AKTS - İleri Fotonik
İleri Fotonik (PHYS518) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| İleri Fotonik | PHYS518 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | 
| Ön Koşul Ders(ler)i | 
|---|
| N/A | 
| Dersin Dili | İngilizce | 
|---|---|
| Dersin Türü | Teknik Seçmeli Dersler | 
| Dersin Seviyesi | Fen Bilimleri Yüksek Lisans | 
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze | 
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Sorun/Problem Çözme. | 
| Dersin Öğretmen(ler)i | 
                         | 
                
| Dersin Amacı | Bu dersin temel amacı, temel bilim ve mühendislik bölümlerinin lisansüstü öğrencilerine Dalga kılavuzları ve optiği ile fiber optik konularında temel ve uygulamalı bilgi ve beceri kazandırmaktır. Bunun için, - Işığın madde içinde yayılması, - Tam iç yansıma, - Yarıiletkenler ve yarıiletken lazerler, - Fotonların yarıiletken içinde davranışları, - Yarıiletken foton kaydediciler - Elektro optik ve uygulamaları, - Elektromanyetik dalgaların fiber içinde yayılması, kaydedilmesi ve transmisyonunun uygulamaları, - Multi-mode ve tek mod uygulamaları, - Kıtalararası fiber ağ uygulamaları, - Tek mod fiberin özellikleri ve uygulamaları. | 
| Dersin Eğitim Çıktıları | 
                        Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  | 
                
| Dersin İçeriği | Yönlendirilmiş dalgalar ve fiber optik, tam iç yansıma ve koşulları, yarı iletkenlerde fotonlar, yarıiletken LAZER rezonatörler, yarıiletken LAZERler ve LEDler, yarıiletken foton detektörler, fotoiletkenlik ve fotodiyotlar, electro-optik ve uygulamaları, electro-optik ve sıvı kristaller ve anizotropik maddeler, fiber optik ve dalga kılavuzları, | 
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Tarihi gelişmeler içinde fiber optik | - | 
| 2 | Modern dalga optik prensiplerinin özetlenmesi | Ders kitabı ve yardımcı kitap olarak önerilen referans kitaplardan konu hakkındaki bölümlerin okunması | 
| 3 | Temel kuantum optik ve prensipleri (özet) ve tam iç yansıma | Ders kitabı ve yardımcı kitap olarak önerilen referans kitaplardan konu hakkındaki bölümlerin okunması | 
| 4 | Yarıiletkenler ve fotonlar | Ders kitabı ve yardımcı kitap olarak önerilen referans kitaplardan konu hakkındaki bölümlerin okunması | 
| 5 | Yarıiletken lazerler ve uygulamalarına örnekler | Ders kitabı ve yardımcı kitap olarak önerilen referans kitaplardan konu hakkındaki bölümlerin okunması | 
| 6 | Sıvı kristaller ve foto refraktif malzemelerde elektro-optik olaylar | Ders kitabı ve yardımcı kitap olarak önerilen referans kitaplardan konu hakkındaki bölümlerin okunması | 
| 7 | Kılavuz dalga optiği/fiber optik | Ders kitabı ve yardımcı kitap olarak önerilen referans kitaplardan konu hakkındaki bölümlerin okunması | 
| 8 | Ara Sınav | Önceki hafta ders notlarının çalışılması 1-7 | 
| 9 | Kılavuz dalga optiği/fiber optik | Önceki hafta ders notlarının çalışılması | 
| 10 | Elektromanyetik mod kuramı ve uygulamaları | Önceki hafta ders notlarının çalışılması | 
| 11 | Optik fiberde tek mod transmisyon ve karakteristikleri | Önceki hafta ders notlarının çalışılması | 
| 12 | Multi-mod fiberler ve uygulamaları | Önceki hafta ders notlarının çalışılması | 
| 13 | Optik fiber ve kabloların özellikleri ve haberleşmede uygulamaları | Önceki hafta ders notlarının çalışılması | 
| 14 | Temel bilim ve teknikte fiber optik uygulamalar, kıtalararası optik ağ | Önceki hafta ders notlarının çalışılması | 
| 15 | Temel bilim ve teknikte fiber optik uygulamlar, kıtalararası optik ağ | Önceki hafta ders notlarının çalışılması | 
| 16 | Genel Sınav | 
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. LASERS AND OPTOELECTRONİCS Fundamentals, Devices and Applications by ANIL K. MAINI Wiley ISBN 978-1-118-68894-6 | 
|---|---|
| Diğer Kaynaklar | 2. Optical Fiber Communications Principles and Practice by J. M. Senior Prentice Hall, International Series in Optoelectronics ISBN 0-13-635426-2 | 
| 3. The Light Fantastic, A Modern Introduction to Classical and Quantum Optics, by Ian Kenyon Oxford University Press 2008 ISBN 978-0-19-856646-5 (Pbk) | |
| 4. Introduction to Quantum Optics By Harry Paul German Edition © B. G. Teubner GmbH, Stuttgart/Leipzig/Wiesbaden, 1999 English Translation © Cambridge University Press 2004 ISBN 0521 83 563 1 | 
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı | 
|---|---|---|
| Devam/Katılım | - | - | 
| Laboratuar | - | - | 
| Uygulama | - | - | 
| Alan Çalışması | - | - | 
| Derse Özgü Staj | - | - | 
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - | 
| Ödevler | 10 | 10 | 
| Sunum | - | - | 
| Projeler | - | - | 
| Rapor | - | - | 
| Seminer | - | - | 
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 | 
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 60 | 
| Toplam | 12 | 100 | 
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 40 | 
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 60 | 
| Toplam | 100 | 
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | X | 
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | 
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Araştırma metodolojileriyle beraber, teorik ve matematiksel fiziğin temel bilgi seviyesine hakim olur. | X | ||||
| 2 | Fiziksel evrenin ve onu kontrol eden kanunların sağlam bir anlayışına ulaşır. | X | ||||
| 3 | Teorik, deneysel ve/veya simülasyon fiziği alanlarında, işleyen araştırma yeti ve stratejileri geliştirir. | X | ||||
| 4 | Kritik sorgulama, yaratıcı düşünme, ve yeni fikirleri kavramsal ve matematiksel olarak formüle etmeye yönelik pozitif bir tutum geliştirir ve bunu devam ettirir. | X | ||||
| 5 | Teorik, deneysel, veya uygulamalı fizik konularındaki problemleri, veya endüstriyel alandaki gerçek problemleri, hissetme, belirleme, ve başa çıkma yeteneği geliştirir. | X | ||||
| 6 | Edinilmiş ve birikmiş bilgi birikimini, matematiksel model ortaya koyar, çözümü için bir strateji belirler, gerekli ve uygun yaklaşıklaşma metodları uygular, ve elde edilen çözümün doğruluğunu ve güvenilirliğini değerlendirir. | X | ||||
| 7 | Fiziksel kavramları, işlemleri, süreçleri, ve yeni elde edilmiş sonuçları tüm dünyadaki meslekten insanlarla sözlü olarak konuşabilme ve tartışabilme ve bildiri ve makale formlarında yazılı olarak paylaşabilme yeteneği geliştirir | X | ||||
| 8 | Açılan disiplinlerin birinde ya da daha fazlasında, ileri bir bilgi ve yetenek seviyesine ulaşır ve uzmanlaşır. | X | ||||
| 9 | Orjinal ya da var olan bir bilgi kümesi etrafında bir bilimsel yapıt üretme, raporlama ve sunma yeteneği geliştirir. | X | ||||
| 10 | Metodolojik bilimsel araştırma yapabilme yeteneği geliştirir. | X | ||||
| 11 | Bir problemi, varolan fizik bilgileri kullanarak, analiz etme, çözüm metoduna karar verme (toerik/matematiksel/deneysel) ve problemi çözme becerisi geliştirir. | X | ||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü | 
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 | 
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 2 | 28 | 
| Sunum/Seminer Hazırlama | |||
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | 10 | 2 | 20 | 
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 | 
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 | 
| Toplam İş Yükü | 126 | ||
