AKTS - Cerrahide Teknolojik Yöntemler
Cerrahide Teknolojik Yöntemler (AHZT210) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Cerrahide Teknolojik Yöntemler | AHZT210 | 4. Dönem | 2 | 0 | 0 | 2 | 7 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| N/A |
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım. |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | Bu derste; Tıp alanında yeni gelişen teknolojik gelişmelerin cerrahi dalına yansıyan bölümünü öğrenmek ve sahada uygulamak amaçlanmaktadır. |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | Tarihteki cerrahi teknikler, bilgi teknolojisi sistemleri-teletıp, telesağlık, progranmış barkodlu infüzyon sistemleri, minimal invazif cerrahi teknikleri /hibrit ameliyathaneler, laporoskopik cerrahi, yara bakım teknolojisi,robotik cerrahi, robotik ürolojik ameliyatlar, robotik jinekolojik ameliyatlar, robotik genel cerrahisi ameliyatları, robotik kalp-damar-göğüs cerrahisi ameliyatları, robotik pediatrik cerrahisi ameliyatları, Gamma Knife radyo cerrahisi-nanoteknoloji. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Tarihteki cerrahi teknikler Bilgi Teknolojisi Sistemleri-teletıp, telesağlık, Programlanmış barkodlu İnfüzyon Sistemleri Minimal invazif cerrahi teknikleri /Hibrit Ameliyathaneler Robotik Ürolojik Ameliyatlar Robotik Cerrahi Laporoskopik Cerrahi, Yara bakım Teknolojisi Ara Sınav Teorik Gamma Knife Radyo Cerrahisi-Nanoteknoloji Robotik Jinekolojik Ameliyatlar Robotik Genel Cerrahisi Ameliyatları Robotik Kalp-Damar Cerrahisi Ameliyatları Robotik Pediatrik Cerrahisi Ameliyatları Robotik Göğüs Cerrahisi Ameliyatları |
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. Erdil, F, Elbaş Özhan, N. 2001; Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği, Aydoğdu-Ofset Ltd.Şti, Genişletilmiş 4. Baskı, Ankara. |
|---|
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | - | - |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
| Ödevler | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 40 |
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 60 |
| Toplam | 2 | 100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | X |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Ameliyathane Hizmetleri alanında, temel düzeyde teorik bilgiye sahiptir. | X | ||||
| 2 | Ameliyathane Hizmetleri alanında temel düzeyde araç ve gereçlerin kullanımı hakkında bilgiye sahiptir. | X | ||||
| 3 | Alan terminolojisini etkin kullanabilir. | X | ||||
| 4 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki teorik ve uygulamalı bilgileri kullanır | X | ||||
| 5 | Alanındaki temel bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme becerisine sahiptir. | X | ||||
| 6 | Alanı ile ilgili teknolojileri kullanır. | X | ||||
| 7 | Ameliyathane Hizmetleri alanında sahip olduğu temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak herhangi bir sorun karşısında öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak görev alır. | X | ||||
| 8 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | X | ||||
| 9 | Ameliyathane Hizmetleri alanı ile ilgili konularda sahip olduğu teknolojik bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. | X | ||||
| 10 | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinliklere katkı verir. | X | ||||
| 11 | Ameliyat öncesi ve sonrası cerrahi aletleri ve malzemeleri kullanıma hazır hale getirebilir. | X | ||||
| 12 | Hastanın ameliyat odasına alınmasına ve ameliyat sonrası nakline yardımcı olabilir. | X | ||||
| 13 | Birey ve halk sağlığı iş güvenliği ve çevre koruma konularında yeterli bilince sahiptir ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | X | ||||
| 14 | Diğer sağlık disiplinleri ile ortak çalışabilir. | X | ||||
| 15 | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir. | X | ||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 12 | 6 | 72 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 10 | 10 |
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | 1 | 10 | 10 |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 6 | 5 | 30 |
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 6 | 5 | 30 |
| Toplam İş Yükü | 184 | ||
