AKTS - Fizyoterapide Manuel Terapi Yaklaşımları

Fizyoterapide Manuel Terapi Yaklaşımları (REH521) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Fizyoterapide Manuel Terapi Yaklaşımları REH521 Alan Seçmeli 3 0 0 3 5
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü Seçmeli Dersler
Dersin Seviyesi ects.course_level_Sağlık_Bilimleri_Yüksek_Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Gösteri, Tartışma, Soru Yanıt, Sorun/Problem Çözme, Beyin Fırtınası.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Dr. Öğr. Üyesi Nagihan Acet
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Manuel terapi teknikleri ve uygulamalarını temel özelliklerini öğreterek ve literatürdeki bu konuda yapılan güncel araştırmaları inceleyerek değerlendirme yetisi kazandırmak.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Manuel terapi alanında kanıta dayalı uygulamanın tanımlanması
  • Araştırmaya özgü uygun manuel terapi yöntemlerin seçilmesi
  • Sunum hazırlanması
  • Sunum hazırlanması
Dersin İçeriği Fizik tedavi ve rehabilitasyonda kullanılan manuel tedavi teknikleri ve uygulamaları.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Kaltenborn-Evjenth Konsepti Kaynak kitaptan ilgili bölümün okunması
2 Kaltenborn-Evjenth Konsepti II Kaynak kitaptan ilgili bölümün okunması
3 Makale Sunum Kaynak kitaptan ilgili bölümün okunması
4 Makale Sunum Kaynak kitaptan ilgili bölümün okunması
5 Makale Sunum Kaynak kitaptan ilgili bölümün okunması
6 Makale Sunum Kaynak kitaptan ilgili bölümün okunması.
7 Makale Sunum Kaynak kitaptan ilgili bölümün okunması.
8 Makale Sunum Kaynak kitaptan ilgili bölümün okunması.
9 Makale sunumu Kaynak kitaptan ilgili bölümün okunması
10 Makale sunumu Kaynak kitaptan ilgili bölümün okunmas
11 Makale sunumu Kaynak kitaptan ilgili bölümün okunması
12 Makale sunumu Kaynak kitaptan ilgili bölümün okunması
13 Makale sunumu Kaynak kitaptan ilgili bölümün okunması
14 Makale sunumu Kaynak kitaptan ilgili bölümün okunması
15 Makale sunumu Kaynak kitaptan ilgili bölümün okunması.
16 Makale sunumu Kaynak kitaptan ilgili bölümün okunması.

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Kaltenborn FM. Manual Mobilization of the Joints. vol Volume 1: The Extremities. Norlis Bokhandel; 8th Edition; 2014.
Diğer Kaynaklar 2. PubMed, MEDLINE, Google Scholar

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler - -
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri - -
Genel Sınav/Final Juri - -
Toplam 0 0
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 100
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki literatür bilgisini sistematik olarak gerekli kavram ve prensipler eşliğinde ölçme, değerlendirme, tanımlama, analiz ve planlama yaparak mesleki ve akademik çalışmalarında kullanır.
2 Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki kanıta dayalı literatür bilgisini kullanarak akademik çalışma planlar ve uygular.
3 Bilimsel çalışmalar için etik prensipler doğrultusunda veri toplar, uygun istatistik yöntemleri seçerek analiz yapar, kritik ederek yaptığı çalışmaların sonuçlarını literatürle karşılaştırarak yorumlar, ulusal ve/veya uluslararası bilimsel toplantılarda sunar veya yayın haline getirir.
4 Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile ilgili akademik ve bilimsel çalışmalarda karşılaşılan sorunları çözmek için multidisiplinler veya interdisipliner ekip içinde bireysel olarak sorumluluk alır, iletişim becerilerini kullanarak iş birliği yapar.
5 Öğrenim ihtiyaçlarını ve hedeflerini tanımlar, kişisel gelişim devamlılığı için yaşam boyu öğrenme ilkesini benimser, yabancı dili ve bilişim-iletişim teknolojilerini kullanır, alandaki gelişmeleri takip eder, kalite geliştirme programlarını düzenler ve destekler.
6 Fizyoterapiye özgü bilimsel çalışmalar ile ilgili görev, hak ve sorumlulukları bilir, akademik etik, ilke ve standartlara uygun davranır, profesyonel davranışını uluslararası alanda da sürdürür.
7 Toplumun fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında değişen ve artan ihtiyaçlarına uygun kanıta dayalı koruyucu ve rehabilitatif yaklaşımları sağlık politikası üretilmesinde kullanır ve toplumun bilinçlendirilmesine katkı sağlar.

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 15 4 60
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 12 12
Toplam İş Yükü 120