ATILIM HIZLI MENÜ
Akademik Takvim

2018 - 2019 Yılı akademik takvim bilgilerine buradan ulaşabilirsiniz.

E-Posta

Üniversite personellerimiz ve öğrencilerimiz webmail girişlerini buradan yapabilirler.

CMPE113 - Bilgisayar Programlama I (2 + 0) 4

Algoritma geliştirme, C dili temel yapıları, seçme komutları, döngü komutları, standart kütüphane fonksiyonları, fonksiyon yaratma, parametre geçirme, C dilini kullanarak laboratuvar ortamında uygulama geliştirme.

CMPE109 - Hesaplamanın Temelleri (1 + 1) 2.5

Mühendislik temelleri, meslek olarak bilgisayar mühendisliği, iş olanakları, bilgisayar mühendisliği alanındaki mesleki kuruluşlar, bilişimde etiksel konular, bilgisayar sisteminin donanım bileşenleri, veri gösterimi ve makine dili komutları, işletim sistemi kullanarak bilgisayarın arka plan faliyetlerini koordine etmek, ağ ve internetin temelleri,

CMPE134 - Elektronik Devre Bileşenlerinin Temelleri (3 + 2) 3.5

Basit devre analizlerinde kullanılan mühendislik modelleri, elektronik devrelerin analizi, lineer ve superpozisyon teoremleri, Thevenin ve Norton kuralları, birinci dereceden RL ve RC devreler, sayısal elektronik bileşenleri, elektronikte mantıksal devre hesaplamaları, mantıksal kapıların temelleri.

CMPE114 - Bilgisayar Programlama II (3 + 2) 5

Göstergeler, dinamik bellek yönetimi, parametre geçirme, diziler, dizgiler, yapılar, dosya işleme, C dilini kullanarak laboratuvar ortamında uygulama geliştirme.

CMPE251 - Ayrık Hesaplamalı Yapılar (3 + 0) 7

Hesaplamalı matematiğin temel matematiksel nesneleri: kümeler kalkülüsü; seriler, ilişkiler, fonksiyonlar ve bölümlemeler; tümdengelimli matematiksel mantık: ispat teknikleri; ayrık sayı sistemleri; sonuç çıkarma ve özyenileme; grafikler ve alt grafikler; ağaç yapıları; grafiklerin düzlemselliği; kaplama problemleri; patika problemleri; yönlendiril

CMPE225 - Nesne Tabanlı Programlama (3 + 2) 8

Veri tipleri, ifadeler ve komutlar, fonksiyon ve kapsam kuralları, sınıf tanımı, miras, çok biçimlilik, isim yüklemesi, şablonlar, kural dışı durum işleme, girdi/çıktı, nesne tabanlı kavramların UML ve C++ dili kullanılarak tanıtılması.

CMPE226 - Veri Yapıları (3 + 0) 8

Yığıtlar, özyineleme, yığıtlar, sıralar, dinamik değişkenlerin yaratılması ve yıkılması, bağlı listeler, dairesel listeler, çift bağlı listeler, arama, sıralama ve hesaba dayalı adresleme.

CMPE236 - Mikroişlemciler ve Mikrokontrolörlere Giriş (3 + 2) 8

Mikrokontrolörler, komut seti, seri çıkış operasyonu, kesme operasyonu, Assembly dili ile programlama, program yapısı ve tasarım, program geliştirmek için araç ve teknikler, Assembly?de tasarım ve arayüz örnekleri, tasarım ve arayüz örnekleri.

CMPE341 - Veritabanı Tasarım ve Yönetimi (3 + 0) 7

Veritabanı sistemleri kavramları, varlık-ilişki (Vİ) ve genişletilmiş varlık-ilişki (GVİ) ile veri modellemesi, ilişkisel veri modelleme, dosya organizasyonu ve indeksleme yapıları, ilişkisel cebir, yapısal sorgulama dili (SQL); veritabanı tasarımı: fonksiyonel bağımlılık ve tablo normalizasyonu, veritabanı yönetimine giriş.

CMPE323 - Algoritma (3 + 0) 7

Algoritma dizaynı ve analizi, O?notasyonu, parçala?çöz algoritması, dinamik programlama, geriye dönüş algoritması, alt sınır teoremi, sıralama ve arama algoritmalarının karmaşıklıkları, grafik algoritmaları, NP-zor ve NP-tamam (NPC) problemler, bBaşlıca NPC problemleri, NPC'ye problem sağlama, bazı dizgi işleme algoritmalarının analizi.

CMPE325 - Programlama Dilleri (3 + 0) 6

Programlama dilleri kavramları: sözdizim ve anlamdizim, tip kavramı, değerler, deyimler ve cümleler; program yapısı, prosedürler ve fonksiyonlar, yapılandırılımış veri, soyutlama ve sarma, kalıt, dinamik bağlama.

CMPE399 - Yaz Stajı I (0 + 0) 6

En az 6 hafta boyunca endüstride, kullanımdaki bilgisayar sistemlerinin yazılım ve donanım kısımlarını gözleme çalışması; öğrencinin bu 6 hafta boyunca kazandığı deneyimleri içeren bir yaz stajı raporu hazırlaması.

CMPE331 - Bilgisayar Mimarisi ve Örgütleşimi (3 + 0) 7

Bilgisayar bileşenleri, Von Neumann mimarisi, komut yürütme, durdurma, veriyolu yapısı ve birimler arasında arabağlantı, hafıza: iç bellek, önbellek, sanal bellek, harici bellek, merkezi işlem birimi: aritmetik mantık birimi, kayan noktalı aritmetik, komut kümeleri, adresleme ve formatlama, kontrol birimi: fiziksel bağlantı ve mikroprogramlı

CMPE334 - Bilgisayar Ağları (3 + 2) 6

Bilgisayar ağları temel prensipleri, uygulama katmanı ve çok kullanılan ağ uygulamaları, gönderim katmanı, UDP ve TCP servisleri, ağ katmanı, IPv4 adresleme, yönlendirme ve iletme, veri-bağlantı katmanı, MAC adresleri, hat öbekleri, hat-anahtarları, fiziksel katman özellikleri ve standartlar.

CMPE326 - Biçimsel Diller ve Özdevinirler (3 + 0) 6

Diller ve gösterimleri, sonlu özdevinirler ve düzenli gramerler, bağlamdan-bağımsız gramerler, soyut makine kavramı ve dil kabulu, belirlenimci ve belirlenimci olmayan sonlu durumlu makinalar, son giren ilk çıkar özdeviniri, Turing makinaları ve hesaplama kuramına giriş.

CMPE493 - Proje Oryantasyon (2 + 0) 5

Bilgisayar ve bilişim projeleri, araştırma, proje planlaması ve risk yönetimi, ulusal ve uluslararası standartlar, takım çalışması, literatür taraması, proje gerçekleştirme, proje sunumu, hayatboyu öğrenme, etik, yasal konular, yenilik ve girişimcilik.

CMPE499 - Yaz Stajı II (0 + 0) 10

En az 6 hafta boyunca bir bilişim şirketinde/biriminde kullanımdaki bilgisayar sistemlerinin yazılım ve donanım kısımlarını gözleme çalışması; bilişim şirketinde/biriminde geliştirilmekte olan yazılım/donanım projelerinde yer alması; öğrencinin bu 6 hafta boyunca kazandığı deneyimleri içeren bir yaz stajı raporu hazırlaması.

CMPE318 - Java Programlama (2 + 0) 5

Java teknolojisi, nesneye yönelik programlama, objeler, sınıflar, modülerlik, sarmalama, çokbiçimlilik, Java öğeleri ve kuraldışı durumlar, atık toplayıcısı, sınıflar, miras ve arayüzler, koleksiyon çerçeve yapısı, girdi/çıktı çerçeve yapısı, grafik arayüz çerçeve yapısı, iş parçacıkları.

CMPE413 - Mantıksal Programlama (3 + 0) 5

Lisp programlama: sembolik gösterimler, temel fonksiyonlar, Lambda notasyonu, formlar, fonksiyonlar: list yapıları, Prolog programlama: gerçekler ve kurallar, bağıntılar: veri yapıları, Backtracking, girdi/çıktı, gömülü öncüller.

CMPE424 - Dil İşleyiciler (3 + 0) 5

Derleme ve yorumlamaya ilişkin temel kavramlar, tek-geçişli ve çoklu-geçişli dil çevirmenleri, sözcük analizörü, yukarıdan aşağıya ayrıştırma ve LL(1) gramerleri, özyineli iniş metodu, aşağıdan yukarı ayrıştırma, kaydır-indirge tekniği, operatör öncelik grameri, LR(0) ve SLR(1) grammerleri, sözdizim yönlendirimli çevrim, hata işleme ve toparlanma,

CMPE432 - Sanallaştırma (3 + 0) 5

Sanallaştırma yöntemleri, donanımsal sanallaştırma, hipervizörler, sunucu sanallaştırma, masaüstü sanallaştırma, depolama sanallaştırması, uygulama sanallaştırması, işletim sistemi sanallaştırma gereksinimleri ve teknikleri, ticari kazanımları, güvenlik gereksinimleri.

CMPE435 - Bilgisayar Ağlarında Özel Konular (3 + 0) 5

TCP/IP ağların çalışma prensip detayları, internet üzerinde çok kullanılan uygulamaların ileri düzey teknik yapısı, IPv6 adresleme, yönlendirme prensipleri, algoritmaları ve protokolleri, ICMP iletişimi, sanal özel ağlar (VPNs), kablosuz ağlar, ağ güvenliği.

CMPE462 - Yapay Zekaya Giriş (3 + 0) 5

Akıllı erkinler, arama yoluyla problem çözme, bilgilendirilmiş ve bilgilendirilmemiş arama metotları, genetik algoritmalar, tavlama benzetimi, kısıt tatmini problemleri, rakipli arama, mantıksal erkinler, bilgi mühendisliği, uzman sistemler, iletişim, yapay zeka uygulamaları.

CMPE463 - Dijital Sinyal İşleme (3 + 0) 5

Sinyal ve sistemlerin ayrık-zaman bölgesi ve frekans bölgesi gösterimleri, örnekleme ve tekrar oluşturma, DFT, FFT, z-dönüşüm, filre tasarım teknikleri, sonlu kelime uzunluğu etkileri, 2-boyutlu filtreleme, sayısal sinyal işleme uygulamaları, bazı sayısal sinyal işleme işlemcilerinin programlanması.

CMPE464 - Dijital Görüntü İşleme (3 + 0) 5

Sinyal ve görüntü işlemeye giriş, sayısal görüntü işlemeye genel bakış, ayrık zaman sinyalleri ve sistemleri, örnekleme, yeniden canlandırma ve sayısallaştırma, sayısal görüntü gösterimi, görüntü dönüşümleri, iyileştirme, onarma, parçalama ve tanımlama.

CMPE465 - Bilgi Mühendisliği (3 + 0) 5

Bilgi gösterim yöntemleri: kural-tabanlı, grafiksel, mantıksal yöntemler, Prolog diline giriş, bilgi edinme, uzman sistemler, ontoloji, anlamsal örün, otomatik öğrenmeye giriş.

CMPE466 - Gevşek Hesaplama (3 + 0) 5

Biyolojik ve yapay sinir ağları, geriye yayılma algoritması ve çok katmanlı geriye yayılma algoritması; yapay sinir ağları modelleri ve öğrenme algoritmaları; bulanık mantık ve bulanık kümeler; temel bulanık mantık matematiği; bulanık işlemler, bulanık sistemler, bulanık akıllı sistemleri, bulanık kontrol, genetik algoritmalar, yapay sinir ağlarını

CMPE467 - Örüntü Tanıma (3 + 0) 5

Bayes karar teorisi, sınıflandırıcılar, doğrusal ayırtaçlar ve karar verme yüzeyleri, parametre kestirimi, saklı Markov modelleri, en yakın komşu kümelemesi, doğrusal ayırtaçlar, yapay sinir ağları, karar ağaçları, sıradüzensel kümeleme, öz düzenleyici özellik haritaları.

CMPE437 - VLSI Tasarımı (2 + 2) 5

IC?lerin temel fabrikasyon üretim zinciri, kendinden ayarlı silicon kapısı, NMOS ve CMOS teknolojileri, tasarım kuralları ve yerleşim planı, bellekler ve yazmaçlar, tam ve yarım kendinden ayarlı IC?ler, standart hücreler, kapı dizileri, GPGA?lar ve PLD?ler, IC tasarımı için CAD araçları, VHDL ile üst düzey IC tasarımı, düşük güçlü IC tasarımı.

CMPE461 - Uygulamalı Sinir Ağları (2 + 2) 5

Sinir ağlarına giriş, algılayıcı öğrenme kuralları, geri yayılım algoritmaları, genelleme ve gereğinden fazla eğitim, uyabilen lineer filtreler, radyal tabanlı ağlar, özörgütlemeli haritalar, öğrenmeli vektör nicemleme, geribeslemeli ağlar.

CMPE473 - Bilgisayarlı Çizim (2 + 2) 5

Grafik sistemlerinin donanım ve yazılım unsurları, basit elemanların çizimi ve tarama, iki ve üç boyutlu geometrik dönüşümler, iki ve üç boyutlu görünüm yolu, görünen yüzeylerin belirlenmesi için metotlar.

CMPE312 - Görsel Programlama (2 + 2) 5

Nesne yönelimli programlaya tekrar bakış; görsel programlamanın temel taşları: değer türleri, operatör yeniden tanımlama, olağandışı durum ve olay işleme; grafiksel kullanıcı arayüzü çerçeve yapılarını kullanım; dosya ve XML tabanlı verilerle çalışma.

CMPE343 - Veritabanı Sistemleri ve Programlama (2 + 2) 5

Veritabanlarında eş zamanlı işlemler, hareket işleme ve eş zamanlı kontrol, veritabanı kurtarma, güvenlik ve yetkilendirme, veritabanı programlamaya giriş, nesne tabanlı veritabanı konuları.

CMPE376 - Bilgisayar Oyunları ve Simulasyon (2 + 2) 5

Oyunların tarihçesi ve oyunlardaki mevcut yaklaşımlar, tasarım ve geliştirmedeki temel kavramlar, ticari oyunların değerlendirilmesi, temel oyun tasarım konuları, fizik ve matematik kurallarının oyunlarda kullanılması, temel bilgisayar grafik kavramlarının oyunlarda kullanılması, insan bilgisayar etkileşimi konularının oyunlarda kullanılması.

CMPE434 - Gömülü Sistem Tasarımı (2 + 2) 5

Gömülü sistemler ve uygulamaları, gömülü sistem metrikleri, gömülü sistem bileşenleri, gömülü sistemlerin gerçekleştirilmesi, PCB teknolojileri, simülasyon, emülasyon, hızlı prototipleme, gerçekleştirmede test ve sertifikasyon örnekleri, geliştirme maaliyet ve zamanları analizi, belirli gerçekleştirmeler ile ilgili laboratuvar çalışması.

CMPE433 - Bulut Bilişim ve Sanallaştırma (3 + 0) 5

Bulut bilişimin tanımı, bulut türleri, hizmetler ve dağıtım modelleri, sanallaştırma türleri, donanım sanallaştırması, hipervizörler, işletim sistemi sanallaştırması, sunucu sanallaştırması, masaüstü sanallaştırması, depolama sanallaştırması, uygulama sanallaştırması, faydalar ve maliyetler, güvenlik konuları.

CMPE481 - Ortak Eğitim Uygulaması I (3 + 0) 5

xxxx

CMPE483 - Ortak Eğitim Uygulaması II (3 + 0) 5

xxxx

CMPE312 - Görsel Programlama (2 + 0) 5

Nesne yönelimli programlaya tekrar bakış; görsel programlamanın temel taşları: değer türleri, operatör yeniden tanımlama, olağandışı durum ve olay işleme; grafiksel kullanıcı arayüzü çerçeve yapılarını kullanım; dosya ve XML tabanlı verilerle çalışma.

CMPE376 - Bilgisayar Oyunları ve Simulasyon (2 + 0) 5

Oyunların tarihçesi ve oyunlardaki mevcut yaklaşımlar, tasarım ve geliştirmedeki temel kavramlar, ticari oyunların değerlendirilmesi, temel oyun tasarım konuları, fizik ve matematik kurallarının oyunlarda kullanılması, temel bilgisayar grafik kavramlarının oyunlarda kullanılması, insan bilgisayar etkileşimi konularının oyunlarda kullanılması.

CMPE434 - Gömülü Sistem Tasarımı (2 + 0) 5

Gömülü sistemler ve uygulamaları, gömülü sistem metrikleri, gömülü sistem bileşenleri, gömülü sistemlerin gerçekleştirilmesi, PCB teknolojileri, simülasyon, emülasyon, hızlı prototipleme, gerçekleştirmede test ve sertifikasyon örnekleri, geliştirme maaliyet ve zamanları analizi, belirli gerçekleştirmeler ile ilgili laboratuvar çalışması.

CMPE437 - VLSI Tasarımı (2 + 0) 5

IC?lerin temel fabrikasyon üretim zinciri, kendinden ayarlı silicon kapısı, NMOS ve CMOS teknolojileri, tasarım kuralları ve yerleşim planı, bellekler ve yazmaçlar, tam ve yarım kendinden ayarlı IC?ler, standart hücreler, kapı dizileri, GPGA?lar ve PLD?ler, IC tasarımı için CAD araçları, VHDL ile üst düzey IC tasarımı, düşük güçlü IC tasarımı.

CMPE461 - Uygulamalı Sinir Ağları (2 + 0) 5

Sinir ağlarına giriş, algılayıcı öğrenme kuralları, geri yayılım algoritmaları, genelleme ve gereğinden fazla eğitim, uyabilen lineer filtreler, radyal tabanlı ağlar, özörgütlemeli haritalar, öğrenmeli vektör nicemleme, geribeslemeli ağlar.

CMPE473 - Bilgisayarlı Çizim (2 + 0) 5

Grafik sistemlerinin donanım ve yazılım unsurları, basit elemanların çizimi ve tarama, iki ve üç boyutlu geometrik dönüşümler, iki ve üç boyutlu görünüm yolu, görünen yüzeylerin belirlenmesi için metotlar.

CMPE494 - Bitirme Projesi (4 + 0) 8

Proje analizi ve tasarımı, proje geliştirme, takım çalışması yapma, proje yönetimi, proje raporlama, nihai ürünü sunma.

CMPE431 - İşletim Sistemleri (3 + 2) 5

İşletim sistemleri temel tasarım prensipleri, tek kullanıcılı sistemler, komut yorumlayıcısı, semaforlar, kilitlenme algılama, kurtarma, engelleme ve önlem alınması, çok kullanıcılı sistemler, kaynak, işlem, bellek yönetimi ve algoritmaları: bölümleme, sayfalama, kesimleme ve yararsız bellek ayıklama, aygıt yönetimi, kesilme işleyici, aygıt sürücül

CMPE343 - Veritabanı Sistemleri ve Programlama (2 + 0) 5

Veritabanlarında eş zamanlı işlemler, hareket işleme ve eş zamanlı kontrol, veritabanı kurtarma, güvenlik ve yetkilendirme, veritabanı programlamaya giriş, nesne tabanlı veritabanı konuları.