AKTS - İleri Fotonik
İleri Fotonik (PHYS518) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
İleri Fotonik | PHYS518 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Teknik Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Fen Bilimleri Yüksek Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Sorun/Problem Çözme. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu dersin temel amacı, temel bilim ve mühendislik bölümlerinin lisansüstü öğrencilerine Dalga kılavuzları ve optiği ile fiber optik konularında temel ve uygulamalı bilgi ve beceri kazandırmaktır. Bunun için, - Işığın madde içinde yayılması, - Tam iç yansıma, - Yarıiletkenler ve yarıiletken lazerler, - Fotonların yarıiletken içinde davranışları, - Yarıiletken foton kaydediciler - Elektro optik ve uygulamaları, - Elektromanyetik dalgaların fiber içinde yayılması, kaydedilmesi ve transmisyonunun uygulamaları, - Multi-mode ve tek mod uygulamaları, - Kıtalararası fiber ağ uygulamaları, - Tek mod fiberin özellikleri ve uygulamaları. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Yönlendirilmiş dalgalar ve fiber optik, tam iç yansıma ve koşulları, yarı iletkenlerde fotonlar, yarıiletken LAZER rezonatörler, yarıiletken LAZERler ve LEDler, yarıiletken foton detektörler, fotoiletkenlik ve fotodiyotlar, electro-optik ve uygulamaları, electro-optik ve sıvı kristaller ve anizotropik maddeler, fiber optik ve dalga kılavuzları, |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tarihi gelişmeler içinde fiber optik | - |
2 | Modern dalga optik prensiplerinin özetlenmesi | Ders kitabı ve yardımcı kitap olarak önerilen referans kitaplardan konu hakkındaki bölümlerin okunması |
3 | Temel kuantum optik ve prensipleri (özet) ve tam iç yansıma | Ders kitabı ve yardımcı kitap olarak önerilen referans kitaplardan konu hakkındaki bölümlerin okunması |
4 | Yarıiletkenler ve fotonlar | Ders kitabı ve yardımcı kitap olarak önerilen referans kitaplardan konu hakkındaki bölümlerin okunması |
5 | Yarıiletken lazerler ve uygulamalarına örnekler | Ders kitabı ve yardımcı kitap olarak önerilen referans kitaplardan konu hakkındaki bölümlerin okunması |
6 | Sıvı kristaller ve foto refraktif malzemelerde elektro-optik olaylar | Ders kitabı ve yardımcı kitap olarak önerilen referans kitaplardan konu hakkındaki bölümlerin okunması |
7 | Kılavuz dalga optiği/fiber optik | Ders kitabı ve yardımcı kitap olarak önerilen referans kitaplardan konu hakkındaki bölümlerin okunması |
8 | Ara Sınav | Önceki hafta ders notlarının çalışılması 1-7 |
9 | Kılavuz dalga optiği/fiber optik | Önceki hafta ders notlarının çalışılması |
10 | Elektromanyetik mod kuramı ve uygulamaları | Önceki hafta ders notlarının çalışılması |
11 | Optik fiberde tek mod transmisyon ve karakteristikleri | Önceki hafta ders notlarının çalışılması |
12 | Multi-mod fiberler ve uygulamaları | Önceki hafta ders notlarının çalışılması |
13 | Optik fiber ve kabloların özellikleri ve haberleşmede uygulamaları | Önceki hafta ders notlarının çalışılması |
14 | Temel bilim ve teknikte fiber optik uygulamalar, kıtalararası optik ağ | Önceki hafta ders notlarının çalışılması |
15 | Temel bilim ve teknikte fiber optik uygulamlar, kıtalararası optik ağ | Önceki hafta ders notlarının çalışılması |
16 | Genel Sınav |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. LASERS AND OPTOELECTRONİCS Fundamentals, Devices and Applications by ANIL K. MAINI Wiley ISBN 978-1-118-68894-6 |
---|---|
Diğer Kaynaklar | 2. Optical Fiber Communications Principles and Practice by J. M. Senior Prentice Hall, International Series in Optoelectronics ISBN 0-13-635426-2 |
3. The Light Fantastic, A Modern Introduction to Classical and Quantum Optics, by Ian Kenyon Oxford University Press 2008 ISBN 978-0-19-856646-5 (Pbk) | |
4. Introduction to Quantum Optics By Harry Paul German Edition © B. G. Teubner GmbH, Stuttgart/Leipzig/Wiesbaden, 1999 English Translation © Cambridge University Press 2004 ISBN 0521 83 563 1 |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 10 | 10 |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 60 |
Toplam | 12 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 40 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 60 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Araştırma metodolojileriyle beraber, teorik ve matematiksel fiziğin temel bilgi seviyesine hakim olur. | X | ||||
2 | Fiziksel evrenin ve onu kontrol eden kanunların sağlam bir anlayışına ulaşır. | X | ||||
3 | Teorik, deneysel ve/veya simülasyon fiziği alanlarında, işleyen araştırma yeti ve stratejileri geliştirir. | X | ||||
4 | Kritik sorgulama, yaratıcı düşünme, ve yeni fikirleri kavramsal ve matematiksel olarak formüle etmeye yönelik pozitif bir tutum geliştirir ve bunu devam ettirir. | X | ||||
5 | Teorik, deneysel, veya uygulamalı fizik konularındaki problemleri, veya endüstriyel alandaki gerçek problemleri, hissetme, belirleme, ve başa çıkma yeteneği geliştirir. | X | ||||
6 | Edinilmiş ve birikmiş bilgi birikimini, matematiksel model ortaya koyar, çözümü için bir strateji belirler, gerekli ve uygun yaklaşıklaşma metodları uygular, ve elde edilen çözümün doğruluğunu ve güvenilirliğini değerlendirir. | X | ||||
7 | Fiziksel kavramları, işlemleri, süreçleri, ve yeni elde edilmiş sonuçları tüm dünyadaki meslekten insanlarla sözlü olarak konuşabilme ve tartışabilme ve bildiri ve makale formlarında yazılı olarak paylaşabilme yeteneği geliştirir | X | ||||
8 | Açılan disiplinlerin birinde ya da daha fazlasında, ileri bir bilgi ve yetenek seviyesine ulaşır ve uzmanlaşır. | X | ||||
9 | Orjinal ya da var olan bir bilgi kümesi etrafında bir bilimsel yapıt üretme, raporlama ve sunma yeteneği geliştirir. | X | ||||
10 | Metodolojik bilimsel araştırma yapabilme yeteneği geliştirir. | X | ||||
11 | Bir problemi, varolan fizik bilgileri kullanarak, analiz etme, çözüm metoduna karar verme (toerik/matematiksel/deneysel) ve problemi çözme becerisi geliştirir. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 2 | 28 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 10 | 2 | 20 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 126 |