 | 20 | 20 |
Raporlar | |||
Ödevler | 6 | 3 | 18 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 12 | 12 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Toplam İş Yükü | 126 |