AKTS - Popüler Kültür ve Medya

Popüler Kültür ve Medya (PR335) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Popüler Kültür ve Medya PR335 3 0 0 3 5
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü N/A
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Sorun/Problem Çözme.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Prof. Dr. Özlen Özgen
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Bu dersin amacı kültür, iletişim ve toplumla iligili temel betimleyici bilgileri sunduktan sonra, kültür, iletişim ve toplum arasında kurulan bağlar ve bu bağlarla ilgili açıklamaları, bu bağların amaçları ve sonuçları üzerinde olan tartışmaları öğretmek ve irdelemek ve böylece öğrenciye kendisinin de içinde yaşadığı toplum, iletişim ve kültür ile ilgili ilişkisel bilgiyi vererek kendisini, toplumunu, kültürünü ve iletişimi daha anlamlı bir şekilde kavramasına yardım etmektir.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Kitle kültürü, popüler kültür ve seçkin kültürü olarak bilinen olguların tanımlanması ve birbirinden ayrılması.
  • Kitle kültürü endüstrisinin kökeni, tarihi ve bugünkü durumunun değerlendirilmesi.
  • Popüler kültür ögelerinin zaman içerisinde değişinin gösterilmesi.
  • Çeşitli medyaların popüler kültür üzerindeki rolü ve etkisinin tartışılması.
Dersin İçeriği Bu derste kitle kültürü ve popüler kültür kavramları incelenecek ve analiz edilecektir. Bu bağlamda popüler kültürün temel özelikleri ortaya koyularak, kitle kültürü ve yüksek kültür kavramlarından farklılıkları açığa çıkartılacaktır. Popüler kültürün kitle iletişimiyle olan bağlantılarının da tartışılacağı bu derse, aynı zamanda popüler kültürün,

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş
2 Kitle Toplumu Teorisi: Kökenler. 1-10. sayfalar (Swingewood)
3 Kitle Toplumu Teorisi: Farklı Yaklaşımlar. 10-20 (SWINGEWOOD)
4 Marxism ve Kültür: Kültür, Teknik ve Üretim. 20-30 (SWINGEWOOD)
5 Hegemonya, Sınıf Hakimiyeti & İdeoloji. 30-44 (SWINGEWOOD)
6 İdeoloji ve Kitle İletişimi. 73-93 (SWINGEWOOD)
7 Kitle Kültürü & Kültürün Demokratikleşmesi Problemi. 93-105 (SWINGEWOOD)
8 Vize Sınavı
9 Modern Kültürün Diyalektiği. 105-120 (SWINGEWOOD)
10 Popüler Kültür ve Yüksek Kültür. 1-25 (GANS)
11 Kitle Kültürünün Eleştirisi. 27-77 (GANS)
12 Popüler Medya ve Kitle Kültürü 27-77 (GANZ)
13 Kitle Kültürü ve Polüler Kültürün Karşılaştırmalı Analizi. 90-146 (GANS)
14 Beğeni Kültürünün Değerlendirilmesi ve Kamu. 161-204 (GANS)
15 Değerlendirme
16 Sunumlar

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. SWINGEWOOD, A. (1979), The Myth of Mass Culture, The Macmillan Press Ltd., London. GüncelleSil
2. GANS, J. H. (1999), Popular Culture & High Culture, Basic Books, NY.

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler 2 20
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 30
Genel Sınav/Final Juri 1 50
Toplam 4 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 100
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 0
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İktisadın temel kavram ve yöntemlerini anlama, açıklama ve kullanma becerilerini edinmek
2 Makro ekonomik çözümleme becerisi edinmek
3 Mikro ekonomik çözümleme becerisi edinmek
4 Yerel, ulusal, bölgesel ve/veya küresel düzeyde iktisat politikalarının oluşturulması ve uygulanmasını anlamak
5 Ekonomi ve ekonomiyle ilgili konularda farklı yaklaşımları öğrenmek
6 Ekonomik çözümlemelerde nitel ve nicel araştırma tekniklerini öğrenmek
7 Modern yazılım, donanım ve/veya diğer teknolojik araçları kullanma becerisini geliştirmek
8 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması becerisini geliştirmek X
9 Eleştirel çözümleme, tartışma ve/veya yaşam boyu öğrenmeyi teşvik ederek açık fikirli olmaya katkıda bulunmak
10 Çalışma ahlakı ve toplumsal sorumluluk duygusunu geliştirmek
11 İletişim becerisini geliştirmek X
12 Aşağıda belirtilen alanlardan en az birinde bilgi ve becerileri etkin bir biçimde uygulama yetisini geliştirmek: İktisat politikası, kamu politikası, uluslararası iktisadi ilişkiler, endüstriyel ilişkiler, parasal ve finansal ilişkiler

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler 2 25 50
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 10 10
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 15 15
Toplam İş Yükü 123