AKTS - Temel Biyoistatistik
Temel Biyoistatistik (REH501) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Temel Biyoistatistik | REH501 | Alan Seçmeli | 2 | 2 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | ects.course_level_Sağlık_Bilimleri_Yüksek_Lisans |
Ders Verilme Şekli | |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | . |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Temel istatistiksel kavramlar, tanımlayıcı istatistikler, tablo ve grafikler, örneklem yöntemleri, normal dağılım ve hipotez testleri, t-test ve anavo analizleri, korelasyon ve regresyon çözümlemeleri. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Temel istatistiksel kavramlar; istatistik, biyoistatistik, biyoistatistiğin kullanım alanları, evren, örneklem, istatistik, parametre, veri, değişken, veri tipleri, vb | Daniel, Wayne W. Biostatistics 9th Edition, New York: John Wiley&Sons, 2013. |
2 | Tanımlayıcı istatistikler; Verilerin sınıflandırılması, ortalama ve konum ölçüleri, histogram, çubuk grafik, dal-yaprak grafiği, kutu grafiği, vb | Daniel, Wayne W. Biostatistics 9th Edition, New York: John Wiley&Sons, 2013. |
3 | Tanımlayıcı İstatistikler: Yaygınlık ölçüleri, ortalama±standart sapma grafikleri, vb. | Daniel, Wayne W. Biostatistics 9th Edition, New York: John Wiley&Sons, 2013. |
4 | Değişkenler arasındaki ilişkilerin tablo ve grafiklerle incelenmesi: Çapraz tablolar, tanımlayıcı ölçülere (ortalama, standart sapma, vb.) göre tablolar, temel grafik gösterimlerin çok değişkenli uygulamaları, saçılım grafikleri, vb. | Daniel, Wayne W. Biostatistics 9th Edition, New York: John Wiley&Sons, 2013. |
5 | Standartlaştırma (z ve T skorları). Kuramsal dağılışlar: Normal dağılım, normallik dönüşümleri. Normallik testleri ve grafikleri. Örneklem dağılışları ve güven aralıkları: Ortalamanın ve oranın örneklem dağılışı, güven aralıkları ve yorum | Daniel, Wayne W. Biostatistics 9th Edition, New York: John Wiley&Sons, 2013. |
6 | 1. vize | Daniel, Wayne W. Biostatistics 9th Edition, New York: John Wiley&Sons, 2013. |
7 | Araştırma yöntemleri. Hipotez testlerine giriş:Hipotez testinin amacı, aşamaları, hataları, p ve alfa değerleri, güç, etki büyüklüğü, karar verme süreci | Daniel, Wayne W. Biostatistics 9th Edition, New York: John Wiley&Sons, 2013. |
8 | Hipotez testleri: Parametrik ve parametrik olmayan tek örneklem testleri. Parametrik ve parametrik olmayan bağımsız iki örneklem testleri. | Daniel, Wayne W. Biostatistics 9th Edition, New York: John Wiley&Sons, 2013. |
9 | Hipotez testleri: Parametrik ve parametrik olmayan bağımsız k örneklem testleri | Daniel, Wayne W. Biostatistics 9th Edition, New York: John Wiley&Sons, 2013. |
10 | Hipotez testleri: Parametrik ve parametrik olmayan bağımlı iki örneklem testleri. Parametrik ve parametrik olmayan bağımlı k örneklem testleri | Daniel, Wayne W. Biostatistics 9th Edition, New York: John Wiley&Sons, 2013. |
11 | İlişki ölçüleri: Pearson korelasyon katsayısı, Spearman korelasyon katsayısı, Phi, Cramer V, Eta, vb. katsayılar. | Daniel, Wayne W. Biostatistics 9th Edition, New York: John Wiley&Sons, 2013. |
12 | Basit ve çoklu doğrusal regresyon analizi. | Daniel, Wayne W. Biostatistics 9th Edition, New York: John Wiley&Sons, 2013. |
13 | Makale inceleme | Daniel, Wayne W. Biostatistics 9th Edition, New York: John Wiley&Sons, 2013. |
14 | SPSS Uygulama | |
15 | sınava hazırlık | Daniel, Wayne W. Biostatistics 9th Edition, New York: John Wiley&Sons, 2013. |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Sümbüloglu K ve Sümbüloğlu V. Biyoistatistik. Seçkin Yayıncılık, Ankara, 2010. |
---|---|
2. lpar R. Spor, Sağlık ve Eğitim Bilimlerinden Örneklerle UYGULAMALI İSTATİSTİK ve GEÇERLİK-GÜVENİRLİK. Detay Yayıncılık, Ankara, 2018. | |
3. Daniel, Wayne W. Biostatistics 9th Edition, New York: John Wiley&Sons, 2013. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | 1 | 20 |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 50 |
Toplam | 3 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki literatür bilgisini sistematik olarak gerekli kavram ve prensipler eşliğinde ölçme, değerlendirme, tanımlama, analiz ve planlama yaparak mesleki ve akademik çalışmalarında kullanır. | |||||
2 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki kanıta dayalı literatür bilgisini kullanarak akademik çalışma planlar ve uygular. | |||||
3 | Bilimsel çalışmalar için etik prensipler doğrultusunda veri toplar, uygun istatistik yöntemleri seçerek analiz yapar, kritik ederek yaptığı çalışmaların sonuçlarını literatürle karşılaştırarak yorumlar, ulusal ve/veya uluslararası bilimsel toplantılarda sunar veya yayın haline getirir. | |||||
4 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile ilgili akademik ve bilimsel çalışmalarda karşılaşılan sorunları çözmek için multidisiplinler veya interdisipliner ekip içinde bireysel olarak sorumluluk alır, iletişim becerilerini kullanarak iş birliği yapar. | |||||
5 | Öğrenim ihtiyaçlarını ve hedeflerini tanımlar, kişisel gelişim devamlılığı için yaşam boyu öğrenme ilkesini benimser, yabancı dili ve bilişim-iletişim teknolojilerini kullanır, alandaki gelişmeleri takip eder, kalite geliştirme programlarını düzenler ve destekler. | |||||
6 | Fizyoterapiye özgü bilimsel çalışmalar ile ilgili görev, hak ve sorumlulukları bilir, akademik etik, ilke ve standartlara uygun davranır, profesyonel davranışını uluslararası alanda da sürdürür. | |||||
7 | Toplumun fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında değişen ve artan ihtiyaçlarına uygun kanıta dayalı koruyucu ve rehabilitatif yaklaşımları sağlık politikası üretilmesinde kullanır ve toplumun bilinçlendirilmesine katkı sağlar. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Laboratuar | |||
Uygulama | 1 | 10 | 10 |
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 2 | 28 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 14 | 14 |
Toplam İş Yükü | 126 |