Başlamadan Önce..

Sevgili öğrencimiz,

Üniversitemize 2022 yılı DGS Ek tercihleri sonrasında yerleşen sonrasında yerleşen öğrencilerin kayıtları kampüse gelmeden 19  Ekim 2022 (10:30) ile  24 Ekim  2022 (23.59 kapanacak)  arasında online olarak yapılacaktır.

Üniversitemize 2022 yılı DGS Ek tercihleri sonrasında yerleşen öğrencilerden, geçmiş yıllarda olduğu gibi ön lisans diploması, lise diploması, nüfus cüzdanı örneği, resim vd. belgeleri kampüse gelerek teslim etmeleri istenmeyecektir.

Aşağıda bilgileri verilen konularda sadece gerekli olabilecek belgelerin sisteme yüklenmesi yeterli olacaktır.

Bu nedenle aşağıda verilen açıklamaların iyi okunması gerekmektedir.

Kayıt işleminin sağlıklı bir şekilde yapılması için aşağıda anlatıldığı şekilde ve süresi içerisinde sistem üzerinden  8 adımın tümünün tamamlanması gerekmektedir. 

Kayıt olan öğrenciler isterlerse iki gün sonrasında  https://www.turkiye.gov.tr/yok-ogrenci-belgesi-sorgulama üzerinden öğrenci belgelerinin dökümünü de alabileceklerdir.

 

1. Giriş

Bu sayfada bulunan tüm bilgileri dikkatle inceledikten sonra sayfanın en altında bulunan "Kayıt olmak için tıklayınız linkine tıkladığınızda açılan ekrandan  “T.C. Kimlik No”, “Doğum Tarihi” ve “Güvenlik Kodu” bilgisiyle “Oturumu Aç” butonuna basarak giriş yapabilirsiniz.

 

2. Gereklilikler / Ödemeler

 

  • Kesin mezunsanız YÖKSİS aktarımı için bağlı olduğunuz MYO yetkilileri ile görüşerek mezun bilgisinin YÖKSİS aktarımını yaptırmanız gerekmektedir. YÖKSİS’e mezun bilgisinin aktarımı sonrasında e-kayıt sistemine girerek kayda kaldığınız yerden devam edebilirsiniz.

  • Staj tamamlama, bütünleme, tek ders sınavı vb. nedenler ile mezun olmadıysanız Yüksek Öğretim Kurulu Başkanlığı’nın aşağıdaki duyurusuna göre süreci takip ediniz:

            "2022 yılı Dikey Geçiş Sınavı kayıt tarihleri arasında yükseköğretim kurumlarından mezun olamadığı için kazandığı programa kayıt yaptıramayan ancak kayıt tarihinden sonra  stajını tamamlama, bütünleme sınavı, tek ders sınavı vb. başararak mezuniyet hakkı elde eden önlisans öğrencilerinin bu durumlarını belgelemeleri kaydıyla 2022-2023 eğitim öğretim yılı  bahar yarıyılı başlangıcına kadar, 2022 DGS'de kayıt hakkı kazandıkları lisans programlarına kayıt yaptırabileceklerdir."

 

 

 

 

Yükseköğretim Kurulu Başkanlığının almış olduğu karar neticesinde aynı anda örgün iki lisans  programında kayıtlı eş zamanlı öğrenci olunamamaktadır. Eğer örgün lisans bir programında aktif kaydınızın bulunması halinde online kayıt öncesinde öncelikli olarak diğer üniversitede kayıtlı olduğu programdan kaydını sildirmesi gerekmektedir.

Diğer kayıtlı olunan lisans  programında mezuniyet aşamasında iseniz veya her türlü diğer sorularınız için : orkun.basol@atilim.edu.tr  mail atınız. 

 

 

  •   Burslar ile ilgili bilgi almak için Burs Yönetmeliğini incelemenizi öneririz.

  •   DGS Kılavuzlarında bulunan aşağıdaki Bk.64 koşulu ile ilgili olarak Üniversitemizde yapılan uygulama:

    • Bk. 64 : Yükseköğretim kurumu Mütevelli Heyeti/Yönetim Kurulu tarafından verilen indirim ve imkanlar (öğrenim ücreti muafiyeti, burs, para, yurt, yemek vb.), öğrenim ücretini ödeme koşulları, taksitli veya peşin ödeme imkanları, diğer ücretler, sonraki yıllarda ücretlerde yapılacak artışlar, burslu programlara ilişkin ayrıca verilecek burs süreleri ile eğitim öğretime ilişkin diğer hususlar, ilgili yükseköğretim kurumunun internet sayfasından öğrencilere duyurulacaktır. Ücretler, ödeme yöntemleri, öğrenim ücretindeki olası artışlar her yıl, kayıtlı öğrenciler için de TEFE-TÜFE oranları da dikkate alınarak Mütevelli Heyetinin/Yönetim Kurulunun uygun göreceği oranda yeniden belirlenebilir. Bazı yükseköğretim kurumları, kendi öğrencisi veya başka üniversitenin öğrencisi olup ayrılanların veya ilişiği kesilen/ilişiğini kesenler ile bir yükseköğretim programından mezun olanların, merkezi yerleştirme sonuçlarına göre burslu veya indirimli programlara yerleşmeleri halinde yükseköğretim kurumunun kendi mevzuatı doğrultusunda sadece ücretli veya diğer indirimli statülerde kayıt yapabilmesine izin verebilir; Üniversite, bu durumda olanların sadece ücretli veya diğer indirimli programlara kayıtlarını yapma hakkını saklı tutar. Bu durumda olanların tercihlerini yapmadan önce ilgili üniversiteden ayrıntılı bilgi almaları gerekmektedir. Adayların tercihlerini yapmadan önce üniversitelerin internet sayfasındaki bilgileri dikkatlice inceleyerek tercihlerini yapmaları gerekmektedir."

    • Açıköğretim programları dahil herhangi bir 4 veya daha fazla yıllık lisans programından mezun olan öğrenciler %100 burslardan ve bu yönetmeliğin 3. Maddesinin C) bendinde düzenlenen Akademik Başarı Bursu ile diğer burs ve indirimlerden yararlanamaz.  Kayıt oldukları yılın ÖSYM Kontenjan ve Yerleştirme Kılavuzunda ilan edilen burssuz (ücretli)  öğrenci kontenjanı bulunmayan lisans programlarına kayıt yaptıran öğrenciler  en düşük  burs oranında indirimden yararlanabilirler.

 

Önceki öğrenimleri (önlisans, lisans)  nedeni  daha önce  diğer yükseköğretim kurumunda aldıkları derslerden muaf olmak için başvuru yapacak öğrenciler kesin kayıt  işlemlerini tamamladıktan sonra kendilerine verilen kullanıcı adı (soyad.adı@student....) ve şifresi ile ATACS (atacs.atilim.edu.tr) sistemine giriş yaparlar.

ATACS  ekranındaki sol menüde bulunan  "Ders Kayıt ve Mezuniyet İşlemlerim / Muafiyet Talebi işlemlerim'e"  tıklandıktan sonra,

 

gelen ekranda, önceki Üniversite / Fakülte/MYO/YO ile bölüm adı/ Ders İçeriklerinizin olduğu Üniversiteniz/MYO'unun web sayfası linki (Atılım Üniversitesinden örnek :https://www.atilim.edu.tr/tr/ects/site-courses/12/info/Courses) copy/paste yapılır.

Not dökümü belgesi (e-devlet  https://www.turkiye.gov.tr/yuksekogretim-kurulu-transkript-belgesi-sorgulama üzerinden alınan veya ilgili üniversiteden alınmış e-imzalı veya doğrulama kodu olan) 

Son kısımda ise muafiyet talebinize ilişkin dilekçe  pdf olarak yüklenir. 

 

Yüklenen not dökümü belgesindeki dersler ilgili akademik birimince değerlendirilir ve muafiyeti kabul edilen  dersler Bölüm Başkanlığınca  ATACS sistemine işlenir. Muafiyet işlemlerinin sonuçlanması  akademik bölümlerin iş yüküne göre bir veya iki hafta sürebilmektedir.  Muafiyet sonuçlandığında sms ile bilgi verilmektedir.

Muaf olunan dersleri görmek için ATACS ekranındaki   Ders Kayıt ve Mezuniyet İşlemlerim/ Program Müfredatım ve Ders Tarihçem'e tıklanır.

 

Gelen ekranda aşağıdaki şekilde dersin olması halinde o dersten muaf edilmiş olduğunuz anlaşılır. 

Aşağıda  ENG121 Temel İngilizce Dersinden AA notu ile muaf olmuş öğrenciye ait ekran görüntüsü verilmektedir.

 

 

Öğrencilerin Ders kayıtları öncesinde muafiyet taleplerinin sonuçlanıp/sonuçlanmadığını takip etmeleri, sonuçlanmayan veya itiraz durumları için ilgili Bölüm Başkanlığı ile irtibata geçmeleri gerekmektedir.

Islak imzalı ve mühürlü olarak gönderilmiş olduğunuz belgelerin (belge eğer e-imza /doğrulama kodlu ise gerekmemektedir) asıllarını kampüse geldiğiniz zaman bağlı olduğunuz bölüm başkanlığına teslim edilmesi gerekmektedir.

Gönderilen belgelerin gerçeğe aykırı olması veya belgelerde herhangi bir hukuka aykırılık veya uygunsuzluğun tespit edilmesi halinde kayıt iptal edilir ve ücret iadesi yapılmaz.

Ayrıca bu durumun suç teşkil etmesi halinde yetkili makamlara suç duyurusunda bulunularak cezai, idari ve hukuki takibat başlatılır.

  • Bu alanda sizinle kayıt sırasında ve sonrasında iletişim kurabileceğimiz cep telefonu ve e-posta bilgilerinizi güncellemeniz istenmektedir.

  • “Onay Kodu Gönder” butonuna basıldığında cep telefonunuza gelecek doğrulama kodunu aşağıda bulunan alana girip doğrulama işlemini tamamlayınız.

  • Burada vermiş olduğunuz numara ve e-posta adresine kayıt sırasında bilgilendirme mesajları atılacaktır.

 

 

SMS ile ulaşacak kodu, sayfada bulunan kod giriş alanına girdikten sonra onayla butonuna basınız.

 

 

Doğrulama işlemini tamamlandıktan sonra, “Ödemeler Sayfasına Devam Edebilirsiniz” butonuna basarak kayıt işleminize devam ediniz.

 

Üniversitemize yerleşen erkek öğrencilerimizin askerlik durum bilgileri ASAL daire başkanlığının web servisleri üzerinden sorgulanmıştır. Askerlik durumunuza ilişkin aşağıdaki bilginin görüntülenmesi halinde, bağlı olduğunuz askerlik şubesi ile görüşerek kayıt için gerekli izin işlemlerini gerçekleştirmeniz gerekmektedir.   

 

Kayıt yaptırmanızda sakınca olmadığı bilgisi ASAL web sistemine işlendiğinde, öğrenci bilgi sistemine giriş yaptığınızda bilgi anlık olarak tekrar sorgulanacak ve kayda elverişlidir bilgisinin sistemden çekilmesi halinde kayda kaldığınız yerden devam edebileceksiniz.

 

Öğrenci İşleri Direktörlüğü tarafından kesin kayıtlar sonrasında  kayıt  olan  erkek öğrencilerin Askerlik Tecil İşlemleri yapılacak olup, sonraki haftalarda öğrencilerin e-devlet üzerinden askerlik durumlarını kontrol etmelerinde fayda bulunmaktadır. 

 

Ayrıntılı bilgi için orkun.basol@atilim.edu.tr

 

SHYO’nun aşağıdaki programlarına kayıt yaptıracak öğrencilerin her program için belirlenmiş olan özel koşulları okumuş olmaları gerekmektedir.

 

 

SHYO kayıt işlemini yapabilmeniz için öncelikle,

aşağıda gösterildiği şekilde sisteme yüklenmiş olması gerekmektedir.

 

Pilotaj bölümüne kayıt hakkı kazanan öğrencilerin sağlık raporlarını Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü’nce belirlenmiş olan yetkili sağlık kuruluşlarından almaları gerekmektedir. İlgili sağlık kuruluşları listesini görmek için tıklayınız.

Yüklemiş olduğunuz belgeler kayıt olacağınız bölüm başkanlığı tarafından kontrol edilecek, kontrol sonucunda yüklenen belgelerin uygun olup/olmadığı bilgisi ilk girişte vermiş olduğunuz cep telefonunuza ve kişisel e-posta adresinize gönderilecektir.

 

 

Yüklenmiş belgelere ilişkin telefonunuza gelecek SMS bilgileri:

 

Kabul SMS Bilgisi (Temsili)

Red SMS Bilgisi (Temsili)

 

Yüklenen belgeleri SHYO tarafından uygun görülmeyen öğrenciler öncelikle ilgili bölüm başkanlıkları ile görüşmelidir. Alacakları bilgiye göre, gerektiğinde kayda uygun belgelerini temin edebildikleri takdirde tekrar sisteme yüklemeleri gerekmektedir.

Pilotaj öğrencilerinin yukarıda anlatılan aşamalara ek olarak, "Uçuş Eğitim ve Ücretlerine" ilişkin sistemde bulunan taahhütnameyi okumaları ve onaylamaları gerekmektedir.

Yüklediğiniz belgelerin asıllarını akademik takvimde belirtilen ders kayıtları sırasında bağlı olduğunuz bölüm başkanlığına teslim etmeniz gerekmektedir.

Yüklenen belgelerin gerçeğe aykırı olması veya belgelerde herhangi bir hukuka aykırılık veya uygunsuzluğun tespit edilmesi halinde kayıt iptal edilir ve ücret iadesi yapılmaz. Ayrıca bu durumun suç teşkil etmesi halinde yetkili makamlara suç duyurusunda bulunularak cezai, idari ve hukuki takibat başlatılır.

Belgeler ile ilgili iletişim bilgileri:

Program

Bölüm Başkanı

Telefon

E-posta

Havacılık Yönetimi

Prof.Dr. Altan Özkil

 

(312) 586 8895

altan.ozkil@atilim.edu.tr

Pilotaj

Prof. Dr. Nafiz Alemdaroğlu

(312) 586 8881

nafiz.alemdaroglu@atilim.edu.tr

Uçak Gövde- Motor

Dr. Öğr. Gör. Erk İnger

(312) 586 8889

erk.inger@atilim.edu.tr

Uçak Elektrik- Elektronik

Dr. Öğr. Gör. Ongun Yücesan 

(312) 586      8893

ongun.yucesan@atilim.edu.tr

Onay sürecini başarı ile tamamlayan öğrenciler kayda kaldıkları yerden devam edebilir.

 

Kayıt işleminin başlayabilmesi için öncelikli olarak ilgili programa ait ücretin yatırılmış olması gerekmektedir. Ödemelere ilişkin tüm bilgilere http://uniaday.atilim.edu.tr/pages/51/ucretler adresinden ulaşabilirsiniz.

Ödeme kredi kartı ile yapılmak istenirse “SanalPOS Ödemesi” butonuna tıklanır. Buradaki ekranlarda, aynı anda birden fazla kredi kartı kullanılarak ödeme (yıllık veya dönemlik olarak) yapılabilmektedir.

Kartınızın Sanal Pos üzerinden alışverişe açık olması gerekmektedir.

Birbirinden farklı para birimleri aynı anda seçilerek ödeme yapılamaz.

Kullanılabilir kredi kartı limitinizin öğretim ücreti kadar olması gerekmektedir.Kısmi ödeme kabul edilmemektedir.

American Express ile öğretim ücreti ödemesi kabul edilmemektedir.

 

1- Ödeme yapılması gereken dönem ve yıllık öğretim ücretleri listelenir. Ödeme yapılacak akademik dönem veya yıl ücreti seçilerek ödeme işlemi başlatılır.

 

 

 

 

2- Kredi kartı ödemesine ilişkin  “Non Secure”,  “3D Secure”  veya  ‘’Çoklu Kredi Kartı Ödeme (Non Secure)‘’ ödeme yöntemlerinden biri seçilir.

 

 

3- “Non Secure” veya “3D Secure”  butonlarından birisinin tercih edilmesi durumunda aşağıdaki alanlara kredi kartı bilgisi girilerek ödeme işlemi tamamlanır.

 

 

4- “Çoklu Kredi Kartı Ödeme‘’ yöntemi tercih edilmesi durumunda aynı anda en fazla 5 kredi kartı bilgisi girişi yapılarak öğretim ücreti ödemesi yapılabilmektedir. Çoklu Kredi Kartı ödemelerinde taksit işlemi yapılmamaktadır.

 

 

5- Ücret ödemesi yapılmış ve ödeme bilgisi sisteme yansımış olanlar aşağıdaki ekran görüntüsü ile karşılaşacaklar ve kayıt işlemlerine devam edebileceklerdir.

 

3. Kayıt Adımları

Bu alanda kimlik ve eğitim durumunuza ait bilgiler yer almaktadır.

 

 

Kan grubu (zorunlu değil) ve adli sicile ilişkin (zorunlu değil) uygun olanı seçiniz.

 

 

Aile bilgilerine ilişkin anne, baba veya belirtilecek diğer bir yakından en az birine ait bilgilerin doldurulması gerekmektedir. Burada bulunan “… Üniversite genel duyurularının (Ödeme ve Erken ödeme tarihleri vb bilgilerin) SMS olarak gönderilmesini istiyorum.” seçeneğinin tıklanması durumunda belirtilen kişi veya kişilere Üniversitemizce yapılan duyurular (erken ödeme tarihleri, kayıt bilgileri vb ) SMS olarak gönderilecektir.

 

 

İlgili alanlardaki bilgiler kontrol edilip gerekli alanlar doldurulduktan sonra bir sonraki adıma devam edilir.

 

İNGİLİZCE MUAFİYET İŞLEMİ İKİ FARKLI ŞEKİLDE YAPILACAKTIR:

1. İNGİLİZCE DİLİNDE EĞİTİM YAPAN BÖLÜMLER İÇİN MUAFİYET İŞLEMLERİ

2. TÜRKÇE DİLİNDE EĞİTİM YAPAN BÖLÜMLER İÇİN MUAFİYET İŞLEMLERİ

 

Eğitim Dili İngilizce olan bölümler için

APEX:

Tarih ve saati: 26 Ekim 2022 saat 9:30

Yer: 608

Sonuç açıklama tarihi : 28 Ekim 2022

 

Eğitim dili Türkçe olan bölümler için  Düzey Saptama Sınavı:

Tarih ve saati: 25 Ekim 2022 saat 10:00

Yer: 418

Sonuç açıklama tarihi: 26 Ekim 2022

 

1. İNGİLİZCE DİLİNDE EĞİTİM YAPAN BÖLÜMLER İÇİN MUAFİYET İŞLEMLERİ 

aşağıdaki şekilde yapılacaktır:

  • Daha önce bir başka yükseköğretim kurumunda İngilizce hazırlık eğitimi aldıysanız ilgili kurumdan alacağınız (ıslak imzalı/mühürlü belge veya e-imza/doğrulama kodu bilgisinin olduğu belgeyi) İngilizce hazırlık okuduğunuza dair belgeyi yüklemeniz,

  • Atılım Üniversitesi tarafından denkliği kabul edilen (Atılım Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu Muafiyet ve Eşdeğerlik Yönergesi) ulusal veya uluslararası bir sınav belgeniz varsa ilgili yabancı dil belgenizi yükleme  işlemleri aşağıda anlatıldığı şekilde yapılır:

Temsili Resim:

 

“Temel İngilizce bölümünden muafiyet için yükleyeceğim yabancı dil belgesinin değerlendirmeye alınarak tarafıma sonucunun bildirilmesini arz ederim” seçeneği tıklanması sonrasında aşağıda gelecek ekrandan “Dosya Seç” butonuna tıklanarak ilgili belge belirtilen (pdf, jpeg, png) formattaki dosya yüklenir.

Temsili Resim:

 

Yüklenen belge Yabancı Diller Yüksekokulu yetkilileri tarafından kontrol edilerek belgenin uygunluk durumuna göre muafiyete ilişkin kabul veya red bilgisi SMS ve e-posta ile bildirilecektir.

 

Muafiyet başvurusu onaylanan öğrenciler İngilizce yeterlik sınavına girmeyecekler, aynı zamanda bölümde alacakları İngilizce derslerinden muaf olabileceklerdir.

Muafiyet başvurusu onaylanmayan öğrenciler İngilizce yeterlik sınavına gireceklerdir.

 

“Yeterlik Sınavına (APEX) girmeyip D kurundan başlamayı kabul ediyorum” seçeneğini işaretleyenler veya sınava girmeyenler İngilizce hazırlık programına D kurundan başlayacaklardır.

 

2. TÜRKÇE DİLİNDE EĞİTİM YAPAN BÖLÜMLER İÇİN MUAFİYET İŞLEMLERİ

  • Daha önce bir başka yükseköğretim kurumunda İngilizce hazırlık eğitimi ve/veya İngilizce ders(leri) aldıysanız ilgili kurumdan alacağınız (e-imza veya doğrulama kodu bilgisinin olduğu belgeyi) İngilizce seviye ve yeterliliğinizi belgeleyen bu dokümanı yüklemeniz.  Islak imza ve mühürlü belge kabul edilmemektedir.

  • Atılım Üniversitesi tarafından denkliği kabul edilen (Atılım Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu Muafiyet ve Eşdeğerlik Yönergesi) ulusal veya uluslararası bir sınav belgeniz varsa ilgili yabancı dil belgenizi yükleme işlemleri aşağıdaki anlatıldığı  şekilde yapılır:

      “Bölüm İngilizce derslerinden muafiyet işlemleri için yüklemiş olduğum yabancı dil belgesinin değerlendirmeye alınmasını           istiyorum” seçeneğinin tıklanması sonrasında aşağıda gelecek ekrandan “Dosya Seç” butonu tıklanarak belirtilen            formattaki (pdf, jpeg, png) dosya yüklenir.

Temsili Resim:

 

Yüklenen belge Yabancı Diller Yüksekokulu yetkilileri tarafından kontrol edilerek belgenin uygunluk durumuna göre muafiyete ilişkin kabul veya red bilgisi SMS ve e-posta ile bildirilecektir.

Muafiyet işlemlerine ait olarak cep telefonunuza gönderilecek bilgi sms (Temsili):

 

Aynı sayfada bulunan “…tarihinde yapılacak olan İngilizce düzey saptama sınavına girmek istiyorum” seçeneğini işaretlerseniz, akademik takvimde belirtilen tarihte yapılacak Atılım Üniversitesi Düzey Saptama Sınavına girebilecek ve sınav sonucuna göre bölümde alacağınız 6 dönemlik zorunlu İngilizce derslerinin uygun olanlarından muaf olabileceksiniz.

Bu seçenek işaretlendiğinde cep telefonunuza sınav bilgileri sms olarak gönderilecektir. 

Temsili :

Temsili Resim:

 

  • Düzey Saptama Sınavı (Türkçe Bölümler) için diğer bilgiler için tıklayınız

  • Yüklenen belgelerin gerçeğe aykırı olması veya belgelerde herhangi bir hukuka aykırılık veya uygunsuzluğun tespit edilmesi halinde öğrencilerin  muafiyetleri iptal edilecek olup ayrıca bu durumun suç teşkil etmesi halinde yetkili makamlara suç duyurusunda bulunularak cezai, idari ve hukuki takibat başlatılır.

Program

Müdür Yrd.

Telefon

E-posta

Yabancı Diller Yüksekokul Müdürlüğü ü

Celal Aktaş   

(312) 586 8502

celal.aktas@atilim.edu.tr

 

Üniversitemiz kütüphanesinde uyulması gereken kurallar ve gerekli bilgiler bu sekmede verilmektedir.

 

 

Burada bulunan üyelik sözleşmesi okunduktan sonra “Kütüphane düzenlemelerine uymayı kabul ediyorum” ve "Ödünç alınan kitabı iade etmezsem, kütüphane yönetimi tarafından belirlenen para cezasını ödemeyi kabul ederim” seçeneklerini (zorunlu) işaretleyiniz ve “Kütüphane Bilgilerini Kaydet” butonuna basarak kütüphane kayıt işlemini tamamlayınız.

 

Bu alanda ilgi duyduğunuz kültür ve spor faaliyetlerine ilişkin bilgileri seçmeniz gerekmektedir.

 

Üniversitemizdeki eğitim hayatınızda size destek olunmasını istediğiniz herhangi bir engel durumuz varsa, bu konuyla ilgili gerekli bilgilerin girişlerini yapınız ve ilgili belgeleri yükleyiniz.

Aşağıdaki gösterilen alanların bir veya birden fazlasında engeliniz varsa, engel durumunuzun yüzdesi ve engel durumuna ilişkin gerekli açıklamayla birlikte ilgili makamlardan alınmış raporu/yazıyı sisteme yükleyiniz.

Not: Engel durumuna ilişkin belgenin yüklenmesi zorunludur. Engel durumuna ilişkin bir belgeniz mevcut değilse "Engel Durumu" bilgisini boş bırakınız. Durumunuz ile ilgili bilgiyi kayıtlar sonrasında Üniversitemiz Engelli Öğrenci Ofisi yetkililerine iletebilirsiniz.

 

Bu alanda Üniversitemizi tercihinize ilişkin minik bir anket bulunmaktadır, vereceğiniz cevaplar bizim için önemlidir.

Temsili Resim:

Bu alanda Üniversitemize ulaşım ve barınma konularında verilen hizmetlere ilişkin bilgilere ulaşmanız için gerekli bağlantılar bulunmaktadır.

Yurtlar  konusunda anlaşmalı olduğumuz  erkek öğrenci yurdu ile  ilgili  seçeneği işaretlediğinizde ilgili yurt yetkilileri ile cep telefonu bilgileriniz paylaşılacak ve size ulaşılması sağlanacaktır.

 

Ulaşım Bilgileri için :

https://www.atilim.edu.tr/tr/kampus/page/95/ulasim

 

Yurt İmkanları için ::

https://www.atilim.edu.tr/tr/kampus/page/94/yurt-imkanlari

 

 

Son olarak kayıt işleminizi onaylıyorsanız EVET yazıp “Kaydet ve Tamamla” butonuna basınız. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Bu işlem sonrasında cep telefonunuza kullanıcı adı ve şifresi sms  olarak gönderilirken,  e-posta adresinize YKS yeni kayıt bilgilendirme mesajı   ile birlikte (ek olarak) öğrenci belgeniz pdf  dokümanı olarak gönderilecektir. 

Cep telefonu  sms (Temsili):                                                                         

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

E-posta adresinize gönderilen kayıt bilgilendirme mesajı(Temsili):

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

E-posta ekinde gönderilen öğrenci belgesi (Temsili):

 

 

 

 

4. Diğer

Kesin kaydın tamamlanması sonrasında  ders kayıtlarının yapılması için:

  • Hazırlık okuyacak öğrenciler İngilizce hazırlık sekreterliğine ,

  • Bölümlere devam edecek öğrencilerin ise bağlı oldukları bölüm sekreterliklerine 

başvurmaları gerekmektedir.

 Akademik takvimi görmek için tıklayınız. 

ATACS ders kayıtlarına ait dokümanı incelemek için tıklayınız.

Moodle Eğitim videolarını görmek için tıklayınız.

ATACS üzerinden kesin kayıt işlemini tamamı yapıldıktan (dönem ücretinin tamamı yatırıldıktan) sonra bölüm sekreterliğine gerekçesi ile birlikte izinli sayılmak için dilekçe ile  başvuru yapılır. 

İzin talepleri ilgili Fakülte yönetim kurulu tarafından karara bağlanır ve Rektörlük Makamı onayı sonrasında Öğrenci işlerine bildirilir. Öğrenci İşleri tarafından ATACS sistemine karar işlendikten sonra (öğrenciye verilen @student.atilim.edu.tr uzantılı mail adresine eposta ile bildirim yapılır) kayıt dondurma işlemi tamamlanmış olur. İzinli sayılma süreçlerinin tamamlanması Fakültenin yoğunluğuna göre bir veya iki hafta sürebilmektedir.

İzinli (kayıt dondurma) sayılma sonrasında  yatırılmış olan dönem ücretinin %50'si bir sonraki döneme mahsup veya talep edilmesi halinde iade  edilir. 

 

Öğrenci kimlik kartları kayıtlı olunan Fakülte/MYO bölüm sekreterlikleri (hazırlık öğrencileri dahil)  tarafından   27 Ekim 2022 gününden itibaren  teslim edilmeye başlanacaktır.

E-devlet üzerinden  diğer Yükseköğretim kurumundaki kaydınıza ait not dökümü( transkript) belgesini  alabilmek için https://www.turkiye.gov.tr/yuksekogretim-kurulu-transkript-belgesi-sorgulama adresine giriş yapılması gerekmektedir. İlgili Üniversite seçilerek belge oluştur raporuna basıldıktan sonra not dökümünüzü indirebilirsiniz. 

 

 

 

 

Sadece Sivil Havacılık Yüksekokuluna kayıt olacak öğrencilerin e-devlet üzerinden alınmış Adli Sicil Belgelerini e-kayıt sistemine yüklemeleri gerekmektedir.

E-devlet üzerinden adli sicil belgesi ve öğrenci belgesi alabilmeniz için e-devlet şifresi alınması gerekmektedir.

Kimler e-devlet şifresi alabilir ?

15 yaşını doldurmuş Türkiye Cumhuriyeti vatandaşları, mavi kartlılar ve yabancılar üzerinde T.C. kimlik numarasının bulunduğu fotoğraflı kimliğini (nüfus cüzdanı, evlilik cüzdanı, pasaport ve ehliyet, avukat kimlik kartı, mavi kart, ikamet tezkeresi) ibraz ederek şahsen ya da vekaleti olan kişi aracılığıyla (vekalette e-Devlet Şifresi almaya yetki olduğuna dair ibare bulunmalıdır) başvuru yaptıklarında PTT merkez müdürlüklerinden veya yetkili şubelerinden e-Devlet kapısı şifrelerini alabilirler. Bunun yanı sıra mahkeme kararıyla kendine vasi tayin edilmiş kişiler vasileri aracılığıyla e-Devlet Kapısı şifresi temin edebilirler. Bu durumlar haricinde başkaları adına şifre alınması mümkün değildir.

Adli sicil kaydı belgesi almak için https://www.turkiye.gov.tr/adli-sicil-kaydi adresine giriş yaptıktan sonra aşağıdaki işlemleri yapınız.

 

 

“Kurum türü”: Özel," “Belgenin neden verileceği”: “Okul Kaydı” olarak seçilir. Belgenin nereye verileceği: “ATILIM ÜNİVERSİTESİ” yazılarak "Sorgula" butonuna basılır.

 

 

Sonrasında gelen ekrandan “Dosya İndir”  butonuna basılarak dosya pdf olarak kaydedilir.

Adli sicil belgesi örnek dosyası olduğu hali ile pdf olarak kayıt ekranından sisteme yüklenir. Belge Üniversitemiz otomasyon sistemimize yüklenirken resimde gösterilen bilgilerin mutlaka görünecek şekilde yüklenmesi gerekmektedir.

 

Öğrenci belgesi almak için  https://www.turkiye.gov.tr/yok-ogrenci-belgesi-sorgulama adresine giriş yaptıktan sonra aşağıdaki işlemleri yapınız.

Kampüs yaşamı ile ilgili bilgiler için tıklayınız.

 

T.C. Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi, öğrenci ve mezunların nitelikli istihdamına katkı sağlamak amacıyla bir İnternet platformu olan "Yetenek Kapısı"nı öğrenci ve mezunların hizmetine sunmuştur. Yetenek Kapısı aracılığı ile;

Öğrenci ve Mezunlar; profillerini oluşturup özgeçmişlerini yükleyerek işverenlere kendileri hakkında doğrudan bilgi verme imkanına sahip olurlar. Kariyer merkezleri ve/veya işverenler tarafından duyurulan kariyer fuarları / etkinlikleri ve ilgili eğitimleri inceleyebilir, başvuru yapabilirler. İşverenlerin profillerini / sundukları kariyer imkanlarını inceleyebilir, yayınlanan iş / staj ilanlarına sistem üzerinden daha etkin ulaşabilir, isterlerse başvuruda bulunabilirler. 

Tüm öğrencilerimizi ve mezunlarımızı Yetenek Kapısı'na üye olmaya davet ediyoruz. https://www.yetenekkapisi.org/

 

Yerleştirildiğiniz Fakülte/YO Programına ait bilgiler ÖSYM'den, kimlik ve adres bilgileriniz Nüfus Müdürlüğü’nün Kimlik Paylaşım Sisteminden (KPS), diğer bir Yükseköğretim Kurumunda kayıtlı veya mezun olan öğrencilerin bilgileri YÖKSİS'ten, erkek öğrencilerin Askerlik Durum Bilgilerin Asker Alma Daire Başkanlığı (ASAL) servisleri üzerinden online olarak alınmıştır.

E-kayıt sürecinizle ilgili (312) 586 82 56  numaralı telefondan destek alabilirsiniz.


Atılım Üniversitesi Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Hakkında Aydınlatma Metnini okumak için tıklayınız.